مقالات آموزشی

پودر یا تونر کارتریج لیزری

پودریا تونر کارتریج با لیست قیمت شارژ

پودریا تونر کارتریج یکی از تاثیر گذارترین موارد بر چاپ نهایی کارتریج بستگی به پودرشارژ دارد چراکه اگر شما همه قطعات مورد استفاده مرغوب و درجه یک باشد ولی پودر خوبی برای شارژ کارتریج استفاده نکنید قطعا نتیجه چاپ بسیار ضعیف خواهد بود،اگر پودر شارژ زمان زیادی در انبار مانده باشد و شرایط نگهداری مناسبی نداشته باشد ویا از شرکت های متفرقه تهیه شده باشد قطعا نتیجه کارو شارژ کارتریج بسیار ضعیف خواهد بود.

عناصر تشکیل‌ دهنده‌  پودر یا تونر کارتریج:

تونر، پودری خاص با فشردگی و غلظت زیاد است. تونر در شارژ کارتریجِ پرینترهای لیزری رنگی و سیاه‌ و‌ سفید به کار می رود. تونر در پرینترهای لیزریِ رنگی شامل رنگهای مشکی، آبی، زرد و قرمز است. ترکیبات تشکیل‌ دهنده‌ی تونر در محصولات هر شرکت و کارخانه‌‌ی سازنده‌‌ی آن می‌تواند متفاوت باشد. از طرف دیگر باید توجه داشت که در هر پرینتری نمی‌توان از هر نوع تونری استفاده کرد، اما در یک نگاه کلی ترکیبات اصلی پودر تونر شامل:  پودر کربن، پلیمرهای خاص ، پلی‌استر، رزین و اکسیدآهن می‌ باشد که پودر کربن بیش‌ ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی آن است.

نکته‌ی مهم در کیفیت پودر تونر ، کوچک بودن ذرات تشکیل‌ دهنده‌ی آن می‌باشد. هر قدر ذرات پودر تونر کوچک‌ تر باشند کیفیت چاپ بهتر خواهد بود، به همین دلیل کارخانه‌ های سازنده‌ی تونر، برای افزایش کیفیت چاپ، ذرات تونرِ تولیدی خود را از 16 میکرون به حدود 8 میکرون رسانده‌ اند. اساس این شیوه بر روش “امولاسیون” Emulation استوار است.

تولیدکنندگان اصلی ، تونر را در درون کارترج دستگاه به فروش می‌ رسانند ، اما تولیدکنندگان فرعی آن را در بطری‌ها و بسته‌های متفاوت از 45 گرمی تا 10 کیلویی عرضه می‌ کنند. شارژ تونر خود مبحث جداگانه‌ای است و نیاز به دانستن فرمول دقیق هر یک از تونرها و آگاهی از کارتریج مخصوص آن تونر را دارد.

برای دیدن لیست قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید

لیست قیمت

پودر شارژ کارتریج

پودر شارژ کارتریج

پودر شارژ کارتریج لیزری

پودر شارژ کارتریج لیزری

دیدگاهتان را بنویسید