مقالات آموزشی

راههای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم

راههای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم

با یادگیری و آشنا شدن راههای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم دیگر لازم نیست تا برای استفاده از تمام مزایای آن، هزینه اضافه‌ای انجام دهید. بلکه یاد می‌گیرید با راحت‌ترین روش‌ها کار خود را در هر شرایطی راه اندازید.

در قدیم ، زمانی که اکثر خانه‌ها فقط یک کامپیوتر داشتند، یک چاپگر سیمی برای هر خانواده کافی بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی چنین چیزی کفایت نمیکند.

اگر می‌خواهید فایلی را از لپ تاپ یا تلفن هوشمند خود چاپ کنید، باید پرینتر سیمی خود را به صورت فیزیکی به دستگاه خود متصل کنید ولی اگر فقط از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید، این کار سخت می‌شود! با این حساب اگر بتوانیدپرینتر سیمی فعلی خود را به یک پرینتر بی سیم ارتقا دهید، مشکل شما حل می‌شود و دیگر مجبور به انجام کار ناخوشایندی نیستید!

در این مقاله ما راههای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم را  میخواهیم مورد بررسی قرار خواهیم دادبا ما همراه باشید .

1. ازروش اتصال USB به روتر خود

برای تبدیل پرینتر معمولی به وایرلس، این مورد اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید. به این دلیل که امروزه بسیاری از روترها دارای یک پورت USB هستند که به آن اجازه می‌دهد به عنوان یک سرور برای شبکه خانگی شما عمل کند. اگر روتر شما دارای یک پورت USB است، به احتمال زیاد به عنوان یک میزبان USB عمل می‌کند و به همین دلیل به همه رایانه‌های متصل به آن اجازه دسترسی به دستگاه را می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر یک درایو USB را به درگاه USB وصل کنید، می‌توانید از آن به عنوان حافظه متصل به شبکه استفاده کنید. بنابراین هر کسی که به Wi-Fi یا LAN شما متصل باشد می‌تواند فایل‌ها را در آن حافظه کپی و جای‌گذاری کند.

از طرفی اگرپرینتر را به روتر خود متصل کنید نیز جریان به همین صورت است. اما با این حال، اگر این کار را انجام دهید، ابتدا باید تنظیمات روتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روی حالت سرور پرینترتنظیم شده است، نه به عنوان NAS.

اگر روتر شما فقط یک پورت USB دارد، به این معنی است که باید بین استفاده از آن به عنوان سرور چاپ یا ذخیره سازی یکی را انتخاب کنید. پس یعنی شما نمی‌توانید یک هاب USB را به پورت وصل کنید و از هر دو امکان استفاده کنید زیرا باعث سردرگمی سیستم می‌شود.

مقالات مربوطه :

نحوه آزمایش پرینتر با صفحه اصلی گوگل

۲. از روش پورت اترنت داخلی

راههای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم

دومین راه برای تبدیل پرینتر معمولی به بی سیم از طریق یک پورت اترنت داخلی است. یعنی حتی اگر روتر شما پورت USB ندارد یا سیستم NAS آن را اشغال می‌کند، می‌توانید پرینتر سیمی خود را در صورتی که دارای پورت اترنت داخلی باشد به یک پرینتر بی سیم تبدیل کنید. معمولاً این ویژگی را در مدل‌های پرینتر های تجاری می‌بینید، یعنی دقیقاً در شرایطی که انتظار می‌رود بسیاری از کاربران اسناد را از رایانه‌های مختلف چاپ کنند.

با استفاده از پورت اترنت پرینتر خود و اتصال آن به یکی از پورت‌های خالی LAN در پشت روتر، به طور موثر پرینتر را به شبکه محلی خود متصل می‌کنید. اگر روتر شما Wi-Fi داخلی دارد، به این معنی است که تمام دستگاه‌های بی سیم متصل به آن می‌توانند پرینتر شبکه متصل را شناسایی و چاپ کنند.

اما همانطور که متوجه شدید چنین چیزی به معنی تبدیل پرینتر معمولی به بی سیم نیست؛ زیرا همچنان از طریق کابل LAN به روتر شما متصل می‌شود. در عین حال واقعیت این است که شما می‌توانید به صورت بی سیم از هر دستگاهی که متصل به Wi-Fi شماست دسترسی داشته باشید؛ به این معنی که می‌توانید بدون نیاز به اتصال فیزیکی تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود به آن، چاپ را روی آن شروع کنید.

از طرف دیگر نیز، می‌توانید یک آداپتور اترنت به Wi-Fi برای پرینتر سازگار خود تهیه کنید. این آداپتور داده‌ها را به صورت بی سیم ارسال و دریافت می‌کند و سپس آنها را از طریق پورت اترنت خارج می‌کند. پس می‌توانید از یک کابل اترنت کوتاه برای اتصال آن به پرینتر خود استفاده کنید. این کار به شما امکان می‌دهد پرینتر را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید، تا زمانی که سیگنال Wi-Fi خانه شما آن را پوشش دهد.

۳. از روش دریافت یک آداپتور بی سیم از سازنده پرینتر

در حالی که امروزه این امر غیر معمول است، در زمان قدیم برخی از تولیدکنندگان از آداپتورهای بی سیم برای پرینترهای سیمی خود استفاده می‌کردند. این یک راه حل plug-and-play است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانگل ساخته شده برای مدل پرینتر خاص خود را وصل کنید. این یک راه حل مطمئن برای تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم است، البته برای آن دسته از پرینترهایی USB که بدون درگاه اترنت هستند.

با این حال، از آنجایی که این آداپتورها معمولاً برای مدل‌های قدیمی‌تر بودند، احتمالاً در پیدا کردن آداپتورهای جدید برای پرینترخود مشکل خواهید داشت. پس قبل از دنبال کردن این روش، باید بررسی کنید تا ببینید اصلاً سازنده پرینتر شما چنین آداپتوری را ارائه داده و اگر هم داده آیا با پرینتری که دارید سازگار است یا خیر؟

علاوه بر این، این محصولات معمولاً بسیار گران هستند. حتی ممکن است برای شما خرید یک پرینتر بی سیم جدید، مقرون به صرفه‌تر باشد. بنابراین قبل از متعهد شدن به این گزینه، ابتدا باید کمی در اطراف خود جستجو کنید تا ببینید آیا می‌توانید جایگزین ارزان‌تری دریافت کنید یا خیر؟

۴.  از روش دریافت یک سرور چاپ اختصاصی

اگر نمی‌توانید آداپتور بی سیم مخصوص پرینتر خود را پیدا کنید یا اینکه به نظرتان خیلی گران است، می‌توانید به جای آن برای تبدیل پرینتر معمولی به بی سیم از این روش استفاده کنید؛ به ویژه در صورتی که روتر شما پورت USB نداشته باشد یا پرینترشما دوشاخه اترنت نداشته باشد.

سرور چاپ اختصاصی از طریق اترنت به روتر شما متصل می‌شود و به عنوان یک کامپیوتر عمل می‌کند. تنها هدف آن پذیرش و پردازش کارهای چاپی و ارسال آنها از طریق USB به پرینترشما است. این عمل شبیه به راه حل فوق است اما تقریباً با همه مدل‌ها سازگار است. علاوه بر این، این روش معمولاً مقرون به صرفه‌تر است و توسط شرکت‌های شبکه تهیه می‌شود.

۵. اشتراک پرینتر از طریق رایانه خود

اگر گهگاه به یک پر ینتربی سیم نیاز دارید ولی نمی‌خواهید برای تنظیم آن تلاش فیزیکی کنید، می‌توانید پرینترخود را با استفاده ازکامپیوتری که در حال حاضر به آن متصل است به اشتراک بگذارید. تا زمانی که کامپیوترشخصی شما و دستگاهی که می‌خواهد فایلی را چاپ کند در یک شبکه هستند، می‌توانید از گامپیوترخود به عنوان پلی برای چاپ دستگاه بی‌سیم استفاده کنید.

نقطه ضعف اصلی این روش تبدیل پرینترمعمولی به بی سیم، این است که کامپیوتر میزبان باید روشن و متصل باشد. علاوه بر این، اگر با مراحل تنظیم این مورد آشنا نیستید، یا اگر سیستم‌های مختلفی مانند کامپیوتر شخصی ویندوز و آیفون را به هم متصل می‌کنید، ممکن است با عوارضی مواجه شوید.

با این وجود، این مورد هنوز هم بهترین راه حل برای کسانی است که به ندرت چیزی را چاپ می‌کنند. البته بدانید که با ویندوز ۱۰ و ۱۱، راه اندازی این سیستم آسان‌تر از همیشه شده است.

با پرینتربی سیم کار خود را آغاز کنید!

 

با تبدیل پرینتر معمولی به بی سیم یا تبدیل پرینتر کابلی به بلوتوثی، دیگر مشکل سازگاری پورت را ندارید. اگر هم از قبل یک پرینتر سیمی دارید، نیازی به ارتقاء یا خرید مدل بی سیم ندارید، در حقیقت می‌توانید هر یک از روش‌های بالا را انتخاب کنید و از مزایای چاپ بی سیم بدون تعویض دستگاه خود لذت ببرید.

 

شارزکارتریج لیزری

دیدگاهتان را بنویسید