مقالات آموزشی

راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس

راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس

 

این روزها پرینترهای وایرلس یا بی‌سیم از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار هستند. چرا که این پرینترها به آسانی در بین سیستم‌های مختلف به اشتراک گذاشته شده و می‌توان با اتصال به Wi-Fi فایل‌های خود را به راحتی پرینت گرفت. اما همانقدر که تکنولوژی‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، پیچیدگی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. این نکته در مورد پرینترهای بی‌سیم نیز صدق کرده و ممکن است پرینتر وایرلس شما به ناگهان خراب شده و هیچ عملکردی نداشته باشد. در این مواقع نگران نباشید چرا که در این مقاله قصد داریم راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس را مطرح کرده ومشکل عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس را برطرف کنیم.

برای خرید کارتریج ایرانی از  تولید کننده اصلی کلیک کنید.

۱- همه چیز را ریستارت کنید

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران، هنگام کار نکردن پرینتر به آن بر می‌خورند این است که، روتر به سیم متصل نیست یا اینکه روتر مشکل دارد. در این مواقع بیشتر کاربران وقت خود را صرف گشتن در تنظیمات پرینتر می‌کنند، اما تنها کاری که باید انجام دهند این است که روتر را ریستارت کرده تا مشکل برطرف شود.
برای ریستارت کردن روتر کافیست، کامپیوتر و پرینتر را خاموش کرده و سپس روتر را نیز به مدت ۳۰ ثانیه خاموش کنید. بعد از گذشت این زمان، دوباره کامپیوتر، پرینتر و روتر را روشن کرده و صبر کنید تا دستگاه‌‍‌ها به هم متصل شوند حالا دوباره پرینت گرفتن را امتحان کنید.

راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس

برای شارژ کارتریج لیزری و دیدن قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید
02188322120

۲- اتصال بی سیم را بررسی کنید

دومین کاری که باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید پرینتر به شبکه بی‌سیم متصل است یا نه؟ در این مواقع باید از صفحه تنظیمات شبکه پرینتر، پرینت بگیرید. اگر در تنظیمات، آدرس IP ای شبیه به ۱۶۹٫۲۵۴٫X.X می‌بینید یعنی پرینتر شما به درستی به شبکه بی‌سیم متصل نشده است.
در این صورت باید یا به صورت دستی آن را به شبکه متصل کنید و یا اینکه اول آن را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و سپس از درون کامپیوتر آن را تنظیم کنید تا به شبکه بی‌سیم متصل شود.

۳- برنامه‌های آنتی ویروس یا فایروال

یکی از دلایلی که باعث عدم اتصال پرینتر به شبکه می‌شود، نصب آنتی ویروس و یا هرگونه برنامه امنیتی و یا فایروال جدید بر روی سیستم است.
در بسیاری از مواقع، نصب برنامه‌هایی مانند Norton Internet Security یا MacAfee یا Comodo Firewall اتصال بین کامپیوتر و پرینتر را دچار مشکل می‌کنند. در این حالت اگر نرم افزار آنتی ویروس فعالی دارید، آن را غیر فعال کرده و سپس چک کنید که آیا مشکل ارتباطی پرینتر حل شده است یا خیر.
اگر به تازگی برنامه‌ای که درایوی مجازی می‌سازد نصب کردید، بهتر است آن را نیز حذف و دوباره اتصال را امتحان کنید. به این نکته توجه داشته باشید که تنها برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید و این مشکل برایتان پیش آمده است را حذف کنید.

برای مشاهده مقاله نحوه رفع مشکل عدم اتصال پرینترHP به WiFI کلیک کنید .

۴-پرینتر را دوباره تنظیم کنید

اگر روتر قدیمی خود را عوض کرده‌اید و یا تنظیمات آن را تغییر داده‌اید به احتمال زیاد باید دوباره تنظیمات پرینتر را عوض کنید تا به درستی به شبکه بی سیم متصل شود. اگر در روتر خود موارد زیر را عوض کرده‌اید، باید تنظیمات پرینتر را هم تغییر دهید تا با روتر سازگار شده و سپس دوباره آن را متصل کنید.

  1. پسورد شبکه بی سیم و یا پروتکل امنیتی آن (WEP, WPA, WPA2) و غیره
  2. (SSID نام شبکه) شبکه بی سیم
  3. هرگونه فیلترینگی مانند MAC address filtering یا AP Isolation.

۵- تغییر آدرس IP

در حالت عادی، پرینتر شما از همان آدرس IPای استفاده می‌کند که شبکه به آن متصل است و این اتصال تا زمانی که هر چند روز با سرور DHCP ارتباط برقرار کند، قطع نمی‌شود. با این حال، بعضی مواقع آدرس IP پرینتر عوض می‌شود و دیگر شما قادر به پرینت گرفتن نیستید.
در این مواقع بهتر است که که آدرس IP پرینتر را از روی کامپیوتر عوض کنید. در مکینتاش کافیست فقط پرینتر را حذف کرده و دوباره آن را به سیستم متصل کنید و آدرس IP جدید برایش تعریف کنید. در ویندوز نیز می‌توانید آدرس IP پورت را تغییر دهید و یا اینکه پرینتر را حذف و دوباره نصب کنید.

برای خرید کارتریج لیزری کلیک کنید .

راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس

برای مشاهده مقاله نحوه تنظیم پیش فرض رمز عبور WiFi پرینترHP کلیک کنید .

۶- آخرین نسخه نرم افزارها را دانلود کنید

اگر باز هم بعد از طی کردن این مراحل، پرینتر به شبکه وصل نشد، سعی کنید آخرین نسخه نرم افزار پرینتر را از وبسایت سازنده آن دانلود کنید. چرا که در بعضی مواقع ممکن است CD ای که همراه پرینتر عرضه می‌شود آخرین نسخه نرم افزار را نداشته باشد. با دانلود آخرین نسخه از درایور پرینتر، بسیاری از مشکلات مربوط به عملکرد دستگاه و کد‌های خطای مربوط به تعویض و یا شارژ کارتریج حل خواهند شد. اگر تمام مراحل گفته شده را انجام دادید و هنوز دستگاه شما به وای فای متصل نمی‌شود بهتر است از یک متخصص برای بررسی و تعمیر پرینتر کمک بگیرید تا این مشکل را برطرف کنید.

 

برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.

1 دیدگاه در “راهکار عدم اتصال پرینترهای بی‌ سیم به وایرلس

  1. ابراهیمی گفت:

    بسیار منصف واقعا من کیف کردم

دیدگاهتان را بنویسید