مقالات آموزشی

رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون

رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون

از معایب پرینترهای جوهرافشان میتوان به خشک شدن هد(نازل های رنگی) در اثر عدم استفاده طولانی مدت اشاره کرد.

هر دستگاهی برای طول عمر بالا و عملکرد بهتر نیاز به نگهداری و تعمیرات دارد.به خصوص اگر این دستگاه چاپگر جوهرافشان باشد.جدا از اینکه به جای کارتریج های اورجینال از  کارتریج های طرح استفاده شود، امکان خشک شدن جوهر وجود دارد.اگر آن را نادیده بگیرید در آینده آسیب های جدی را در پرینتر ایجاد میکند.به هر حال میتوانید با تمیز کردن هد چاپگر از این مشکلات جلوگیری کنید.در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون آموزش بدیم .

هد چاپگرهای جوهرافشان به دو صورت دستی و هم از طریق رایانه یا چاپگر امکان پذیر است.قبل از اینکه آن را تمیز کنید یک تست نازل چک انجام داده تا از تمیز کردن هد مطمئن شوید.

رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون

روش انجام نازل چک برای رفع گرفتگی پرینتر جوهر افشان

برای انجام این کار میتوانید از طریق پنل چاپگر و یا از تنظیمات رایانه خود این کار را انجام دهید.

پنل پرینتر: در مرحله اول صفحه نگهداری را پیدا کنید که این کار از setup page و از دکمه اصلی home در نمایشگر دستگاهتان صورت میگیرد.سپس گزینه Print Head Nozzle Check را انتخاب و کاغذ را در سینی قرار دهید.چاپگر نموداری با رنگ های CMYK چاپ میکند.در صورتی این نمودار دارای خطوط ناخوانا باشد، هد چاپ نیاز به تمیز کردن دارد.

از طریق تنظیمات کامپیوتر: بخش utility چاپگر حود را پیدا و باز کنید.در این بخش تنظیمات System Preferences یا Settings و از منوی task menu قابل دسترس است.بعد از انتخاب Printers & Scanners، چاپگر مورد نظر خود را باز کرده و سپس Utility Printer را انتخاب کنید.حال Nozzle Check را انتخاب و ببینید این نمودار به چه صورت نمایش داده میشود.که در صورت هر گونه مشکل تاری و لکه باید هد تمیز شود.

تمیز کردن هد پرینتر به صورت دستی

برای این کار نیاز به یک سری تجهیزات شامل بطری آب و یک دستمال بدون پرز و تمیز دارید.پرینتر را از برق جدا کنید.حال کارتریج را پیدا و از دستگاه خارج کنید.سینی را که در آن کارتریج قرار دارد را خارج کنید.در بعضی از مدل های اچ پی هد روی کارتریج است، و امکان تمیز کردن آن وجود ندارد.برای حل این مشکل این مراحل را طی کنید.

دستمال را با اب کمی نم دار کرده و به ارامی روی اتصالات الکتریکی بکشید تا جوهر از روی آن پاک شود.همچنین از تمیز بودن اتصالات داخلی اطمینان نمایید.

حال یونیت هد را برداشته و در مدت زمان پنج دقیقه در یک ظرف آب با عمق کم قرار دهید.این امر باعث از بین رفتن جوهرهای خشک شده خواهد شد.برای تمیز کردن جوهر روی هد دستمالی بکشید و بعد از اتمام از خشک شدن ان اطمینان حاصل کنید.

بعد از تمیز شدن تست نازل چک را انجام دهید تا از کیفیت چاپ مطمئن شوید.

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در چاپ هد نیاز به تمیز شدن دارد، این نکات گفته شده در بالا به شما کمک میکند آن را انجام دهید.

اگر جوهر تمام شده جهت شارژ کارتریج کلیک کنید .


مقالات مربوطه :

نحوه نصب درایور پرینتر Epson

نحوه اتصال وای فای به پرینتر اپسون

روش تنظیم رنگ چاپگر اپسون

دیدگاهتان را بنویسید