مقالات آموزشی

عیب یابی پرینترهای لیزری وکارتریج لیزری

عیب یابی پرینترهای لیزری

عیب یابی پرینترهای لیزری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی پرینتر یکی از وسایل مورد نیاز در سازمانها ،شرکتها،مراکز آموزشی و حتی منازل میباشد و بسیاری از افراد جامعه روزانه با پرینتر کارمیکنند.در طول استفاده از پرینترهای لیزری معمولا با پیغام های خطا و مشکلاتی نظیر پرینت نگرفتن ،صداهای زیاد،گیر کردن کاغذ و .. رو به رو می شویم.اما نکته اینجاست که ما ابتدا برای حل مشکل باید عیب یابی درست انجام دهیم .

ما در مقالات پرچابا عیب یابی پرینترهای لیزری را به طور مفصل در مقالات جدا توضیح داده ایم که می توانید با اینجا ببینید

در این مقاله قصد داریم عیب یابی رایج و سریع پرینترهای لیزری را به طور خلاصه بیان کنیم

در این مقاله می خوانید:

  • دلایل پرینتر نگرفتن
  • دلایل افت کیفیت چاپ
  • دلایل افت سرعت چاپ
  • گیر کردن کاغذ در پرینترهای لیزری
  • عیب یابی کارتریج لیزری
چه پرینتری برای خانه بخرم

چه پرینتری برای خانه بخرم

دلایل پرینت نگرفتن

بدون شک با مشکل پرینت نگرفتن چاپگر مواجه شده اید. این مشکل بسیار رایج بوده و در تمامی مدل ها و برندهای پرینتر نیز مشاهده می شود. برای عیب یابی چاپگر در این شرایط، پیش از هر چیز اتصالات و کابل های مختلف را چک کنید. هم اتصالات برق و هم کابل های متصل به کامپیوتر باید به دقت بررسی شوند. بنابراین تمام یو اس بی ها و کابل های اتصال بین چاپگر و کامپیوتر یا لپ تاپ مورد استفاده خود را بررسی کرده و از سالم بودن و نصب درست آنها اطمینان حاصل کنید.

مورد بعدی که باید از آن مطمئن شوید و البته در مورد پرینترهای وایرلس کاربرد دارد، وضعیت اینترنت و وای فای است؛ چون اگر اینترنت قطع باشد، دستگاه قادر به پرینت گرفتن نیست. درایور هم یکی از بخش هایی است که در صورت پرینت نگرفتن دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد. پس از عیب یابی پرینتر و تشخیص دلیل یا دلایل پرینت نگرفتن، با نصب مجدد درایور می توانید مشکل را برطرف سازید. اگر موارد ذکر شده درست و بی نقص بودند، مشکل از مین برد یا برد پاور بوده و نیاز به تعمیر تخصصی پرینتر خواهد بود.

افت کیفیت چاپ

یکی دیگر از موارد عیب یابی پرینتر ، مربوط به زمانی است که کیفیت چاپ کاهش پیدا می کند. این مساله دلایل مختلفی دارد که اگر به موقع برطرف نشوند، مشکلات جدی تری را در پرینتر ایجاد می کنند. خرابی فیوزینگ، کیفیت پایین مواد مصرفی یا تمام شدن آنها، خرابی درام و مواردی از این دست، اصلی ترین دلایل افت کیفیت چاپ هستند که باید برطرف شوند.

مشکل پرینت نگرفتن چاپگر و راه حل های قطعی

کاهش سرعت چاپ

عیب یابی پرینتر در صورت افت کیفیت چاپ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این شرایط فرایند چاپ به کندی انجام می شود و زمان زیادی از شما می گیرد. یکی از راه حل های کاربردی در این شرایط غیر فعال کردن قابلیت چاپ دو رویه دستگاه است. سیستم را روی PostScript تنظیم کنید تا هم درایور با سرعت بیشتری شروع به کار کند و هم سرعت چاپ افزایش پیدا کند.

البته گاهی هم ممکن است مشکل از تنظیمات نباشد و کاهش سرعت پرینتر ناشی از خرابی قطعات داخلی باشد. در این صورت بهتر است برای ترمیم یا تعویض اجزا آسیب دیده از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

جمع یا مچاله شدن برگه ها در پرینتر هم مشکل دیگری است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. البته فناوری های به کار رفته در پرینترهای جدید موجب شده اند که کمتر شاهد بروز این مشکل باشیم. اما به هر حال همچنان گاهی کاغذ در چاپگر مچاله شده و یا جمع می شود. برای عیب یابی پرینتر در این حالت باید مخزن کاغذ را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاغذها مرتب هستند. همچنین کیفیت کاغذهای مورد استفاده را نیز بررسی کرده و از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

راهکار ساده برای گیر کردن کاغذ در پرینتر

عیب یابی کارتریج

یکی از مهم ترین مراحل عیب یابی پرینتر مربوط به کارتریج است. اگر کارتریج درست کار کند تقریبا همه بخش های دستگاه عملکردی بی نقص خواهند داشت. شناسایی نشدن کارتریج مشکلی است که معمولا بعد از تعویض یا شارژ این قطعه اتفاق می افتد. معمولا این مساله به دلیل درست جا نگرفتن کارتریج در اسلات های پرینتر اتفاق می افتد.

برای اطمینان از اینکه پرینر شما سالم است، اگر کارتریج قدیمی در دسترستان است آن را متصل کنید و اگر شناسایی شد بلافاصله کارتریج جدید را جایگزین کنید. اما اگر مشکل حل نشد قطعا مشکل یا از کارتریج شما است. در صورت عدم شناسایی هر دو کارتریج نیز باید به فکر تعمیر پرینتر خود باشید. مسدود بودن مسیر ورود جوهر به کارتریج، خشک شدن جوهر و نیز انسداد زبانه های کارتریج نیز در مختل شدن عملکرد کارتریج موثر هستند.

ایرادت نرم افزاری کارتریج

سایرایرادات کارتریج و چاپگر در چاپ

برای تعمییرات پرینتر های لیزری ،شارژ کارتریج ،خرید انواع ماشین های اداری و لوارم اداری با 02188322120 تماس حاصل فرمایید کارشناسان ما برای پاسخگویی در خدمت شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید