مقالات آموزشی

گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع ایراد چاپگر

امروزه کمتر کسی است که با پرینتر سروکار نداشته باشد و معمولا بیشتر مشکلی که در پرینتر مشاهده میشود گیر کردن کاغذ درون چاپگر ویا نکشیدن کاغذ است.

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده ایم: گیر کردن کاغذ در پرینتر   | اگر کاغذ در چاپگر گیر کرد چه کنیم |مچاله شدن کاغذ در پرینتر

گیرکردن کاغذ در پرینتر

رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

به طور کلی می توان دلایل عوامل زیر را در گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مؤثر دانست:

  • پایین بودن کیفیت کاغذ و یا تا خوردگی آن
  • عدم صحیح کارکرد کاغذ کش یا غلتک های پیکاپ
  • وجود خطاهای متعدد در سنسورهای تشخیص کاغذ در مسیر انتقال
  • مشکل در سیستم درایو یا چرخ دنده های درون پرینتر اچ پی
  • وجود مشکل فنی در بخش فیوزر و غلتک های پرس دستگاه
  • ایرادات الکترونیکی و بردهای درون دستگاه پرینتر hp

به طور خلاصه برای رفع گیر کردن کاغذدر پرینتر اچ پی می توانید آن را از قسمتی که گیر کرده است بیرون بکشید. توجه داشته باشید که کاغذ ممکن است در هر جایی از مسیر گیر کند. اگر کاغذ در ابتدای ورودی گیر کرده است آن را به آرامی با دو دست خود بیرون بکشید اما چنانچه در محدوده کارتریج تونر این اتفاق روی داده است ابتدا درب کارتریج را باز کرده و با خارج کردن آن، هر کاغذ گیر کرده‌ در محدوده تونر کاتریج را بیرون بکشید.

درصورتی که با پرینت مجدد باز هم با گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مواجه شدید در این صورت باید دستگاه را جهت بررسی قطعات مختلف از جمله کاغذکش و پیکاب رولر، چرخ دنده ها، غلتک و برد دستگاه به یک متخصص نشان دهید

حال به بررسی دقیق این مشکل متداول در پرینترها می پردازیم:

فناوری چاپگر در دهه گذشته جهش های رو به جلو داشته است. اکنون ما چاپگرهای واضح تر ، روشن تر ، قابل اطمینان تر و مقرون به صرفه تری نسبت به آنچه در 10 سال پیش داشتیم ، داریم. ما در حال حاضر حتی چاپ سه بعدی را در دسترس داریم ، اگرچه فناوری تولید افزودنی هنوز در مرحله نوپایی است. علی رغم همه این پیشرفت های شگفت انگیز ، این یک باگ گارد وجود دارد که به نظر می رسد به راحتی نمی توانیم آن را حل کنیم. البته ما در مورد  گیر کردن کاغذ چاپگر صحبت می کنیم.

گرفتگی کاغذ چاپگر یکی از رایج ترین مشکلات چاپگر است. صرف نظر از اینکه چاپگر موردنظر برای یک ریال خریداری شده باشد یا گرانترین حراج در جهان ، همه آنها این مشکل را دارند. متأسفانه پیشرفتهای فنی هنوز راهی برای مقابله با مکانیک ساده گیر کردن کاغذ  پیدا نکرده اند.

بخشی از دلیل این امر وجود دلایل متعدد برای گرفتگی کاغذ چاپگر است. مورد بعدی این است که مردم نمی دانند چگونه از بروز گرفتگی کاغذ چاپگر جلوگیری کنند. مورد آخر این است که مردم نمی دانند چگونه با گیربکس های کاغذ چاپگر کنار بیایند. در این مقاله ، ما به هر یک از این بخشهای مشکل خواهیم پرداخت

در واقع گرفتگی کاغذ چاپگر  نتیجه مجموع اتفاقات است است. چندین مسیر برای رسیدن به یک نتیجه وجود دارد. در این حالت ، گیر کردن کاغذ  مانند تب در بدن انسان  هستند. تب دلیلی است که می تواند نتیجه هر تعداد بیماری جسمی باشد ، از عفونت گرفته تا کمبود. اما مشکل  گرفتگی کاغذ چاپگر موردی است که دائما با ان رو به رو هستید و این مسئله را به عنوان یک مشکل واحد می بینند که بارها و بارها اتفاق می افتد اما این اتفاق به دلایل مختلف رخ دهد. دلایل مختلف چیست؟ در اینجا لیستی وجود دارد.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

دلایل مختلف گرفتگی کاغذ چاپگر چیست؟

    بارگذاری نادرست کاغذ:

در اکثر موارد ، این امر دلیل گرفتگی کاغذ چاپگر است. هنگام بارگیری کاغذ در سینی ورودی ، موارد بسیاری ممکن است اشتباه باشند. به عنوان مثال ، ورق های جداگانه می توانند به هم بچسبند که منجر به جمع شدن آنها می شود. این باعث گرفتگی کاغذ می شود. به همین ترتیب ، کاغذهای تا شده یا فرسوده نیز می توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند. اضافه بار همچنین منجر به گرفتگی کاغذ می شود زیرا غلطک ها برای برداشتن ورق از ارتفاع خاص طراحی شده اند. در حقیقت ، حتی استفاده از نوع کاغذ نامناسب نیز می تواند باعث گرفتگی کاغذ چاپگر شود.

 صدمه به غلتک کاغذ کش یا پیکاپ:

غلتک کاغذ کش و یا پیکاپ باعث کشیدن ورق توسط چاپگرها از سینی ورودی است. این غلتک ها ممکن است به مرور دچار فرسایش شوند. به طور کلی ، آنها به گونه ای طراحی شده اند که  بسیار دوام بیاورند ، اما گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کاغذهای مخصوص یا کاغذ های مچاله و تا شده می تواند به این غلطک ها اسیب برساند

 استفاده از کاغذ بی کیفیت:

چاپگرها دستگاه های ساده ای هستند. در واقع ، آنها ماشین آلات بسیار دقیقی هستند که برای ارائه کیفیت مناسب نیاز به همه چیز درست دارند. این بدان معناست که حتی موارد کوچک مانند تکه های کاغذ نیز می توانند مشکلاتی از جمله گرفتگی کاغذ چاپگر ایجاد کنند. استفاده از کاغذ بی کیفیت می تواند منجر به این مشکل شود. حتی اگر تکه های کاغذ مشکلی ایجاد نکنند ، کاغذ با کیفیت پایین چیزی را که تکنسین ها “گرد و غبار کاغذ” می نامند بر جای می گذارد. این اساساً بیت های کاغذی بسیار کوچکی است که فقط هنگام جمع شدن به یک مشکل تبدیل می شوند.

استفاده از کارتریج های بی کیفیت: گرد و غبار کاغذ و بیت های کاغذ مشکلاتی را ایجاد می کنند زیرا از مسیری که قرار است هر ورق طی کند ، جلوگیری می کنند. موارد دیگر نیز می توانند مانعی برای مسیر کاغذ باشند. در حالی که کاغذ با کیفیت پایین باعث ایجاد گرد و غبار کاغذ و بیت کاغذ می شود ، کارتریج های بی کیفیت می توانند جوهر و تونر اضافی را در چاپگربه جا  بگذارند. این امر نه تنها منجر به گرفتگی کاغذ می شود بلکه بر کیفیت خروجی نیز تأثیر خواهد گذاشت.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

نحوه رفع گیر کردن کاغذ در پرینتر

چگونه کاغذ گیر کرده در چاپگر را در بیاوریم

اگر کاغذ در چاپگر گیر کرد چه کنیم

بنابراین ، چگونه با گیرکردن کاغذ در چاپگر کنار می آیید؟ همکاران شما چگونه این کار را انجام می دهند؟ بچه های شما چطور؟ آنها فقط کاغذ را بیرون می کشند ، نه؟ یا حداقل آنها سعی می کنند. با این حال ، به ندرت کار می کند. کشیدن کاغذ از داخل چاپگر  معمولاً با پارگی کاغذ همراه است و می تواند یک مشکل اساسی برای شما به وجود اورد . مقابله با گیر کردن کاغذ در پرینتر به طرز شگفت انگیزی ساده است اما در اینجا قدرت جواب نمی دهد.پس از کشیدن کاغذ جدا خودکاری کنید .

در صورت امکان از بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از جلوی پرینتر خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به چاپگر شود. در عوض ، آن را از پشت چاپگر یا سینی کاغذ بکشید.

برای مقابله با گرفتگی کاغذ ، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید زیرا نمی خواهید با اجزای متحرک در حین تلاش برای جدا کردن چاپگر در گیری به وجود اورید . از همه مهمتر ، خاموش نکردن دستگاه ممکن است منجر به جوهری شدن دستان شما شود (به ما اعتماد کنید ، اگر از چاپگرهای لیزری استفاده می کنید خوب نیست که با دستان رنگی عجیب و غریب به خانه بروید).

این مقاله را نیز بخوانید: چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم | آموزش ریست پرینترهای اچ پی

 خاموش کردن چاپگر به دو دلیل حیاتی است. اولین مورد این است که با این کار از ایمن ماندن اجزای چاپگر اطمینان حاصل می شود. قرار است اجزای چاپگر هنگام کار مسیری خاص را دنبال کنند. وقتی کاغذ در ان گیر می کند ، بهتر است  اجزا چاپگر هر چرخه ای را که طی کردند ، کامل کنند. رفتن به خلاف مسیر کاغذ ممکن است باعث عقبگرد این اجزا نیز شود ، که توصیه نمی شود. دلیل دیگر پیروی از مسیر کاغذ این است که خلاف مسیر عادی ممکن است منجر به پاره شدن کاغذ شود. اگر یک ورق گیر کرده پاره شود ، حل ان برای شما بسیار دشوار خواهد بود  زیرا ممکن است لازم باشد ماژول های خاصی را باز کنید تا به تکه های کاغذ پاره شده برسید.

بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید کارتریج را بردارید تا کاغذ گیر کرده در پرینتر را ببیند و بردارید. هنگامی که مجبور به انجام این کار هستید ، باید به کالسکه چاپگر نیز توجه کنید. بسته به مارک ، این کالسکه می تواند کارتریج ، هد  یا درام را حمل کند. صرف نظر از این ، کالسکه باید متحرک باشد تا بتوانید چاپ کنید. بنابراین ، هنگام وصل مجدد کالسکه پس از دراوردن کاغذ پاره، باید از متحرک بودن آن اطمینان حاصل کنید. این به معنای حرکت دادن آن با دست نیست. این فقط به معنای قدرت دادن و دیدن حرکت آن است. هر چاپگر پس از خاموش شدن مجدداً تنظیم مجدد می شود بنابراین باید این مورد را حتما مشاهده کنید.

در حالی که کاغذ گیر کرده را برمی دارید ، باید از حرکت غلتک ها نیز اطمینان حاصل کنید. برای این کار باید غلطک ها را به سمت بالا به سمت چاپگر بچرخانید. این مهم است زیرا ممکن است بیت های کاغذ یا جوهر خشک شده روی غلتک را نشان دهد.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

نحوه جلوگیری از گرفتگی کاغذ چاپگر

گرفتگی کاغذ چاپگر نه تنها کار چاپ شما را به تأخیر می اندازد بلکه می تواند به اجزای اصلی چاپگر نیز آسیب برساند. جایگزینی اجزای گفته شده می تواند گران باشد. بنابراین ، بهتر است سعی کنید از گرفتگی کاغذ چاپگر جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، فقط قرار دادن ورق در سینی ورودی به معنای بارگیری چاپگر با کاغذ نیست. یک روش درست برای قرار دادن کاغذ در سینی وجود دارد. کارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد اینگونه گیرها انجام دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد.

سینی کاغذ شما هرگز نباید به اندازه ظرفیت پر شود. همیشه باید کمی جا بگذارید. بالاخره زیاد بودن بار ، دلیل اصلی ایجاد گرفتگی در کاغذ چاپگر است.

شما همیشه باید دسته کاغذهایی را که می خواهید در سینی ورودی قرار دهید ، جداسازی انجام دهید یا به اصطلاح فن کنید. این کار برای جدا شدن  هر ورقه ای که ممکن است به هم چسبیده باشد انجام می شود.پرینتر گرفتن  در چندین ورق نه تنها می تواند رسانه ای را که چاپگر دریافت می کند ضخیم کند بلکه می تواند باعث شود چاپگر فکر کند که ورق از آنچه تصور می شود طولانی تر است.

بسیاری از چاپگرها مکانیسم های کشویی دارند تا دسته کاغذ را سر جای خود نگه دارند. اینها می توانند برای اطمینان از یکنواختی بسیار مفید باشند. استفاده کامل از آنها باعث حفظ یکپارچگی کاغذ شما می شود و از ایجاد مشکلی در ورق های مچاله تا شده و یا بهم چسبیده جلوگیری می کند.

کیفیت کاغذ مورد استفاده شما تاثیری در عملکرد خوب چاپگر و همچنین کیفیت خروجی خواهد داشت. همیشه سعی کنید از نوع کاغذ چاپگر توصیه شده استفاده کنید و اگر می خواهید تجربه خود را از کم شروع کنید. همچنین توصیه می شود قبل از آزمایش با انواع مختلف رسانه ها ، از طریق مشاوره آنلاین استفاده کنید. انجمن ها ، وبلاگ ها و حتی تکنسین های متعددی به صورت آنلاین در دسترس هستند.

انواع کاغذ چاپگر دارای پیچ و خم های طبیعی است. این روی جلد کاغذ مشخص خواهد شد. گاهی اوقات ، به عنوان “از این طریق بالا می رود” یا فقط “بالا” با یک فلش مشخص می شود. رعایت این دستورالعمل های کوچک هنگام بارگیری مقاله می تواند مفید باشد. سمت “بالا” باید در سینی ورودی رو به بالا باشد.

چند مدل  کاغذ با گراماژهای مختلف و یا سایز بندی های مختلف باهم  را مخلوط نکنید. این می تواند چاپگر را گیج کند و منجر به گرفتگی کاغذ چاپگر شود.

همچنین بهتر است مشخص کنید که از چه نوع کاغذ چاپگری در تنظیمات چاپگر استفاده می کنید. بسیاری از مجموعه های نرم افزار چاپگر دارای این سیستم هستند که در آن می توانید نوع کاغذ مورد استفاده خود را از لیست کشویی انتخاب کنید. این کاملاً ضروری نیست اما توصیه می شود.

اجرای چرخه های تمیز کردن چاپگر به طور منظم مفید است زیرا مسیر کاغذ را تمیز نگه می دارد. همچنین اگر مدتی از آن استفاده نمی کنید ، توصیه می شود چاپگر را خاموش کنید. برخی افراد هر شب دستگاه های خود را خاموش می کنند. کاری که این کار انجام می دهد این است که چرخه های تمیز کردن مینی چاپگرها را به بازی در می آورد. بسیاری از چاپگرها دارای این چرخه های کوچک هستند که با روشن شدن شروع به کار می کنند. در حالی که از چرخه های تمیز ، چه مینی و چه پر استفاده کنید ، از جوهر استفاده می کنید ، اما در تمیز  نگه داشتن چاپگر مفید است.

برای شارژکارتریج خود کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید