مقالات آموزشی

رفع مشکل جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر

جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر

رفع مشکل جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر را می توان با بررسی درپوش نگهدارنده درام و یا بررسی شاتر درام انجام داد اما با ما همراه باشید تا کمی دقیق تر ین موضوع را توضیح دهیم:

یک از دلایل رایج اشتباه بستن درپوش نگهدارنده درام،ممکن است درپوش مربوط به کارتریج لیزری دیگری را اشتباها روی کارتریج بسته باشید و این مسئله میتواند باعث جا نرفتن کارتریج لیزری درون چاپگر شود.

یک از موارد دیگر مدل اشتباه کارتریج نیز میتواند باعث جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر بشود.ممکن است کارتریج مربوط به مدل چاپگر دیگری باشد .

دلیلی دیگری که میتوانیم به آن اشاره کنیم مشکلات مربوط به شاتر درام میباشد، زمانی که کارتریج را داخل پرینتر قرار میدهیم شاتر یا محافظ روی درام که متحرک بوده و با یک فنر کنترل میشود از جلوی درام کنار میرودوباخارج شدن کارتریج لیزری دوباره روی درام را میپوشاند و از درام محافظت میکند.این عملیات توسط یک زائده کوچک انجام میشود که شکستن یا نبود آن باعث کنارنرفتن شاتر درام موقع جا زدن کارتریج شده ودرنهایت باعث جانرفتن کارتریج در داخل پرینتر میشود.

شما می توانید برای رفع ایرادات پرینتر و کارتریج خود با متخصصان با تجربه ما همراه باشید :

 خط ویژه 02188322120

جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر

جا نرفتن کارتریج داخل پرینتر

توضیح مختصری در مورد شاتر درام:
شاتر یا محافظ درام چیست؟

درام کارتریج لیزری قطعه‌ای بسیار حساس است. شاتر درام وظیفه محافظت از درام کارتریج در مقابل ضربه و نور را بر عهده دارد. هنگامی که کارتریج از دستگاه خارج می‌شود این قطعه روی درام را می‌گیرد و هنگامی که کارتریج وارد پرینتر می‌شود از روی  آن کنار می‌رود

ایرادات

  معمولا فشارو یا ضربه به شاتر درام میتواند باعث شکستن و یا جدا شدن اتصالات شاتر درام شود که این موضوع خللی در چاپ و کیفیت پرینت وارد نمیکند،ولی اگر کارتریج شاتر یا محافظ درام نداشته باشد ،ممکن است در جابجایی ها درام کارتریج آسیب ببیند


هم چنین می توانید این مقالات را نیز ببیند:

تعویض کارتریج لیزری اچ پی

میزان شارژ کارتریج لیزری را چگونه اندازه گیری کنیم

هزینه شارژ کارتریج لیزری به چه عواملی بستگی دارد

شارژ کارتریج لیزری

دیدگاهتان را بنویسید