مقالات آموزشی

عملکرد درام کارتریج لیزری در چاپ

درام کارتریج لیزری

درام کارتریج لیزری یکی از تاثیر گذارترین قطعات در چاپ میباشد چراکه تماس مسقیم با کاغذ دارد و درام یکی از حساس ترین قطعات کارتریج بوده و نسبت به نور نیز حساس میباشد.

ایرادات معمول در درام کارتریج

ضربه خوردن،خراش برداشتن توسط شیءنوک تیز،استفاده از کاغذ نامرغوب و کاغذ استفاده شده و یا حتی لمس شدن درام با دست و یا قرارگرفتن درام در نور میتواند باعث خرابی درام شود و معمولا درام بعد از شارژ سوم حتما نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد و در شارژ کارتریج بیشتر قطعه ای که نیاز به تعویض دارد درام میباشد.

درام کارتریج لیزری

درام کارتریج لیزری

درام کارتریج چیست؟

OPC Drum

 درام میله استوانه ای شکل به رنگ آبی یا سبز(دربرخی مدلهای کارتریج قهوه ای،مشکی و قرمز) میباشد که مانند یک غلطک وظیفه آن، انتقال تونر بر روی کاغذ است درام کارتریج با گرفتن تصویر توسط نورلیزر چاپگر و با چسباندن تونر تصویر یا متن را برروی کاغذ مانند یک غلطک میچسباند، درام در کارتریج لیزری دربیشترین اصطحکاک قرار دارد و معمولا نسبت به باقی قطعات بیشتر آسیب میبیند وشایع ترین ایراد در کارتریج مربوط به درام کارتریج میباشد

درام یکی از قطعات حیاتی در چاپگرهای لیزری بوده و تصویر را توسط نور لیزر دریافت کرده و با انتقال آن به روی کاغذ تصویر چاپی نهایی را ایجاد می کند.

اگر با مشکل خرابی درام و به رو هستید به شما پیشنهاد می کنیم کارتریج خود را به مجموعه تخصصی و با تجربه پردیس چاپگر باران بسپارید
02188322120 خط ویژه

دیدگاهتان را بنویسید