مقالات آموزشی

علت سفید چاپ کردن پرینترلیزری و راه کارهای حل ان

علت سفید چاپ کردن پرینترلیزری

علت سفید چاپ کردن پرینترلیزری یکی از  مشکلات و اختلال های دستگاه های کپی و پرینتر است وگاهی به حدی تکرار میشوند که کاربران را سردرگم می کنند. یکی از این مشکلات، مربوط به چاپ برگه ی سفید در پرینتر لیزری می باشد.در  این شرایط، برگه ای  که از پرینتر بیرون  می اید سفیداست و هیچ تصویری روی آن چاپ نشده است.

طبیعتا شما هم مثل بقیه از این مساله ناراحت شده و نگران سالم بودن قطعات داخلی پرینتر خود می شوید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بروز این ایراد  در پرینترهای لیزری می شود  که باید به دقت بررسی و برطرف شوند.

گاهی ممکن است دلیل سفید چاپ کردن  زیاد جدی نباشد وبه راحتی برطرف شود؛ اما گاهی مشکل ناشی از خرابی قطعات داخلی پرینتر است و نیاز به دخالت یک تکنسین مجرب و متخصصی تعمیرات پرینتر باشد . برای آشنایی با دلایل این مساله و ترفندهای تعمیر دستگاه در این شرایط، توجه شما را  به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

علت سفید چاپ کردن پرینترلیزری

علت سفید چاپ کردن پرینترلیزری


دلایل سفید چاپ کردن پرینترلیزری

همونطور که اشاره کردیم، چاپ برگه سفید در پرینتر میتواند دلایل متعددی داشته باشد. اگه چاپگر شما از نوع لیزری هست، قطعا آلودگی لیزر دلیل بروز این اختلال هست. همینطور ممکن است سنسور های دستگاه آلوده یا کدر شده باشند.

البته خرابی بخش های گفته شده هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیست. همچنین، مشکلات موجود در کارتریج و به خصوص نقاط اتصال کارتریج هم معمولا باعث می شود که پرینتر برگه ها را به صورت سفید و بدون تصویر چاپ کنداز آنجا که کیفیت چاپ در انواع مدل های پرینتر، با کارتریج و مواد مصرفی آن در  ارتباط مستقیم است.

این قطعه یکی از اولین بخش هایی هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد. نکته ی دیگه این که مشکلات و ایرادهای نرم افزاری و به هم ریختن تنظیمات پرینتر های لیزری هم میتواند باعث بروز مشکل مورد بحث شود.


ترفندهای رفع مشکل چاپ سفید برگه در پرینتر

برای برطرف کردن چاپ سفید برگه در چاپگر های لیزری، باید قطعات معیوبی که منجر به بروز این مشکل شدند را  تعمیر یا تعویض کنید. همچنین، بررسی ها و مداخلت نرم افزاری هم میتواند در رفع این مساله موثر باشد. مهم ترین و کاربردی ترین ترفندهای رفع این مشکل عبارتند از:

 

تعمیر کارتریج

تعمیر کارتریج، به معنی ترمیم کلیه ی ایراداتی است که باعث میشوند پرینتر برگه ها رو چاپ نکند و یا به طور کلی، موجب کاهش کیفیت چاپ دستگاه میشوند.

برای انجام این کار، باید محفظه ی کارتریج باز شود و این قطعه مورد بررسی قرار گیرد. رفع مسدودی های کارتریج، شارژ کارتریج لیزری و تعویض کارتریج، مواردی هستند که باعث ترمیم این قطعه میشوند. با رفع مشکلات کارتریج، کیفیت چاپ هم به حالت عادی برمیگردد و مشکل چاپ سفید پرینتر حل می شود.

تعمیر لیزر

خب قبلا گفتیم که یکی از دلایل چاپ برگه سفید در پرینتر ، خرابی لیزر یا آلودگی این بخش هست. برای تعمیر این بخش، نیاز به بررسی و تعمیرات تخصصی بخش های برد لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی هست.

البته همه ی این قطعات، باید تحت نظر تعمیرکار های مجرب و ماهر بررسی و ترمیم شوند. در شرایطی هم ممکن است خرابی قطعه ی مورد بحث بسیار شدید باشد و نیاز به تعویض باشد؛ که در این صورت، استفاده از قطعات اصل، باعث بهبود اوضاع لیزر و در نتیجه، رفع چاپ سفید دستگاه میشود.

رفع مشکلات نرم افزاری پرینتر

یکی دیگه از راه های برطرف کردن چاپ سفید برگه در پرینتر، رفع مشکلات نرم افزاری  پرینتر است. برای این کار، باید به بخش کنترل پنل ویندوز برید و در بخش devices and printers، روی گزینه ی پرینتر خود کلیک راست کنید.

بعد با انتخاب گزینه ی preferences، به بخش مربوط به تنظیمات پیشرفته هدایت می شوید. حالا ضمن مشاهده ی دکمه ی اختصاصی separator page، میتوانید به راحتی تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

به این ترتیب، مشکل چاپ سفید پرینتر برطرف میشود و میتوانید پرینت های با کیفیتی از دستگاه در اختیار داشته باشید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، بهتراست راهنمایی ها و نکات لازم را از تکنسین های مجرب و ماهر پرچابا تنها با یک تلفن دریافت نمایید.

تخصصی ترین مرجع شارژ کارتریج و تعمییرات پرینتر

02188322120

دیدگاهتان را بنویسید