مقالات آموزشی

مزایای چاپگرهای حرارتی در بهداشت و درمان

مزایای چاپگرهای حرارتی در بهداشت و درمان

چگونه پرینترهای حرارتی می توانند در عین بهبود دقت و کاهش هزینه ها، از مراقبت های بهداشتی بهره مند شوند؟

 فکر کردن به پیشرفت‌های فناوری عمده در صنعت مراقبت‌های بهداشتی مانند دستگاه‌های تصویربرداری، مانیتورهای بیمار یا حتی نرم‌افزار پرونده الکترونیک سلامت (EHR) آسان است.  چاپگرهای حرارتی، به ویژه، یک ابزار ضروری برای متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که می خواهند دقت را بهبود بخشند و هزینه ها را کاهش دهند. در مورد مزایای چاپگرهای حرارتی در بهداشت و درمان ، نحوه عملکرد آنها و نحوه استفاده از آنها  بیشتر بیاموزید.

پرینتر حرارتی

پرینتر حرارتی چیست؟

چه چیزی یک چاپگر حرارتی را از یک چاپگر رومیزی معمولی متمایز می کند؟ برخلاف پرینترهای جوهرافشان، چاپگرهای حرارتی دارای هد چاپی هستند که برای تولید تصاویر گرم می شود. اکثر مدل ها در یک یا دو رنگ چاپ می کنند و از رسانه های متفاوتی نسبت به چاپگرهای رومیزی در اندازه های مختلف استفاده می کنند. شما می توانید از دو نوع اصلی انتخاب کنید: انتقال حرارتی مستقیم و انتقال حرارتی.

چاپ حرارتی مستقیم

چاپ حرارتی مستقیم از برچسب‌های حساس به حرارت یا کاغذهایی استفاده می‌کند که تحت عمل شیمیایی قرار می‌گیرند. وقتی از زیر هد پرینت حرارتی عبور می کنند، تصویر مورد نظر سیاه می شود. ساده ترین مثال، رسید فروشگاهی رایج است. چاپ حرارتی مستقیم چندان بادوام نیست و به مرور زمان محو می شود زیرا مواد برچسب به حرارت حساس هستند. بنابراین، آنها برای کاربردهای کوتاه مدت ایده آل هستند.

موارد استفاده: رسید، بارکد روی برچسب حمل و نقل، کالاهای فاسد شدنی، بلیط، برچسب های استفاده عمومی و غیره.

چاپ انتقال حرارتی

چاپ انتقال حرارتی از یک روبان گرم شده برای تولید تصاویر روی مواد مختلف استفاده می کند. چاپ انتقال حرارتی بسیار بادوام تر از چاپ حرارتی مستقیم است و می تواند برای کاربردهای طولانی مدت شش ماه یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. می تواند در برابر مواد شیمیایی، اشعه ماوراء بنفش، دمای بالا یا آب مقاومت کند.

موارد استفاده:مچ بند بیمار، برچسب دارو، نمونه های آزمایشگاهی، کیسه های IV، برچسب های فضای باز، شناسایی دائمی، نگهداری در فریزر، اقلام پرمصرف (گاری، دستگاه ها، علائم و غیره)

مزایای چاپگرهای حرارتی در بهداشت و درمان

به طور کلی، دلایل زیادی برای استفاده از چاپگرهای حرارتی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌های پزشکان، بخش‌های اورژانس و سایر بخش‌های یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی به دلیل مزایای منحصر به فرد آن‌ها وجود دارد. چند رسانه ای بیشتر چاپگرهای جوهر افشان رومیزی یا لیزری برای انواع رسانه ها مناسب نیستند یا به سادگی برای چاپ اقلام کوچک مانند مچ بند، برچسب های چند لایه یا روی مواد مصنوعی مانند پلاستیک و پلی استر طراحی نشده اند.

پرینترهای حرارتی برای موارد زیر ایده آل هستند:

مچ بند

این مچ بند که در اندازه های نوزادی تا چاقی موجود است، می تواند مستقیماً با استفاده از چاپگر حرارتی روی آن چاپ شود، به این معنی که کارکنان مراقبت های بهداشتی نیازی به صرف زمان اضافی برای مونتاژ مچ بند یا چسباندن برچسب ندارند. بسته به نیاز می توانید همزمان یک مچ بند یا چندین مورد را چاپ کنید. چاپ انتقال حرارتی به دلیل دوام آن توصیه می شود.

برچسب ها

بر خلاف چاپگرهای رومیزی که نیاز به چاپ یک برگه کامل از برچسب ها دارند، چاپگرهای حرارتی به شما امکان می دهند برای شناسایی بیمار، نمودارها، داروها، نمونه های آزمایشگاهی، کیسه های IV، پاس بازدیدکنندگان و موارد دیگر چاپ کنید.

اندازه فشرده

اکثر چاپگرهای حرارتی بسیار فشرده هستند و فضای کاری ارزشمندی را در میز پذیرش، ایستگاه پرستاری، پیشخوان داروخانه و جاهای دیگر اشغال نمی کنند. برخی از واحدها حتی پوشیدنی هستند. اندازه جمع و جور آنها همچنین به این معنی است که فضای ذخیره سازی برای لوازم حداقل است.

هزینه

چاپگرهای حرارتی رومیزی با تمام زنگ ها و سوت هایی که برخی از چاپگرهای دیگر انجام می دهند ارائه نمی شوند و راه حلی اقتصادی ایجاد می کنند. با این حال، ممکن است قیمت آنها کمی بیشتر از چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری ارزان قیمت باشد. هزینه کل مالکیت در طول زمان معمولاً همه چیز را یکسان می کند زیرا چاپگرهای حرارتی به کارتریج های تونر گران قیمت نیاز ندارند. شما معمولاً برای رول‌های لیبل نیز هزینه کمتری می‌کنید، زیرا یک برگه کامل را برای چاپ فقط یک برچسب هدر نمی‌دهید. همچنین در مورد بهره وری از تعویض رول های لیبل یا مچ بند و پر کردن مجدد سینی های کاغذ می توان گفت. بسیاری از مراکز درمانی دارای چندین چاپگر حرارتی هستند که برای چاپ مچ بند یا برچسب اختصاص داده شده اند، به این معنی که به ندرت مجبور به یافتن رسانه مناسب و تعویض کاغذ می شوند.

تصاویر واضح

چاپگرهای حرارتی می توانند جزئیات کوچک را با وضوح چشمگیر و خطوط واضح چاپ کنند، مانند مواردی که برای بارکد، داده های بیمار، برچسب های نسخه، نمونه های آزمایشگاهی و سایر اطلاعات ضروری است. دقت یکی دیگر از مزایای اطلاعات واضح و واضح شناسایی بیمار، کاهش قابل توجه خطاها است. چاپگرهای حرارتی همچنین می توانند با سیستم های مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR) برای بهبود دقت ادغام شوند. بارکدهای حک شده بر روی مچ بند و سایر مواد بیمار اغلب برای تایید اطلاعات بیمار قبل از تجویز دارو استفاده می شود.

دقت

یکی دیگر از مزایای اطلاعات واضح و واضح شناسایی بیمار، کاهش قابل توجه خطاها است. چاپگرهای حرارتی همچنین می توانند با سیستم های مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR) برای بهبود دقت ادغام شوند. بارکدهای حک شده بر روی مچ بند و سایر مواد بیمار اغلب برای تأیید اطلاعات بیمار قبل از تجویز داروها، روش ها یا سایر مراقبت ها استفاده می شود.

سازگار با HIPAA

حفاظت از داده های بیمار یکی از دغدغه های اصلی متخصصان مراقبت های بهداشتی است. چاپگرهای حرارتی در ترکیب با بهترین روش‌های امنیتی، رمزگذاری، انتخاب برچسب و چاپ در نقطه مراقبت، می‌توانند به اطمینان از انطباق با HIPAA کمک کنند. سرعت در محیط پرسرعت مراقبت های بهداشتی، هر ثانیه اهمیت دارد و زمان کمتری که صرف چاپ می شود به معنای زمان بیشتر صرف شده با بیماران است. چاپگرهای حرارتی می توانند در صورت تقاضا چاپ کنند و سرعت چاپ بالاتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری دارند.

ماندگاری

برچسب‌ها یا مچ‌بندهایی که با چاپگرهای حرارتی چاپ می‌شوند دوام بیشتری نسبت به اقلام جوهرافشان یا لیزری دارند. استفاده از مواد مصنوعی مانند مچ بندهای پلاستیکی یا برچسب های روکش دار به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، سرما، گرما و مایعات کمک می کند. به عبارت دیگر، آنها به راحتی لکه نمی‌شوند یا ساییده نمی‌شوند. گفته می شود، در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا گرما در مدت زمان طولانی، ممکن است محو شوند. بهتر است اقلام چاپ شده حرارتی را در دمای اتاق و در یک منطقه تاریک هنگام نگهداری نگهداری کنید.

تعمیر و نگهداری آسان

به دلیل طراحی ساده و عدم وجود روبان و تونر چاپگر، هدهای چاپ با گذشت زمان باقیمانده نمی شوند. آنها به راحتی تمیز می شوند و به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کمک می کنند. آژانس های مراقبت های بهداشتی با اشتیاق به ارائه مراقبت های سطح بالا هدایت می شوند. فناوری، چه بزرگ و چه کوچک، نیروی محرکه ای در به حداقل رساندن خطاها و بهبود نتایج بوده است. همین امر در مورد چاپگرهای حرارتی و توانایی آنها در ارائه سریع برچسب ها و مچ بندهای دقیق، بادوام و مقرون به صرفه صادق است. انواع مختلفی از چاپگرهای حرارتی برای کاربردهای مختلف وجود دارد.


مقالات مربوطه:

معرفی اولین پرینتر بدون کارتریج

پرینترهای سه بعدی چگونه کار می کند

دیدگاهتان را بنویسید