مقالات آموزشی

آشپزی با چاپگر مواد غذایی سه بعدی

آشپزی با چاپگر مواد غذایی سه بعدی

آشپزی با چاپگر مواد غذایی سه بعدی: نزدیک شدن به احتمالات آینده

“چاپگر سه بعدی” که هر کسی می تواند به راحتی آنچه را که دوست دارد چاپ کند. تا پیش از این، چاپ اشیاء به صورت سه بعدی فقط امکان پذیر بود، اما اکنون در حال گسترش به حوزه “غذا” به شکل “چاپگرهای غذا” است. این بار چنین فناوری چاپگرهای سه بعدی مواد غذایی و احتمالات آینده را معرفی خواهیم کرد. «چاپگر سه بعدی» که می تواند با استفاده از مواد مختلف مانند رزین، گچ و پلاستیک، اجسام سه بعدی را تولید کند. محصولات ارزان قیمت برای افراد نیز گسترده شده اند و شناخت در 4 تا 5 سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و صنعت چاپگرهای سه بعدی در آینده در حال توسعه است. امروز، یک تجارت جدید که این “چاپگر سه بعدی” و “غذا” را به هم مرتبط می کند، در حال ظهور است. که به نظر می رسد یک فرصت و یک بحران در عین حال برای صنعت غذا و نوشیدنی باشد. دفعه قبل، در مورد “چاپگر مواد غذایی سه بعدی” بحث کردیم، اما این بار می خواهم کمی عمیق تر در مورد فناوری چاپگر مواد غذایی و احتمالات آینده صحبت کنم.

آشپزی با چاپگر مواد غذایی سه بعدی

برای “چاپ” غذا

در آینده پرینت سه بعدی در نحوه ساخت وسایل مختلف از رمپ ویلچر گرفته تا خانه توسط مردم مختل شد. بنابراین، تعجب آور نیست که تحقیقات در حال انجام است تا ببینند آیا این فناوری می تواند به نیازهای غذایی آینده کمک کند یا خیر. آیا تا به حال کلمه “چاپگر غذا” را شنیده اید؟

“چاپگر غذا” به معنای واقعی کلمه یک نسخه هود از یک چاپگر سه بعدی است. به عبارت دیگر، این چاپگری است که غذا را به صورت سه بعدی تولید می کند. با استفاده از این فناوری، گفته می‌شود در آینده زمانی فرا می‌رسد که هر کسی می‌تواند بدون نیاز به «پختن» غذایی که دوست دارد، با یک سوئیچ «خروجی» کند و غذا بخورد.

فکر کردن به منوها، تهیه لیست خرید، خرید مواد اولیه در سوپرمارکت، و آشپزی توسط خودتان «آشپزی» است که ما در زندگی روزمره خود انجام می دهیم.

در زندگی روزمره تصور کنید که «آشپزی» تنها با انتخاب یک منو و فشار دادن یک سوئیچ تکمیل می‌شود.» آیا واقعا چنین رویایی ممکن است؟

در واقع، این هنوز یک فناوری در حال توسعه است، بنابراین محدودیت‌ها و محدودیت‌های بسیار زیادی در مورد مواد غذایی قابل تولید وجود دارد. اما از نظر تئوری، هر ظرفی را می توان با چاپگر سه بعدی غذا درست کرد و نباید زمان زیادی از روز مرگش بگذرد.

چاپ سه بعدی غذا می تواند آینده رستوران ها را تغییر دهد

برخی از طرفین با چاپ سه بعدی برای غذا کار می کنند تا ببینند کدام یک از تکنیک های در دسترس برای نیازهای خاص بهترین کار را دارد. به عنوان مثال، اکتشافات توزیع شده نشان داد که چاپ سه بعدی مبتنی بر اخراج، نقاط کانونی از جمله چاپگرهای سطح عبور کم ارزیابی و مجموعه ای از مواد خام قابل دسترسی را ارائه می دهد. درک اینکه کدام تکنیک های چاپ برای مواد غذایی کاربرد بیشتری دارد می تواند به این روش تولید کمک کند تا شتاب بیشتری پیدا کند.
یکی از دلایل اصلی افزایش علاقه به چاپ سه بعدی برای غذا این است که می تواند به رستوران ها کمک کند تا با کنترل کیفیت بهتر کارآمدتر کار کنند. شرکتی به نام Natural machines یک چاپگر مواد غذایی سه بعدی به نام Foodini ارائه می دهد.
کپسول های فولادی ضد زنگ حاوی مواد تشکیل دهنده هستند و کاربران برای تهیه غذا از طریق صفحه نمایش لمسی انتخاب می کنند.اگر این گزینه جذابیت گسترده ای پیدا کند، مشاغل خدمات غذایی می توانند پاسخگویی به نوسانات تقاضا را آسان تر ببینند. همچنین، محققان در حال کار برای بهبود پارامترهای طراحی برای مواد غذایی پرینت سه بعدی در آینده هستند. سپس، به دلیل تنوع بیشتر در مواد مورد استفاده و ماهیت هنری نتیجه، غذا می تواند به ویژه برای اهل غذا جذاب به نظر برسد.

غذاهای شیرین چاپ سه بعدی

اکثر مردم احتمالاً در مورد کیک های فوق العاده پیچیده ای که به طور مرتب در عروسی ها و سایر مناسبت های خارق العاده ارائه می شوند شگفت زده شده اند. در درازمدت، ممکن است یکی دیگر از اجزای شروع بحث در مورد آن تظاهرات وجود داشته باشد – مانند اینکه افراد از چاپگر سه بعدی برای ساختن آنها استفاده کنند. دینارا کاسکو یکی از تولیدکنندگان پیشرو کیک است که این استراتژی را تا این لحظه اتخاذ کرده است.
در صورتی که همه چیز طبق ترتیب پیش برود، هنگام چاپ ساختارهای او، این روش تا چهار روز طول می کشد. بنابراین، انجام کارها در این راستا واقعاً از درست کردن کیک های اسراف به روش معمولی مهارت بیشتری ندارد. با این حال، نتایج چیزی کمتر از ایجاد هیبت نیست.
افرادی که در چاپ چیزهای شیرین خنجر می زنند، به ویژه هنگام استفاده از شکلات، ملاحظات خاصی را باید به خاطر بسپارند. به این دلیل که شکلات برخلاف مواد پلاستیکی، نقطه ذوب متفاوتی دارد. این واقعیت می تواند دلالت بر این داشته باشد که شکلات می تواند بیش از حد گرم شود و با جزئیات بیشتر تکه های مختلف یک غذا شکلات به خود بگیرد.
به هر حال، هیچ تردیدی وجود ندارد که افراد زیادی عاشق غذاهای شیرین هستند. وقتی افرادی که از پرینترهای سه بعدی استفاده می کنند استراتژی های خود را بی عیب و نقص می کنند، افرادی که نیاز به لذت بردن دارند می توانند به روش دیگری این کار را انجام دهند که در درازمدت می تواند به تدریج مهارت پیدا کند و نتیجه قابل توجهی ثابت داشته باشد.

گزینه هایی برای غذاهای پایدارتر در آینده

قدم زدن در مسیرهای فروشگاه های مواد غذایی امروزی نشان می دهد که افراد در صورت نیاز به خرید اقلامی که به آنها کمک می کند تا سبک زندگی پایدارتری داشته باشند، گزینه های زیادی دارند. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که به طور جامع، 66 درصد از افراد مشتاق به پرداخت بیشتر برای اقلام ساخته شده توسط سازمان های اقتصادی هستند. غذاهای پرینت سه بعدی می توانند در بسیاری از موارد پاسخی به قابلیت پشتیبانی بهتر باشند. به عنوان مثال، دستگاه Foodini که قبلاً به آن اشاره شد، عناصر را برای شام در کیس ها ذخیره می کند. چنین استراتژی باید ضایعات مواد غذایی را به این دلیل حذف کند که افراد مجبور نباشند مقادیر زیادی از مواد لازم را بخرند که در نهایت ممکن است به هدر بروند. علاوه بر این، در مورد ضایعات، چند دانشجوی هلندی رویکردی را برای ایجاد آشپزی جدید با چاپ سه بعدی از زباله های مواد غذایی طراحی کردند. آنها با نان شروع کردند زیرا غذای اصلی دفع شده در هلند است. اما، آنها در نهایت به چیزهای مختلف، از جمله دور ریختن میوه ها و سبزیجات از روی زمین گسترش یافتند. تا به حال، آنها به تازگی تنقلات درست کرده اند، با این حال، نتایج به دست آمده از قبل، مردم را تشویق می کند تا در مورد ضایعات مواد غذایی متفاوت فکر کنند. افراد نحوه درست کردن گوشت های گیاهی با چاپگرهای سه بعدی را نیز درک کرده اند. متخصصان محیط زیست در حال حاضر هشدار می دهند که غذا خوردن پایدار نیست و افراد جامعه باید تلاش کنند تا به طور قطع استفاده از آنها را کاهش دهند یا بتوانند از یک رژیم غذایی گیاهخواری یا عاشق سبزیجات پیروی کنند. این حرکتی است که چند نفر هنوز حاضر به انجام آن نیستند. به دلیل پرینت سه بعدی گوشت های گیاهی، افراد ممکن است نیازی به انتخاب بین خوردن گوشت و حفظ سیاره نداشته باشند.

بسته بندی چاپ سه بعدی مواد غذایی

(سه بعدی) فناوری آینده است که برای مواد غذایی خلاقانه، منحصر به فرد و پیچیده در قالبی جذاب مجهز شده است. چاپگر مواد غذایی سه بعدی احتمالاً یک فناوری «چاپ و غذا خوردن» برای آینده است. در چند سال آینده، استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در مواد غذایی افزایش می یابد که باعث می شود غذاهای بافت دار جدید، غذاهای سالم، و غذاهای صاف و ساده برای افراد مسن بسازد. همچنین، این فناوری به پیش بینی هدر رفت مواد غذایی کمک می کند.


برای دریافت خدمات در تخصصی ترین مرکز تعمییر پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه02188341919


دیدگاهتان را بنویسید