مقالات آموزشی

افزودن فونت به Google Docs

 افزودن فونت به Google Docs

Google Docs به عنوان رقیب مایکروسافت ورد شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر محبوبیتش افزایش چشمگیری میان کاربران از جمله کاربران کشورمان داشته است و افزونه‌های کاربردی زیادی دارد. به‌غیر از فونت‌های محدودی که در خودِ گوگل داکس دردسترس است، روش‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید فونت‌های فارسی یا انگلیسی مختلفی را اضافه و از آن‌ها در اسناد خود استفاده کنید. در این مقاله،  افزودن فونت به Google Docs را به شما آموزش خواهیم داد.

افزودن فونت فارسی به گوگل داکس با Google Fonts

گوگل سرویسی به نام Google Fonts دارد که با هدف بهبود وضعیت صفحات وب ازنظر تایپوگرافی و زیبایی‌شناسی راه‌اندازی شده است و فونت‌های متن‌باز را به‌‌رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران نیز می‌توانند با خلق یا ارائه فونت‌های خودشان در این پروژه سهیم باشند. بنابراین، می‌توان به تعداد زیادی از فونت‌های متنوع دسترسی داشت که به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. ناگفته نماند به‌تازگی فونت محبوب وزیرمتن (Vazirmatn) نیز به آن افزوده شده است.

خوشبختانه ازطریق گوگل داکس می‌توان به گوگل فونت دسترسی داشت و فونت‌های دلخواه را به فهرست فونت‌های گوگل داکس اضافه کرد. برای این کار سند مدنظر را در گوگل داکس باز و در نوار ابزار روی منو فونت و سپس گزینه‌ی More fonts کلیک کنید.

دو روش افزودن فونت به Google Docs

در پنجره‌ی بازشده، فهرست فونت‌های موجود در گوگل فونت به شما نمایش داده می‌شود که نام هر فونت با سبک خودش نوشته شده است. اگر نام فونت مدنظرتان را می‌دانید، آن را جست‌وجو کنید.

شارژ کارتریج لیزری

دو روش افزودن فونت به Google Docs

برای اضافه‌کردن فونت‌های فارسی یا عربی، روی گزینه Scripts: All scripts کلیک و Arabic را انتخاب کنید. سپس، فونت‌های مدنظر را انتخاب و روی OK کلیک کنید تا به فهرست فونت‌ها افزوده شوند.

دو روش افزودن فونت به Google Docs

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید