مقالات آموزشی

اپل iOS 16، watchOS 9 را امروز عرضه می کند

اپل iOS 16، watchOS 9 را امروز عرضه می کند

اپل iOS 16، watchOS 9 را امروز عرضه می کند

iOS 16 و watchOS 9 توسط اپل در سطح جهانی از جمله امروز در هند منتشر خواهند شد. مانند هر سال، جدیدترین نسخه iOS برای سری آیفون 14 که اخیراً راه اندازی شده است به همراه چند مدل قدیمی آیفون منتخب منتشر خواهد شد. iOS 16 پیشرفت‌ها و چند گزینه جدید را برای شخصی‌سازی به همراه دارد. با iOS 16، ویژگی‌هایی مانند حالت فوکوس، صفحه قفل جدید و لایه‌های حریم خصوصی بیشتر در آلبوم‌های Hidden و Recently Deleted دریافت می‌کنید. از دیگر ویژگی‌های iOS 16 می‌توان به به‌روزرسانی در iMessages، SharePlay، Notifications، Maps، Safari، Wallet و غیره اشاره کرد.

در همین حال، watchOS 9 یک برنامه تمرینی ویژه را ارائه می‌کند، یک برنامه جدید داروها که بینش بیشتری در مورد خواب و سلامت قلب ارائه می‌دهد و از صفحه‌های ساعت بیشتر و همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی پشتیبانی می‌کند. اپل iOS 16 را معرفی کرد و همچنین watchOS 9 را در ماه ژوئن در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در سال 2022 رونمایی کرد. کدام مدل های آیفون از iOS 16 پشتیبانی می کنند iOS 16 برای سری آیفون های 14 که اخیراً عرضه شده اند، شامل آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس می باشد.

iOS 16 چه زمانی منتشر می شود؟

انتشار iOS 16 باید حدود ساعت 10 صبح PST باشد، به این معنی که برای کاربران هندی، به روز رسانی باید حدود ساعت 10:30 شب منتشر شود. کاربران آیفون باید بلافاصله پس از انتشار iOS 16 شروع به دریافت این گزینه کنند. برای بررسی، می توانید به Settings > General > Software Updates بروید تا بدانید که آیا گزینه ارتقا به iOS 16 را دارید یا خیر. قابل توجه است که کسانی که در نسخه بتا عمومی هستند ظاهراً به‌روزرسانی پایدار را جلوتر از دیگران دریافت می‌کنند. یکی از اعضای تیم Gadgets 360 قبلاً به‌روزرسانی iOS 16 را روی آیفون 12 خود نصب کرده است. نحوه نصب iOS 16 نصب iOS 16 نباید کار سختی باشد. در واقع تصمیم برای نصب آن سوال بزرگ تری است که باید پرسیده شود. در حالی که برخی از کاربران اولیه هستند و فوراً به‌روزرسانی را نصب می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند 2 تا 3 روز منتظر بمانند تا ایمن بازی کنند و اشکالات و مشکلات گزارش شده را بررسی کنند.

 


دو ویژگی منحصر به فرد آیفون 14


نحوه نصب iOS 16

نصب iOS 16 نباید کار سختی باشد. در واقع تصمیم برای نصب آن سوال بزرگ تری است که باید پرسیده شود. در حالی که برخی از کاربران اولیه هستند و فوراً به‌روزرسانی را نصب می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند 2 تا 3 روز منتظر بمانند تا ایمن بازی کنند و اشکالات و مشکلات گزارش شده را بررسی کنند. اپل معمولاً در تلاش است تا مشکلات گزارش شده را کاهش دهد و آنها به سرعت با Hotfix حل می شوند.


  1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اینکه آیا iOS 16 دارای اشکال است یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما بهترین راه برای محافظت از داده های خود و عدم خطر از دست دادن آنها، بهترین راه برای نصب هر به روز رسانی است.
  2. مطمئن شوید که فضای کافی برای به روز رسانی دارید. 2.مدل های قدیمی تر دارای گزینه های ذخیره سازی کمتری هستند. کسانی که فضای ذخیره سازی آنها تا لبه پر شده است باید مقداری فضا را برای به روز رسانی آزاد کنند.
  3. مدل آیفون خود را تا 80 درصد شارژ کنید و قبل از شروع فرآیند نصب مطمئن شوید که به یک اتصال Wi-Fi سریع وصل شده اید.
  4. می‌توانید به‌سرعت به‌روزرسانی iOS 16 را «دانلود و نصب کنید» یا می‌توانید آن را برنامه‌ریزی کنید.
  5. اپل گزینه هایی برای نصب به روز رسانی ها در زمان های بعدی ارائه می دهد. برخی از روح‌های بی‌قرار ترجیح می‌دهند در اسرع وقت به‌روزرسانی را نصب کنند تا ویژگی‌های جدید را تجربه کنند، برخی دیگر می‌توانند آپدیت را بعداً یا یک شبه نصب کنند، یا حتی می‌توانند از تلفن بخواهند که نصب به‌روزرسانی را بعداً به شما یادآوری کند.
  6. راه اندازی مجدد، ! شما اکنون iOS 16 را روی گوشی خود اجرا می کنید

ویژگی های iOS 16

در میان انبوهی از ویژگی های جدید در iOS 16، یک صفحه قفل اصلاح شده با ویژگی های شخصی سازی بیشتر وجود دارد. کاربران می‌توانند با تصاویر پس‌زمینه، عکس‌ها و مجموعه‌های موضوعی همراه با فونت‌های مربوط به زمان و تاریخ، گوشی‌های خود را مجاز کنند و ویجت‌های صفحه قفل را برای آب‌وهوا، زنگ هشدار، زنگ‌های فعالیت و تقویم اضافه کنند.

iOS 16 اپل پشته اعلان ها و هشدارها را به پایین صفحه نمایش منتقل می کند و ضربه زدن و مشاهده آنها را با یک دست آسان تر می کند. اکنون می توان موارد را با صفحه قفل جدید بررسی کرد و ویژگی Live Activities وجود دارد که به کاربران امکان می دهد اتفاقات را در زمان واقعی مشاهده کنند.

حالت فوکوس را می توان از صفحه قفل و با کشیدن انگشت از روی صفحه قفل مشاهده کرد. iOS 16 به کاربران این امکان را می دهد که یک پیام ارسال شده را ویرایش کنند یا حتی یک پیام اخیر را به طور کلی لغو ارسال کنند (محدود به 15 دقیقه پس از ارسال). به‌روزرسانی iOS 16 کتابخانه عکس مشترک iCloud را به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها را با حداکثر پنج کاربر دیگر به اشتراک بگذارند. با این حال، این ویژگی در تاریخ بعدی برای کاربران عرضه خواهد شد.

انتشار watchOS 9

ویژگی ها درست مانند iOS 16، به‌روزرسانی WatchOS 9 برای سری اپل واچ در تاریخ 12 سپتامبر برای دستگاه‌های اپل واچ سری 4 به بعد منتشر خواهد شد. یکی از بسیاری از ویژگی ها حالت جدید کم مصرف است که به کاربران امکان می دهد با خاموش کردن عملکردهای تشنه باتری، عمر باتری اپل واچ را افزایش دهند. این با حالت Power Reserve که اپل واچ قبلاً دارد متفاوت است.

WatchOS 9 همچنین دارای صفحه‌های ساعت جدید، ردیابی سلامت و تناسب اندام بهبودیافته، و برنامه داروها است تا به کاربران امکان می‌دهد داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های خود را با احتیاط از مچ دست خود ردیابی کنند.



دیدگاهتان را بنویسید