مقالات آموزشی

بررسی اصطلاحات IPM , PPM در پرینتر

بررسی اصطلاحات IPM , PPM در پرینتر

وقتی قصد خرید یک پرینتر تک کاره و یا جندکاره را دارید، از جمله مشخصات مهم آن سرعت چاپ است.سرعت چاپ مدت زمان لازم برای دریافت یک برگ چاپ شده از زمان دستور برنامه تا اجرا توسط پرینتر شماست.

در واقع سرعت پرینتر ، با آنچه که چاپ می گیرید (متن یا عکس ) ، نوع کارتریج مورد استفاده (سیاه و سفید یا رنگی ) ، کیفیت چاپ و نوع کاغذ بستگی دارد.

اسناد دارای متن که درتنظیمات پرینتر روی حالت grayscale هستند ، نسبت به یک صفحه عکس رنگی با رزولوشن بالا ،سرعت چاپ بیشتری دارد،

اگر به مشخصات چاپگر خود نگاه کنید، متوجه می شوید که سرعت چاپ در آن به ppm یا ipm اندازه گیری می شود.

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM در پرینتر

ppm  مخفف “pages per minute” به معنای صفحات در دقیقه و ipm مخفف “images per minute” به معنای تصاویر در دقیقه می باشد.

با اینکه هر دو اصطلاح مشابه هستند ولی در محاسبه با هم فرق دارند.

ppm سرعت چاپ صفحات دارای متن معمولی  که شامل گرافیک یا عکسهای پیچیده نمی شود را اندازه می گیرد.این در حالیست که ipm به عنوان روش دقیق تری برای سنجش سرعت چاپ به کار می رود ، زیرا از همان استانداردی که در word ، excel  وفوتوشاپ در محاسبات ، استفاده می کند.بنابراین دو مقیاس فوق برای اندازه گیری سرعت براساس چاپ متن و یا تصاویر گرافیکی دقیق به کار می روند.

اینکه پرینتر شما از ppm یا ipm برای اندازه گیری سرعت چاپ استفاده می کند ، بستگی به مدل پرینتر دارد. برای مثال در پرینتر مدلMFC-J995DW برادر

، سرعت چاپ در حالت سیاه و سفید ۱۲ ppm  است و در حالت چاپ رنگی ۱۰ppm . اما پرینترکانن pixma TR8520 سرعت چاپ سیاه وسفید برابر با ۱۵ تصویر در صفحه ( ipm) و رنگی ۱۰ ipm دارد.


مقالات مرتبط:

دلایل کند شدن سرعت پرینتر

نحوه تنظیمات رنگ پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید