مقالات آموزشی

بهترین تنظیمات اندازه و وضوح تصویر برای چاپ

بهترین تنظیمات اندازه و وضوح تصویر برای چاپ

در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه با راه اندازی مناسب چاپگر خانگی خود، بهترین چاپ عکاسی دیجیتال را داشته باشید. بهترین چاپگر در جهان نتایج بدی را به همراه خواهد داشت، اگر کمی مراقب راه اندازی چاپگر نباشید. یا اگر به طور دیگری به آن نگاه کنیم، حتی یک چاپگر معمولی نیز می‌تواند نتایج عالی را با تنظیم مناسب ایجاد کند.

درک اندازه تصویر

روش های مختلفی برای اندازه گیری اندازه تصویر وجود دارد. یکی اندازه تصویر روی دیسک است که در بایت اندازه گیری می کنیم. یکی دیگر از موارد مهم و مهم برای چاپ، ابعاد تصویر است که در پیکسل اندازه گیری می کنیم. اگر می خواهید به بهترین کیفیت چاپ عکس برای تصاویری مانند این دست پیدا کنید، این بسیار مهم است.

تنظیمات چاپگر برای چاپ عکس

اگر تصویری که چاپ می‌کنید پیکسل‌های کافی برای اندازه چاپی که می‌سازید نداشته باشد، چاپ با کیفیت عکس تولید نمی‌کند. آنچه تعیین می کند که آیا پیکسل های کافی برای چاپ وجود دارد یا خیر، اندازه وضوح است.

یک روش معمول برای اندازه‌گیری اندازه وضوح، با مقدار dpi است که مختصر «نقطه در اینچ» است.

اگر وضوح تصویر شما به چاپگر اجازه نمی دهد که نقاط کافی در هر اینچ روی کاغذ تولید کند، تصویر شبیه عکس نخواهد بود. به عنوان یک قانون کلی، برای دستیابی به چاپ با کیفیت عکس، باید از وضوح تصویر 300 پیکسل در هر اینچ استفاده کنید.

ما این را به صورت 300 DPI می نویسیم و به این معنی است که در هر اینچ از چاپ شما 300 پیکسل وجود دارد.


تنظیمات چاپگر برای چاپ عکس

پیکسل های خیلی زیاد یا خیلی کم

یک اشتباه رایج هنگام چاپ این است که فرض می کنیم اگر اندازه وضوح بیشتر از 300dpi ایجاد کنید، کیفیت چاپ بالاتری ایجاد می کند. اینطور نیست و حتی می تواند با آسیب رساندن به وضوح تصویر باعث کاهش کیفیت چاپ شما شود.

اگر تصویری را به چاپگری بفرستیم که پیکسل های آن برای اندازه چاپ مورد نیاز بسیار کم است، چاپگر سعی می کند پیکسل های از دست رفته را جبران کند. این می تواند یک تصویر پیکسلی ایجاد کند که ممکن است از فاصله دور خوب به نظر برسد، اما برای بازرسی نزدیک نمی ماند.

وقتی سعی می کنیم از تصویری با تعداد پیکسل های بیش از حد در هر اینچ استفاده کنیم، چاپگر پیکسل هایی را که به آن نیاز ندارد دور می اندازد. این می تواند به وضوح تصویر آسیب برساند. در حالی که تصویر خوب به نظر می رسد، آنقدر واضح به نظر نمی رسد که ممکن است در صفحه کامپیوتر به نظر برسد.

برای بازتولید یک تصویر به عنوان یک چاپ عکاسی شارپ، به رزولوشن صحیح که تقریباً 300dpi است نیاز دارید. شارپ کردن تصویر برای خروجی چاپ نیز می تواند مهم باشد زیرا فرآیند چاپ تصویر را نرم می کند.

هر انچه برای چاپگر استفاده شده مهم است

فرض اینکه وضوح چاپ 300dpi یک قانون کلی است که به شما در درک وضوح مورد نیاز برای چاپ با کیفیت عکس کمک می کند. اما هر چاپگری از 300dpi استفاده نمی کند. برخی از چاپگرهای جوهرافشان مانند اپسون با وضوح چاپ 360dpi بهترین کار را دارند. برخی از چاپگرهای فرمت عریض از وضوح کمتری مانند 254dpi استفاده می کنند.

اگر از چاپگر خود استفاده می کنید، فرض کنید به وضوح چاپ 300dpi نیاز دارید، مگر اینکه چاپگر اپسون باشد. برای چاپگرهای عکس جوهر افشان Epson وضوح 360dpi را در نظر می گیرند.

اگر از خدمات چاپ شخص ثالث استفاده می کنید، ، از وضوح 300dpi استفاده کنید. محاسبه اندازه تصویر مورد نیاز با استفاده از وضوح اکنون وضوح تصویر برای چاپ با کیفیت عکاسی را درک می کنید، محاسبه ابعاد پیکسل تصویر آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابعاد چاپی را که می‌سازید در وضوح dpi مورد نیاز ضرب کنید (300dpi را فرض کنید). برای مثال، اگر در حال چاپ تصویر 16×12 اینچی هستید، وضوح پیکسلی تصویر 4800×3600 خواهد بود. یعنی 16×300 = 4800 پیکسل و 12×300 = 3600 پیکسل. همچنین مهم است که پس از تغییر اندازه تصویر، وضوح خروجی را اعمال کنید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه 02188341919


دیدگاهتان را بنویسید