مقالات آموزشی

حل مشکل سفید اسکن کردن اسکنر

حل مشکل سفید اسکن کردن اسکنر

سکنر یکی از کاربردی ترین دستگاه های اداری بوده که یکی از مشکلات رایج آن، سفید اسکن کردن اسکنر می باشد.ما در این مقاله قصد داریم در این مطلب راهکاری برای حل مشکل سفید اسکن کردن اسکنر ارائه بدهیم باما همراه باشید.

 علل سفید شدن اسکن

 

پشتیبانی  در پاسخ به سوالاتی که در رابطه با علت سفید شدن اسکن توسط کاربران ثبت شده بود، دو دلیل مهم را ارائه داده که نشان می دهد: تمامی دستگاه های اسکنر، به دلیل این سه مشکل در حین کار، صفحات سفید را ارائه می دهند. این سه دلیل به شرح زیر هستند:

  1. اگر دستگاه شما مجهز به سیستم کپی نیز بود و مشکل سفید بودن صفحه هم به هنگام کپی گرفتن و هم اسکن کردن به وجود آمد، می تواند به دلیل معیوب بودن لامپ اسکنر یا موتور اسکنر باشد.
  2. یکی دیگر از دلیل سفید شدن صفحه اسکن نیز می تواند نقص ارتباط بین چاپگر و رایانه شما باشد. در این طور مواقع، شما تنها با سفید اسکن کردن اسکنر رو به رو هستید و اگر دستگاه شما به انجام عملیات کپی نیز بپردازد، بدون هیچ خطایی انجام خواهد شد.
  3. دستگاه شما همچنین می تواند مشکلاتی نظیر اختلالات سخت افزاری در فکس نمایشگرها، گیر کردن مکانیسم اسکنر یا مشکل کالیبراسیون، دمای پایین لامپ اسکنر یا یک مشکل الکتریکی داخلی یا خارجی به همراه داشته باشد.

    پس هر زمان که فردی از شما پرسید که چرا اسکنر سفید اسکن می کند، سه مورد ذکر شده را به او گوشزد کنید و اگر در رابطه با رفع این مشکل پرسید، حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا بدانیدکه چگونه می توان در سریع ترین زمان این مشکل را در دستگاه اسنکر، رفع کرد!


    حل مشکل سفید اسکن کردن اسکنر

حل مشکل سفید اسکن کردن اسکنر

حال که دلیل سفید شدن اسکن را تشخیص دادیم، به سراغ نحوه رفع آن و تعمیر اسکنر می‌رویم. چهار مرحله زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  1. چاپگر را روشن کنید، سپس سیم برق را از منبع برق جدا کرده و 30 ثانیه صبر کنید.
  2. اگر از سه راهی یا آداپتور استفاده می کنید، آن ها را کنار گذاشته و سیم را مستقیم به پریز متصل کنید تا مطمئن شوید که چاپگر برق کافی را دریافت می کند.
  3. حال چاپگر را به برق متصل کرده و عمل اسکن کردن را انجام دهید.
  4. اگر سفید اسکن کردن اسکنر هنوز هم ادامه داشت، آن را به پریزی دیگر متصل کنید تا مشخص شود که آیا پریز اصلی باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر.

اگر سفید اسکن شدن همچنان با پریز دیواری دیگری ادامه داشت، درب اسکنر را تا حدی بلند کرده و سپس دکمه یا نماد کپی را فشار دهید. اگر نور اسکنر روشن نمی شود یا روی شیشه حرکت نمی کند، دستگاه نیاز به تعمیرات تخصصی دارد.

ناگفته نماند که می توانید از روش تنظیمات کارخانه نیز استفاده کنید. برای دستگاه هایی که دارای منوهای پنل کنترل هستند، می‌ بایست به منوی Restore Factory Defaults یا منوی مشابه آن که در دستگاه شما وجود دارد مراجعه کرده و سپس قسمت Setup یا Tools را پیدا کنید و دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. امیدواریم که مشکل سفید اسکن کردن اسکنر شما با توجه به موارد ذکر شده، رفع شود. در صورت بروز هر گونه مشکل، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط:

نحوه نصب و اتصال اسکنر به کامپیوتر

روش های حل مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam

دیدگاهتان را بنویسید