مقالات آموزشی

خطا در اثر آسیب بورد فرمتر پرینتر اچ پی

فرمتر یا Formatter چیست ؟

 خطا در اثر آسیب بورد فرمتر پرینتر اچ پی

برد فرمتر به عنوان اصلی ترین قطعه در پرینتر اچ پی وظیفه مدیریت و پردازش تمامی دستورها و کنترل همه قطعات پرینتر را بر عهده دارد. به عبارت بهتر از این برد می توان به عنوان مغز پرینتر نام برد. چرا که تمامی ورودی ها و خروجی ها یا مستقیماٌ به فمتر وارد میشوند و یا از طریق مدارهای واسط به این برد میرسند و توسط آن ارزیابی میگردند.

دستورات لازم برای تمامی قطعات توسط برد فرمتر صادر می گردند ، لازم است بدانید تمامی خطاها و ارور ها همچنین بررسی وضعیت قطعات در فرایند چاپ نیز توسط این برد بررسی و کنترل میشود . در ادامه با ما همراه باشید تا خطا در اثر آسیب بورد فرمتر پرینتر اچ پی را بررسی کنیم .


خرید کارتریج لیزری از مرجع تخصصی انواع کارتریج در تهران

02188322120


وظیفه برد فرمتر در پرینتر چیست ؟

برد فرمتر در پرینترهای چندکاره علاوه بر وظایف عادی خود، ارتباط بین بخش های مختلف را نیز برقرار میکند و در برخی از دستورات بدون نیاز به کامپیوتر یا وسیله کمکی دیگری اقدام به اجرای دستور مورد نیاز می کند ، به عنوان مثال زمانی که شما در یک پرینتر چند کاره اچ پی از دکمه کپی استفاده می کنید، پرینتر بدون نیاز به کامپیوتر یا شبکه ، و فقط با استفاده از توان برد فرمتر این دستور را که شامل چندین بخش متفاوت از جمله دستور به اسکنر، برای ثبت تصویر مورد نظر و ذخیره سازی اطلاعات وارده در حافظه موقت پرینتر و پس از آن ارسال این اطلاعات به پرینتر و چاپ تصویر میباشد را اجرا میکند.

این فرآیند در زمان ارسال و دریافت فکس یا زمانی که از طریق اینترنت و با استفاده از تکنولوژی hp e-Print یا از طریق کارت حافظه اقدام به چاپ تصاویر توسط پرینتر HP میکنید نیز بکار گرفته شده و همه فرآیند ها فقط به وسیله برد فرمتر مدیریت و اجرا می شوند.

یکی دیگر از وظایف اصلی برد فرمتر دریافت ورودی های USB ، شبکه LAN ، شبکه بی سیم و حتی ورودی کارت های حافظه در بعضی از مدلهای پرینتر می باشد. همچنین معرفی پرینتر hp به کامپیوترها و تجهیزات هوشمند که از طریق شبکه یا پورت USB با پرینتر در ارتباط هستند به عهده این قطعه مهم است.

خطا به دلیل آسیب دیدن بورد فرمتر در پرینتر اچ پی میتواند باعث از کار افتادن یک قسمت یا حتی همه قسمتهای پرینتر گردیده و کارکرده پرینتر را با اختلال مواجه کند.

یکی از دلایل اصلی بروز مشکل در برد فرمتر، غالباً نوسان های برقی بوده که از طریق درگاه USB یا LAN ایجاد می گردد ، این ورودیها به دلیل اتصال مستقیم و بدون واسته به بورد اصلی فورمتر می‌تواند به سادگی باعث خرابی و ایجاد مشکل در آن شده و عامل اصلی تاثیرات متفاوتی از قبیل شناخته نشدن پرینتر در کامپیوتر یا عدم صحیح کارکرد پورت شبکه را در پی داشته باشد، حتی این امکان وجود دارد که آسیب ناشی از نوسان ولتاژ باعث بروز اختلال در IC های قرار گرفته در بورد فرمتر شده و موجب بروز سوختگی در آنها گردد.


برای شارژ کارتریج لیزری و دیدن قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید
02188322120


خطای unrecognized usb device چیست ؟

خطای عدم شناسایی دستگاه از طریق کابل USB یا unrecognized usb device در حقیقت زمانی رخ میدهد که به دلیل سخت افزاری کامپیوتر نمیتواند به درستی با برد فرمتر در پرینتر ارتباط صحیح و سالم برقرار کنید و به اصطلاح پرینتر موفق به شناسایی خود به کامپیوتر نمیشود لذا چنانچه با اتصال کابل رابط usb بین پرینتر و کامپیوتر هیچ اتفاقی در کامپیوتر برای شناسایی پرینتر صورت نمی پذیرد و یا با خطای unrecognized usb device واجه شدید ابتدا کابل رابط USB را تعویض کنید و چنانچه با تعویض کابل موفق به شناسایی پرینتر برای کامپیوتر نشده اید جهت بررسی برد فرمتر پرینتر، با یکی از مراکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت تماس حاصل نمایید.

بیشتر بدانید :رفع خطای Fatal Error در نصب پرینتر hp

تعمیر برد فرمتر

در اغلب موارد تعمیر برد فرمتر امکان پذیر بوده و مجدداٌ پرینتر قابل استفاده خواهد بود ولی باید توجه داشت که استفاده از پرینتری که دچار خرابی در برد شده و یا اصرار بر رفع مشکل دستگاه هنگامی که تخصص و تجربه کافی در خصوص تعمیر پرینتر را ندارد میتواند موجب بروز مشکلات بزرگتر و آسیبهای جدیتر به برد شده و گاهاً باعث شود تا تعمیر برد فرمتر امکانپذیر نبوده و یا توجیه اقتصادی برای تعمیر آن وجود نداشته باشد


مقالات مرتبط:

رفع خطای Fuser Error 50-2 در پرینتر لیزری HP

رفع خطای پرینتر hp 1300

نحوه رفع مشکل خطای پرینترHP M26a


چگونه میتوان جلوی آسیب به برد فرمتر را گرفت ؟

برای پیشگیری از آسیب دیدن برد فرمتر در پرینترهای hp توصیه می شود در مسیر ورودی برق از محافظ و نوسان گیر قرار دهید. همچنین جهت جلوگیری از آسیب دیدن قطعات حساس الکتریکی در برد های الکتریکی و برد فرمتر حتماٌ از پریزهایی که دارای کانکتور ارت یا زمین هستند استفاده کنید، چرا که این امر موجب تخلیه بار الکتریکی ساکن در پرینتر و تجهیزات رابط گردیده و احتمال بروز مشکل را تا حد زیادی کاهش میدهد.

پیشنهاد می شود با برنامه ریزی های مناسب برای انجام سرویسهای دوره ای که می تواند به صورت زمان بندی های بخصوص بوده و یا بر اساس تعداد مشخصی از صفحات پرینت شده توسط دستگاه پرینتر باشد از بروز مشکلات بعدی خرابی‌های ناشی از سهل انگاری در چاپگرها به خصوص پرینتر اچ پی جلوگیری کرد


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید