مقالات آموزشی

راهکار ساده برای گیر کردن کاغذ در پرینتر

راهکار ساده برای گیر کردن کاغذ در پرینتر

در ابتدا بپردازیم به علت های گیر کردن کاغذ در پرینتر

اکثر کاربران پرینتر لیزری اچ پی حداقل یک بار هم که شده با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی روبه‌رو شده‌اند؛ اگر شما هم با این مشکل در پرینتر اچ پی روبه‌رو شده‌اید، بهتر است قبل از انجام هر کاری خونسردی خود را کاملاً حفظ کنید چراکه هرگونه اشتباهی در بیرون آوردن کاغذ از پرینتر موجب خرابی این دستگاه می‌شود. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با علت گیر کردن کاغذ در پرینتر HP و همچنین نحوه درست خارج کردن کاغذ از این دستگاه آشنا کنیم.

 

  • پایین بودن کیفیت کاغذ یا تا خوردگی آن
  • وزن و جنس نامناسب کاغذ
  • سازگار نبودن تنظیمات پرینتر با کاغذ
  • خرابی کاغذ کش یا پیکاپ پرینتر

این مقالات را ببینید

مشکلات اسکنر hp
صدای زیاد پرینتر درهنگام چاپ و راه حل رفع ان
مشکل پرینت نگرفتن چاپگر و راه حل های قطعی

یک راه حل ساده اما کاربردی

گیر کردن کاغذ در پرینتر لیزری

گیر کردن کاغذ در پرینتر لیزری

موقعی که کاغذ گیر می کند، بعضی از پرینتر ها چراغ چمشک زن دارند و از شما کمک می خواهند. شما باید طبق راه حل های ارائه شده مشکل بلوکه شدن کاغذ در راه پرینتر را برطرف کنید. در واقع عمل باز کردن راه کاغذ گیر کرده، توسط دست شما انجام می شود و پرینتر درمانده است. در اینجا مراحل بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده را توضیح می دهیم:

1- پرینتر را خاموش کنید:

یکی از راه های پر کاربرد و درعین حال ساده برای رفع گیر کردن کاغذ خب سادست نه! اما مهمه! چون شما نمی خواید با برق و قطعات در حال کار پرینتر، درگیر شوید! پس از باز شدن درب پرینتر که به کاغذ گیر کرده منتهی می شود، اگر احساس کردید که گرمای زیادی به دستتان می خورد، باید بدانید که فیوزر هیتر، هنوز داغ است. کمی صبر کنید تا سرد شده و بعد کاغذ را بیرون بیاورید.

– تمام درها را باز کنید:

بر اساس نوع پرینتر (کپی یا پرینتر تک کاره و چندکاره)، اگر نمی دانید کاغذ کجای پرینتر  گیر کرده، شروع به باز کردن درهای دستگاه کنید تا به کاغذ برسید.

3- با دقت کاغذ را بیرون بکشید:

کاغذ را به آرامی بیرون بکشید تا پاره نشود چرا که پاره و تکه تکه شدن آن، مساوی است با دردسرهای دیگر!. مورد خیلی مهم در بیرون کشیدن کاغذ از پرینتراین است که  هنگام بیرون کشیدن  که کاغذ را در مسیر بیرون رفتن آن بکشید. سعی نکنید کاغذ را در مسیر برگشت بیرون بکشید چراکه باعث خراب شدن قطعات خواهد شد. اگر کاغذ در وضعیت بدی گیر کرده و بیرون کشیدن آن ممکن نیست، از سرویس کار کمک بگیرید.

– و در آخر!

تمام درهای دستگاه را ببندید. اگر مشکل برطرف شده باشد، دستگاه ریست شده و آماده می شود. اگر هنوز چراغ چشمک زن روشن باشد، پس مشکل هنوز پا برجاست. دوباره چک کنید تا تیکه های کاغذ در دستگاه نمانده باشد. مشکل حل نشده؟ دستگاه را خاموش و روشن کنید. باز مشکل حل نشد؟ با تکنسین های سرویس پرینتر تماس بگیرید. ممکن است ایراد از سنسور ها و قطعات دستگاه باشد که تعمیر و تعویض آن راه و چاه خودش را دارد.


اگر به دنبال جایی هستید برای شارز کارتریج لیزری خود که هم مطمئن باشد و هم کیفیت مواد مصرفی بالا داشته باشد کلیک کنید

شارژ کارتریج لیزری

دیدگاهتان را بنویسید