مقالات آموزشی

رفع مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه

رفع مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که با آن مواجه خواهید شد زمانی است که چاپگر توسط شبکه شما شناسایی نمی شود. اگر به طور مرتب اسناد زیادی را چاپ می کنید، ممکن است باعث سردردهای زیادی شود.موارد مختلفی وجود دارد که می توانید بررسی کنید تا مشکل را مشخص کنید و سپس آن را برطرف کنید.

چاپگر خاموش است یا متصل نیست

 

642666ba99a8438995dc38302b92202e

پ

ببینید آیا چاپگر به پریز برق وصل شده است یا خیر. این با یک چراغ سبز روی چاپگر شما نشان داده می شود.

اگر چاپگر به صورت محلی به اشتراک گذاشته شده باشد، می توانید چاپگر متصل شده را در نوار وظیفه رایانه ببینید.

اگر چاپگر حتی پس از اینکه آن را به برق وصل کردید پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید چند کار را امتحان کنید:

چاپگر را مجددا راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید.

پرینتر را از پریز جدا کنید. می توانید دوباره آن را وصل کنید تا ببینید این بار کار می کند یا خیر.

بررسی کنید که آیا چاپگر به درستی تنظیم شده است یا به سیستم رایانه شما متصل است.

cc1e2e4bacf6774a8f12f200cf8851e0

چه از کابل شبکه محلی یا WiFi برای اتصال رایانه خود به چاپگر استفاده می کنید، مطمئن شوید که چاپگر واقعاً متصل است. کابل‌های مربوطه را دوباره بررسی کنید یا ببینید آیا WiFi شما هنوز روشن است و رمز عبور آن تغییر نکرده است.

لغو صف

نرم افزار مدیریت روی صفحه به شما این امکان را می دهد که کارهایی را که در صف هستند لغو کنید. اگر از یک شبکه اداری چاپ می کنید، سایر کاربران می توانند کارهای در صف را حتی بدون اطلاع شما لغو کنند. یا اگر تعداد زیادی کار چاپ در صف وجود داشته باشد، دستگاه ممکن است گیج شده و از کار بیفتد. با باز کردن نرم افزار مدیریت چاپگر می توانید این مشکل را برطرف کنید. از آنجا می توانید وضعیت صف را بررسی کنید. هر چیزی که در صف است را لغو یا راه اندازی مجدد کنید تا به اصطلاح خط را آزاد کنید

نرم افزار چاپ خراب/به روز نشده

نرم افزار چاپگر همچنین می تواند مشکلاتی را در چاپگرهای شبکه ایجاد کند. این برنامه وظیفه برقراری ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را بر عهده دارد و می گوید کدام فایل ها باید چاپ شوند. بدون این درایور، نمی‌توانید داده‌های سند را برای چاپ ارسال کنید. بنابراین، مهم است که به طور منظم درایور چاپگر را بررسی کنید. مهمتر از آن، بررسی کنید که آیا درایور به روز شده است یا خیر. اگر اخیراً سیستم عامل رایانه خود را به روز کرده اید، باید درایور چاپگر خود را نیز به روز کنید.

اشتراک گذاری فایل و چاپگر غیرفعال است

این یکی دیگر از دلایل نادیده گرفته شده چاپگرهای شبکه است که به درستی کار نمی کنند. باید اشتراک گذاری فایل و چاپگر را در سرور چاپگر شبکه خود فعال کنید. اگر این ویژگی فعال نباشد، راهی برای دسترسی کامپیوتر به چاپگرها وجود ندارد. برای اینکه به رایانه شما (و سایر رایانه ها) اجازه اتصال و چاپ داده شود، باید این ویژگی را روشن کنید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمیر پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند


 

دیدگاهتان را بنویسید