مقالات آموزشی

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

کارتریج های غیر اصلی اپسون همه جا هستند. اما  واقعیت  این است که در حالی که برخی از فروشگاه ها جوهر طرح اصلی اپسون را به مصرف کنندگان ارائه  می دهند و خریدار را ازطرح بودن محصول اگاه می کنند اما ، بسیاری از آنها جوهرهای طرح اپسون را به عنوان جوهرهای اصلی می فروشند.

تأمین کنندگان این نوع جوهرها در حالی که کاملاً از کیفیت آن  برای کاهش قیمت کاسته اند، بسته بندی جوهرهای اصلی را کپی می کنند. کارتریج های طرح بسته بندی ها را به گونه ای تولید می کنند که شناسایی و جداسازی نمونه های اصلی از نسخه های تکراری را برای مصرف کنندگان بسیار سخت است.

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

اثرات استفاده از جوهرهای چاپگر غیر اصلی اپسون

باطل شدن ضمانت چاپگر اپسون با استفاده از جوهرهای تقلبی
مشکل استفاده از جوهرهای غیر اصلی این است که به محض استفاده از آنها ، ضمانت چاپگر فاقد اعتبار است. بسیار کم اتفاق می افتد که چاپگرهای اپسون با مشکل روبرو شوند ، اما این مورد هنگام استفاده از کارتریج غیراورجینال رخ می دهد. چاپگر اپسون برای کار با جوهرهای نامرغوب ساخته نشده است. احتمال خراب شدن و توقف کار وجود دارد. بنابراین ، جوهرهای تقلبی اپسون در واقع مقرون به صرفه نیستند.

عدم دوام و کیفیت پایین
وقتی از جوهرهای غیر اصلی استفاده می شود ، بلافاصله کیفیت و سرعت چاپ را نشان می دهد. جوهرهای اصلی از چاپ با کیفیت عالی اطمینان حاصل می کنند در حالی که جوهرهای تقلبی به دلیل کم رنگ شدن  شناخته می شوند. آنچه ما چاپ می کنیم باید به مدت طولانی (دوام) نیز ادامه داشته باشد و جوهرهای غیر اصلی هدف شرکت اپسون را شکست می دهند.

افزایش مصرف کارتریج
یکی دیگر از ویژگی های مشترک جوهرهای غیر اصلی ، زودتر تمام شدن انها است و تعداد برگ بسیار پایینی را به شما ارائه می دهد،و یا باعث اسیب رساندن به چاپگرها می شود. دلیل این امر این است که جوهرهای جعلی چند بار مورد بررسی کیفیت و مراحل دقیق تولید قرار نمی گیرند و از این رو ابری یا ضخیم تر از چگالی استاندارد مورد نیاز برای دقت در چاپ هستند.

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

ابتدایی ترین کاربرای اطمینان از اینکه از یک محصول معتبر اپسون استفاده می کنید ، به دنبال GENUINE EPSON COLOR SHIFTING LABEL بر روی بسته بندی بگردید.تصویری مانند شکل زیر:

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

تلاش شرکت Seiko Epson برای مهار کارتریج های غیر اصلی

اگر جوهرهای غیر اصلی اینقدر آسیب رسان هستند ، چرا برای جلوگیری از توزیع آنها کاری انجام نشده است؟ واقعیت این است که کارهای زیادی به طور مداوم انجام شده و می شود. شرکت Seiko Epson (SEC) به طور منظم با مقامات پلیس برای ضبط جوهرهای فیک و تقلبی تبادل می کند

علاوه بر این اپسون سرمایه گذاری زیادی در فناوری مانند Uniqolabels کرده است که مجهز به کدهای QR است که می تواند توسط کاربران اسکن شود تا جوهرهای تقلبی را بررسی کرده و جوهرهای اصلی را شناسایی کنند.

چگونه بررسی کنیم که جوهرهای چاپگرهای Epson اصل هستند یا خیر؟

راه اول : شناسایی مواد مصرفی اصلی از اپسون بسیار ساده است. فقط برنامه Uniqolabel – Android ، Uniqolabel – iOS را بارگیری کنید و کد QR موجود در بسته را اسکن کنید تا بدانید یک کارتریج Epson اصلی است یا غیر اصلی.

راه دوم:  می تونید به این لینک مراجعه نمایید و با وارد کردن کد کارتریج خود از اورجینال بودن جوهر اپسون خود اطمینان حاصل نمایید.

راه سوم:شما می‌توانید از طریق درایور پرینتر در تب Main بر روی Ink Levels کلیک کنید تا سطح جوهر کارتریج‌های خود را مشاهده کنید. همچنین از تب Maintenance با کلیک بر روی EPSON Status Monitor 3 میزان شارژ باقی مانده از کارتریج‌های شما به طور گرافیکی نمایان خواهد شد. همان طور که گفتیم، کارتریج‌های تقلبی معمولا از همان ابتدای استفاده پر از جوهر نیستند.

 

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

شناسایی کارتریج اصلی و اورجینال epson

دیدگاهتان را بنویسید