مقالات آموزشی

مزایا و معایب چاپ بی سیم

مزایا و معایب چاپ بی سیم

فناوری چاپ به طرز چشمگیری تکامل یافته است و امروزه چاپگرهای بی سیم متعددی را در بازار پیدا خواهید کرد. با این حال، اکثر مردم هنوز احساس می کنند که چاپ بی سیم به خوبی یا در مقایسه با چاپگرهای شبکه کلاسیک نیست. اما اگر به فکر خرید یک چاپگر جدید برای استفاده در منزل یا محل کار خود هستید، به دلایلی باید از فناوری چاپ بی سیم استفاده کنید. در اینجا مزایا و معایب چاپ بی سیم وجود دارد که می تواند به شما در تعیین بهترین حالت برای شما کمک کند.


مزایا و معایب چاپ بی سیم را بشناسید

مزایای چاپ بی سیم

هنگامی که از چاپ بی سیم استفاده می کنید، دیگر نیازی به استفاده از کابل نخواهد بود و بیش از یک کاربر می تواند از چاپگر استفاده کند. تنها چیزی که نیاز دارید کابل برق است و نیازی به انجام مراحل نصب ندارید. چاپگر را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد و به خوبی کار می کند. آنچه مهم است این است که چاپگر در محدوده شبکه بی سیم باقی بماند. این واقعیت که چاپگر بی سیم می تواند توسط بیش از یک کاربر استفاده شود، آن را برای تنظیمات اداری بسیار ایده آل می کند. حتی می توانید چاپگر را در طبقه یا ساختمان دیگری تا زمانی که در محدوده شبکه قرار دارد داشته باشید.

مزایای دیگر استفاده از چاپگر بی سیم این واقعیت است که می توانید از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا حتی دوربینی که Wi-Fi داخلی دارد چاپ کنید. این یکی از مزایای کلیدی استفاده از چاپگر بی سیم است. این امکان را برای شما فراهم می کند که در حین حرکت چاپ کنید. این واقعیت که هنگام خرید چاپگر بی سیم نیازی به نصب ندارید نیز به این معنی است که مقدار قابل توجهی در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

معایب چاپ بی سیم

هنگام خرید یک چاپگر بی سیم، به یک روتر بی سیم نیز نیاز خواهید داشت یا باید یک نقطه دسترسی خریداری کنید. چاپگر بی سیم نمی تواند بدون نقطه دسترسی کار کند، اگرچه این یک نقطه ضعف جزئی با توجه به این واقعیت است که اکثر خانه های مدرن امروزی دارای یک شبکه بی سیم هستند. یکی دیگر از معایب احتمالی تداخل احتمالی است، اگرچه هنگامی که یک چاپگر بی سیم را در موقعیت مناسب قرار می دهید، هیچ مشکلی با تداخل نخواهید داشت.

بزرگترین نقطه ضعف چاپگرهای بی سیم این است که محدوده شبکه بی سیم برای قرارگیری محدود است. در دفاتر بزرگ یا ساختمان‌های با اشکال، این می‌تواند یک چالش باشد. با استفاده از مدرن ترین شبکه Wi-Fi و قرار دادن صحیح چاپگر، می توانید بر این محدودیت غلبه کنید. چالش بزرگ دیگر بحث امنیت است. با داشتن تنظیمات امنیتی مناسب می توانید بر این مشکل غلبه کنید.

وقتی به مزایا و معایب پرینترهای بی سیم نگاه می کنید، متوجه می شوید که مزایا بر معایب آن بیشتر است. دفعه بعد که می خواهید یک چاپگر بخرید، دلایل زیادی برای انتخاب چاپگر بی سیم دارید. بهترین دلیل برای خرید یک چاپگر بی سیم این واقعیت است که آنها در واقع کمی ارزان تر از چاپگرهای سنتی هستند.


برای دریافت خدمات تعمیر پرینتر لیزری و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند



دیدگاهتان را بنویسید