مقالات آموزشی

مسدود شدن سایت‌های یاهو، پی پال و بازی در اندونزی

مسدود شدن سایت‌های یاهو، پی پال و بازی در اندونزی

مسدود شدن سایت‌های یاهو، پی پال و بازی در اندونزی به دلیل نداشتن مجوز

مسدود شدن سایت‌های یاهو، پی پال و بازی در اندونزی

یک مقام رسمی روز شنبه گفت که اندونزی وب سایت موتور جستجوی یاهو، شرکت پرداخت پی پال و چندین وب سایت بازی را به دلیل رعایت نکردن قوانین مجوز مسدود کرده است که واکنش های شدیدی را در رسانه های اجتماعی به دنبال داشت.

ثبت نام طبق قوانین منتشر شده در اواخر نوامبر 2020 الزامی است و به مقامات اختیارات گسترده ای می دهد تا پلتفرم ها را مجبور به افشای داده های کاربران خاص کنند و محتوایی را که غیرقانونی تلقی می شود یا “نظم عمومی را برهم می زند” در صورت اضطرار ظرف چهار ساعت و در غیر این صورت 24 ساعت حذف کنند.

چندین شرکت فناوری برای ثبت نام در روزهای منتهی به ضرب الاجل که تا جمعه تمدید شده بود عجله کرده بودند، از جمله آلفابت، فیس بوک متا، اینستاگرام و واتس اپ و آمازون.

یکی از مقامات ارشد وزارت ارتباطات اندونزی، در پیامی گفت: وب‌سایت‌هایی که مسدود شده‌اند شامل یاهو، پی پال و سایت‌های بازی مانند Steam، Dota2، Counter-Strike و اپیک گیمز و غیره هستند. شرکت های مسدود شده هنوز درباره این این اقدام اظهار نظری نکرده اند.

هشتگ‌هایی مانند «BlokirKominfo» (وزارت ارتباطات بلوک)، Epic Games و Paypal در توییتر اندونزی ترند شده اند و بسیاری از توییت ها در انتقاد از این اقدام دولت به عنوان آسیب رساندن به صنعت بازی‌های آنلاین و کارگران آزاد که از Paypal استفاده می‌کنند، است.

گفتنی است که اندونزی با حدود 191 میلیون کاربر اینترنت و جمعیت جوان و باهوش رسانه های اجتماعی، بازار قابل توجهی برای میزبانی از پلتفرم های فناوری است.

دیدگاهتان را بنویسید