مقالات آموزشی

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

کنجکاو هستید که آیا افرادی هستند که شبیه شما باشند؟ می توانید از جستجوی چهره برای یافتن چهره های مشابه استفاده کنید.

فناوری تشخیص چهره همچنین می‌تواند به شما کمک کند پروفایل‌های آنلاین را بر اساس فیلم‌های دوربین‌ها یا عکس‌های ویدیویی پیدا کنید.

خوشبختانه، برای جستجوی عکس معکوس به نرم افزار گران قیمتی نیاز ندارید. از شناسایی شماره تلفن گرفته تا پیدا کردن افراد مشابه، موتورهای جستجو می توانند کارهای جالب زیادی را برای شما انجام دهند.

می توانید از موتور جستجوی تشخیص چهره برای اسکن اینترنت برای یافتن چهره های مشابه استفاده کنید. با این حال، اگر تا به حال نام موتور جستجوی چهره را نشنیده اید، به شما خواهیم گفت که از کدام یک می توانید استفاده کنید.


معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

1. جستجوی تصاویر گوگل

گوگل یک موتور جستجوی قدرتمند است که به شما کمک می کند تقریبا هر چیزی را که می خواهید پیدا کنید. محبوب ترین موتور جستجویی که می توانید برای جستجوی چهره ها (یا تصاویر مشابه) استفاده کنید، موتور جستجوی Google Images است. این مانند استفاده از Google است که معمولاً انجام می‌دهید، اما به جای انجام یک جستجوی جستجو با درج متن، یک تصویر را آپلود می‌کنید.

  1. برای استفاده از جستجوی عکس معکوس گوگل، به تصاویر گوگل.
  2. نماد دوربین را در سمت راست نوار جستجو انتخاب کنید.
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

 

3.می‌توانید URL را به تصویر وارد کنید یا تصویری را برای رایانه خود آپلود کنید. بعد، را انتخاب کنید جستجو بر اساس تصویر را فشار دهید.

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

هنگامی که تصویر آپلود شد، گوگل سعی می کند تصاویر مشابه یا مشابه را پیدا کند. با این حال، گوگل همچنین تشخیص چهره را در برنامه Google Photos ارائه می دهد. نمی‌توانید از برنامه Photos برای جستجوی موارد مشابه استفاده کنید، اما می‌توانید عکس‌های یک شخص یا حتی یک حیوان خانگی را که در دستگاه iOS یا Android یا در فضای ابری ذخیره شده است پیدا کنید.

2.Yandex

Yandex معادل گوگل در روسیه است، اما در جاهای دیگر چندان محبوب نیست. عملکرد Yandex تقریباً مشابه Google است، حتی از نظر جستجوی چهره. من یک جستجوی تصویر چهره در Yandex انجام دادم و در کمال تعجب، نتایج دقیق تر از گوگل بود.

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها
  1. رفتن به تصاویر یاندکس.
  2. نماد دوربین را در گوشه سمت راست نوار جستجو انتخاب کنید.
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

3. مانند جستجوی تصویر در گوگل، شما می توانید یک تصویر را با درج یا URL یا آپلود یک فایل جستجو کنید.

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

3. PicTriev: جستجوی چهره افراد مشهور

اگر می‌خواهید شباهت‌های افراد مشهور خود را پیدا کنید، از PicTriev استفاده کنید تا مجبور نباشید سلفی‌های بی‌شماری دیگر در رسانه‌های اجتماعی از افرادی که شبیه شما هستند را مرور کنید. PicTriev یک موتور جستجوی تصویر است که تنها با هدف یافتن افراد مشهور شبیه شما ساخته شده است. برخلاف گوگل و یاندکس، هیچ ابزار جستجوی دیگری ندارد.

با این حال، الگوریتم PicTriev دارای یک متر است که سعی می کند تعیین کند که یک فرد در عکس چقدر مردانه یا قحطی به نظر می رسد و سن او را تخمین می زند. برای انجام جستجو، به تصویری با فرمت jpeg و حجم کمتر از 200 کیلوبایت نیاز دارید.

 

 

  1. رفتن به PicTriev.
  2. هیچ نوار جستجویی مانند Google یا Yandex وجود ندارد. گزینه های آپلود تصویر در نیمه راه روی صفحه قرار دارند. کلیک کنید روی آپلود تصویر را فشار دهید یا یک URL برای تصویر درج کنید. بعد، انتخاب کنید جستجو .
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

PicTriev از فناوری جستجوی خود استفاده می کند و لیستی از 10 شخصیت مشهور را به شما ارائه می دهد. اگر نمی‌دانید یک سلبریتی کیست، روی تصویر کلیک کنید و به صفحه ویکی‌پدیای او هدایت می‌شوید. موتور جستجوی تشخیص چهره همچنین درصدی از مردانه یا قحطی بودن چهره شما در یک عکس را به شما می دهد و سن شما را تخمین می زند.

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

4. Betaface

Betaface مشابه PicTriev است. مانند همه موتورهای جستجوی تشخیص چهره، شما عکس خود را آپلود می کنید یا URL تصویر را وارد می کنید. سپس موتور جستجو سعی می کند عکس های مشابه را بر اساس ویژگی های چهره شما شناسایی کند.

اگر می‌خواهید به تصاویر دیگری که آپلود کرده‌اید نگاه کنید، شبیه افراد مشهور را جستجو کنید، یا ویکی‌پدیا را برای یافتن چهره‌هایی که شبیه شما هستند اسکن کنید، می‌توانید چهره‌ها را با هم مقایسه کنید.

  1. رفتن به Betaface.
  2. را انتخاب کنید آپلود سفارشی را فشار دهید یا یک URL وارد کنید. سپس، را انتخاب کنید شروع تشخیص را فشار دهید.
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

 

3.  به پایین اسکرول کنید و تصویری را که آپلود کرده اید انتخاب کنید. در مرحله بعد، یکی از گزینه ها را بر اساس اینکه می خواهید چهره ها              را مقایسه کنید، افراد مشهور را جستجو کنید یا در ویکی پدیا جستجو کنید، انتخاب کنید.

 

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

پس از انجام این کار، نتایج جستجو را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.

معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

5. جستجوی تصویر بینگ

بینگ موتور جستجوی مایکروسافت و یکی از بزرگترین رقبای گوگل است. بینگ چیزهای زیادی برای این کار دارد، و همچنین دارای یک جستجوی چهره معکوس است که می توانید از آن برای جستجوی آنلاین عکس های مشابه استفاده کنید. مانند گوگل، Bing موارد منطبق را نشان نمی دهد، فقط عکس های مشابه را نشان می دهد.

با این حال، بر خلاف گوگل، Bing فقط عکس های مشابه را نشان می دهد و URL هایی را که تصاویر مشابه دارند نشان نمی دهد. به علاوه، بینگ به اندازه گوگل نتایج پیدا نمی کند.

  1. رفتن به تصاویر بینگ.
  2. با انتخاب نماد دوربین در سمت راست نوار جستجوی Bing شروع کنید. می توانید یک عکس آپلود کنید، با استفاده از دوربین خود عکس بگیرید، یا URL تصویر را جایگذاری کنید.
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

خواهید دید که نتایج به طور خودکار ظاهر می شوند.

6.TinEye

TinEye یک موتور جستجوی عکس معکوس بدون سر و صدا است. این ابزار کم و بیش مانند هر ابزار دیگری در لیست کار می کند.

با این حال، به جای عکس های مشابه، فقط تصاویر منطبق را جستجو می کند. اگر به دنبال استفاده از تصاویر خود در جای دیگری در اینترنت بدون اجازه شما هستید یا اگر مشکوک هستید که یک کلاهبردار از تصویر شما برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می کند، TinEye را به ابزاری عالی تبدیل می کند.

  1. رفتن به TinEye.
  2. برای جستجوی عکس های مشابه، را انتخاب کنید بارگذاری را فشار دهید و یک تصویر را آپلود کنید یا یک URL برای تصویر بچسبانید.
معرفی 6 موتور جستجوی برای جستجوی چهره ها

تعجب نکنید اگر می دانید که تصویر شما در جایی استفاده می شود و TinEye آن را پیدا نمی کند. TinEye در صفحه پرسش‌های متداول خود بیان می‌کند که قادر به خزیدن چندین وب‌سایت نیست. TinEye کارآمدترین ابزار نیست، اما باید کار را انجام دهد.

ب

برای سرگرمی جستجوی چهره را اجرا کنید

وب سایت های لیست شده در اینجا به خوبی کار می کنند و رایگان هستند. با این حال، اگر چیزی قدرتمندتر می‌خواهید، از ابزاری مانند PimEyes استفاده کنید. با این حال، در بیشتر موارد، به ابزار پولی یا سنگین نیاز نخواهید داشت، به خصوص اگر فقط وقتتان را از دست بدهید.

حتی اگر به کلاهبرداری مشکوک نیستید، انجام جستجوی چهره می تواند راه خوبی برای چند دقیقه کشتن باشد. جالب است بدانید چه کسی مانند شما چهره ای دارد. اگر در نهایت نام خود را در وب سایت های نامطلوب پیدا کردید، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید نام خود را از چنین وب سایت هایی حذف کنید.


مقاله مربوطه:

نحوه ساخت آواتار اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید