مقالات آموزشی

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

 امروزه با ورود  تلفن های هوشمند  به بازار این امکان فراهم شده تا عکسها و مطالب مفیدی را در گوشی های خود داشته باشیم؛ . شما ممکن است بنا به هر دلیلی تمایل داشته باشید که از محتوای خاصی در گوشی یا تبلت خود پرینت تهیه کنید. . اتصال گوشی به پرینتر و چاپ تصاویر و مدارک موجود در گوشی این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا داده ها و تصاویر مورد نیاز خویش را چاپ نماید.

با توجه به هوشمند بودن دستگاه هایی نظیر تبلت، گوشی، پرینتر و …، شما می توانید بوسیله تبلت ها و گوشی ها مدرن اسناد خود را پرینت نمایید.در ادامه با ما همراه باشید تا  نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر  را بررسی کنیم .


شارژ كارتريج با تست

02188322120


تا چند وقت پیش قابلیت پرینت گرفتن از اطلاعات گوشی تنها با اپلیکیشن گوگل کلود پرینت امکانپذیر بود اما هم اکنون این موضوع به قابلیت‌های اصلی سیستم عامل اندروید اضافه شده و گزینه‌ای اختصاصی برای آن در بخش تنظیمات این سیستم عامل ارائه شده است. شما با مراجعه به این بخش می‌توانید لیست پرینترهای همگام سازی شده و در تعامل با دستگاه اندرویدی خود را مدیریت نمایید. بنابراین بدین منظور به شرح زیر عمل کنید.

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

 

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید. مراجعه به این بخش از طریق منوی اپلیکیشن‌ها و یا از طریق نوار نوتیفیکیشن‌ها و مشابه با آنچه که در تصویر فوق می‌بینید امکانپذیر است.

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

حال از آنجایی که بخش اضافه کردن و مدیریت پرینترهای در ارتباط با دستگاه، در دستگاه‌های اندرویدی مختلف در مسیرهای متفاوتی ارائه می‌شود، توصیه می‌کنیم که آیکون ذره‌بین موجود در بخش بالای صفحه را لمس کرده و عبارت Print یا Printing را جستجو کنید.

 

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

پس از پیدا کردن بخش مورد نظر، وارد آن شوید. در این بخش لیستی از سرویس‌های پرینتی که بوسیله دستگاهتان ارائه می‌شود را مشاهده خواهید کرد. گزینه گوگل کلود پرینت (Cloud Print) تقریبا در تمام دستگاه‌های اندرویدی یک گزینه مشترک بوده و وجود دارد اما سایر گزینه‌ها نظیر Samsung Print Service Plugin بخش‌های اختصاصی هستند که شاید سرویس آن‌ها در دستگاه اندرویدی شما ارائه نشود. اگر قصد دارید که لیست پرینترهای در تعامل یا همگام سازی شده با دستگاه اندرویدی خود را مدیریت کنید، گزینه Cloud Print را بزنید .


کارتریج ایرانی پردیس با کیفیت بالا و ضمانت بی قید وشرط


نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

حال باید به منوی تنظیمات این بخش مراجعه کنید. بدین منظور در دستگاه اندرویدی که ما در اختیار داریم، کافیست که آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنیم.

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

در این بخش گزینه‌ای با عنوان Add printer وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان پرینتر جدیدی را به لیست پرینترهای همگام سازی شده با گوگل کلود پرینت اضافه کرد. پس از انتخاب گزینه Add printer، دستگاه اندرویدی شما شروع به جستجو کرده و لیست پرینترهای در دسترس را ارائه می‌کند. دقت داشته باشید که برای شناسایی شدن پرینترتان توسط دستگاه اندرویدی باید آن دو را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کنید.

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

اگر قصد ندارید که پرینتر جدیدی را به لیست پرینترهای همگام سازی شده با دستگاه اندرویدی خود اضافه کنید یا این عمل را با موفقیت انجام دادید به بخش تنظیمات اصلی پرینترها مراجعه کنید. از این طریق می‌توانید دیده شدن پرینترها را تنظیم کرده و یا نسبت به تخصیص آن‌ها به اکانت‌های مشخصی اقدام کنید. به عنوان مثال تصور کنید که یک پرینتر در محل کار خود داشته و قصد ندارید آن را به لیست پرینترهای در دسترس و قابل مشاهده دستگاه اندرویدی اضافه کنید. در این شرایط می‌توانید آن را به وضعیت پنهان منتقل نمایید.

نحوه اتصال گوشی اندروید به پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید