مقالات آموزشی

نحوه اسکن با دستگاه فتوکپی شارپ

نحوه اسکن با دستگاه فتوکپی شارپ

اسکن کردن با دستگاه کپی شارپ، شاید در نگاه اول غیر ممکن به نظر برسد؛ اما باید بدانید که می توان چنین کاری انجام داد! بسیاری از دستگاه های فتوکپی این برند، چنین قابلیتی دارند و می توان با آنها اسناد را اسکن کرد. برای این منظور کافی است چند اقدام مشخص را به ترتیب انجام دهید. این اقدامات بسیار ساده و واضح هستند و به شما کمک می کنند که اسناد مورد نظرتان را با دستگاه کپی اسکن کنید.

در ادامه شما را با نحوه اسکن با دستگاه فتوکپی شارپ آشنا می کنیم. به این ترتیب، قادر خواهید بود که هریک از اسناد مورد نظرتان را اسکن کرده و از قابلیت ها و مزایای آن بهره مند شوید.

 

 

نحوه اسکن با دستگاه فتوکپی شارپ

نحوه اسکن کردن با دستگاه کپی شارپ

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، اسکن کردن با دستگاه های کپی کار سختی نیست.

برای این کار باید اول دستگاه فتوکپی را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.

سپس با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی مثل Professional ،Enterprise و Altimate می توانید اسناد مورد نظرتان را اسکن کنید.

پس از نصب نرم افزار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه Windows Fax and Scan را باز کنید. ویندوز این برنامه را به صورت Built in دارد و نیازی به نصب آن نیست.

2-  پس از باز کردن برنامه، گزینه Scan را انتخاب تا وارد بخش اسکن نرم افزار شوید.

3- حالا گزینه New Scan را در بالای صفحه انتخاب کنید.

4- کادری به نام New Scan باز می شود که اسم دستگاه شما را نمایش می دهد. شما باید روی دکمه Preview کلیک کنید.

5- پس از شروع کار دستگاه، یک نقطه چین در صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ می بینید که نشانگر منطقه‌ اسکن شده است. می توانید با درگ کردن گوشه‌ های مستطیل، محدوده ‌ای را که برای اسکن کردن مد نظرتان است کوچک تر کنید.

6- حالا باید در منوی بازشو Profile ، نوع فایلی را که قرار است اسکن شود، انتخاب کنید. گزینه پیش ‌فرض، Photo یا عکس است و فعال بودن آن به منزله انجام عملیات اسکن به صورت رنگی است. برای اسکن سیاه و سفید باید دکمه Documents را انتخاب کنید. انتخاب گزینه   Documents هم حجم فایل های اسکن شده را کاهش می دهد.

7- در ادامه روند اسکن کردن با دستگاه فتوکپی شارپ، نوبت به تنظیمات رزولوشن می رسد. در قسمت مربوط به رزولوشن، با استفاده از دو فلش کنار فیلد مربوطه، می‌ توانید رزولوشن را تغییر دهید.

8- گزینه های Brightsness و Contrast، به معنای روشنایی هستند. برای تنظیم روشنایی تصویر اسکن شده، از لغزنده های کنار این دو گزینه استفاده کنید.

9- پس از تمام شدن مراحل تنظیمات، دکمه Scan را انتخاب کنید.

10- در نهایت و با پایان مراحل اسکن کردن با دستگاه کپی شارپ، تصویر اسکن شده در پنجره اصلی برنامه به نمایش در می آید. با کلیک کردن روی دکمه Maximize ، تصویر بزرگ تر و با کیفیت تری را مشاهده خواهید کرد.

11- برای انتخاب محل ذخیره شدن فایل اسکن شده در برنامه Windows Fax and Scan باید فایل اسکن شده را در کادر بالا انتخاب کرده و یکی از گزینه های Forward as Fax ، Forward as email، و Save as را بر گزینید.

12- در نهایت، منوی بازشوی Save in را باز کرده و روی Desktop کلیک کنید. سپس در فیلد File name هم عبارت مورد نظر را تایپ کنید. روی دکمه Save کلیک کرده و فایل اسکن شده را به راحتی ذخیره نمایید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط:

نحوه نصب و اتصال اسکنر به کامپیوتر

نحوه رفع ارور No scanners were detected

آموزش و مشکلات نصب اسکنر کداک

دیدگاهتان را بنویسید