مقالات آموزشی

نحوه اشتراک گذاری چاپگر از طریق شبکه

نحوه اشتراک گذاری چاپگر از طریق شبکه

چند راه برای اشتراک گذاری چاپگر در شبکه خانگی وجود دارد. می توانید آن را مستقیماً به یک رایانه متصل کنید و آن را با سایر رایانه های موجود در شبکه خود به اشتراک بگذارید.

این روش با هر چاپگر USB کار می کند، اما قبل از اینکه بتوانید از هر رایانه دیگری چاپ کنید، رایانه میزبان باید روشن باشد. از طریق شبکه به چاپگر متصل شوید هنگامی که چاپگر را با استفاده از کابل USB به رایانه شخصی خود وصل کردید، باید اشتراک گذاری را نیز روشن کنید.

در اینجا چگونه است:

1. روی دکمه Start و سپس Control Panel کلیک کنید. در کادر جستجو، «network» را تایپ کنید، روی Network and Sharing Center کلیک کنید و سپس، در قسمت سمت چپ، روی Change advanced sharing settings کلیک کنید.

2. برای گسترش نمایه شبکه فعلی، روی فلش رو به پایین کلیک کنید.

3. اگر اشتراک‌گذاری چاپگر خاموش است، در قسمت File and printer sharing، گزینه Turn on file and printer sharing را انتخاب کنید و سپس روی Save changes کلیک کنید.



		
نحوه اشتراک گذاری چاپگر از طریق شبکه

4. برای تنظیم چاپگر برای اشتراک گذاری، روی دکمه Start کلیک کنید و روی Devices and Printers کلیک کنید.

5. روی چاپگری که می خواهید به اشتراک بگذارید کلیک راست کنید و سپس روی Printer properties کلیک کنید.

نحوه اشتراک گذاری چاپگر از طریق شبکه

6. روی برگه اشتراک گذاری کلیک کنید و کادر اشتراک گذاری این چاپگر را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، یک چاپگر را به عنوان یک دستگاه مستقل در شبکه راه اندازی کنید. این بدان معناست که چاپگر همیشه در دسترس هر رایانه ای در شبکه است. برخی از چاپگرها دارای پورت های اترنت هستند، بنابراین می توانید آنها را مستقیماً با استفاده از کابل به شبکه متصل کنید، اما اکثر آنها اتصال بی سیم را ارائه می دهند


برای شارژ کارتریج لیزری و دیدن قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید.

02188322120


 

دیدگاهتان را بنویسید