مقالات آموزشی

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

آیا می خواهید لیستی از برنامه های اخیراً حذف شده در iPhone یا Android را ببینید؟ شاید به این دلیل است که می خواهید برخی از آنها را دوباره نصب کنید. یا شاید بخواهید بررسی کنید که آیا شخص دیگری که به تلفن شما دسترسی دارد، چیزی را بدون اجازه نصب و حذف کرده است یا خیر.

اگرچه iOS و Android برنامه‌های حذف شده را پیگیری نمی‌کنند، اما همیشه می‌توانید فهرستی از برنامه‌هایی را که در دستگاه موجود نیستند مشاهده کنید.

پس از آن بسیار آسان است که درباره برنامه‌هایی که شما یا شخص دیگری که به دستگاهتان دسترسی دارد، اخیراً دانلود و حذف کرده باشید، ایده بگیرید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

به برنامه های اخیراً حذف شده در iPhone و iPad مراجعه کنید

بهترین راه برای بررسی برنامه هایی که ممکن است اخیراً در iPhone و iPad حذف نصب کرده باشید، بررسی لیست خریدهای فروشگاه App است. نگران نباشید – همچنین تمام برنامه های رایگان برای دانلود را ثبت می کند.

برای دسترسی به لیست خریدهای خود در اپ استور:

  1. روی پرتره نمایه خود در سمت چپ بالای صفحه App Store ضربه بزنید.
  2. روی خرید شده ضربه بزنید.اگر سازمان‌دهنده یا عضو گروه اشتراک‌گذاری خانواده هستید، روی خریدهای من در صفحه زیر ضربه بزنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

   3 .به تب نه در این آیفون/آی‌پد بروید. این باید تمام برنامه‌هایی را که روی دستگاه شما نصب نشده‌اند نمایش دهد و به‌طور خودکار به ترتیب نزولی بر اساس تاریخ     خرید/دانلود مرتب شوند.

 

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

اگر برنامه ای در بالای لیست قرار دارد و به نظر می رسد یک برنامه نسبتاً جدید باشد، می توان تصور کرد که اخیراً حذف شده است.

با این حال، این امکان نیز وجود دارد که شما – یا شخص دیگری – مدتی پیش اپلیکیشنی را از فهرست حذف کرده باشید. متأسفانه، هیچ راهی برای دانستن این موضوع وجود ندارد به جز بررسی برنامه Files برای وجود آثاری از فعالیت اخیر برنامه.

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را در لیست دوباره دانلود کنید، فقط روی نماد دانلود در کنار آن ضربه بزنید. اگر می‌خواهید اطلاعات حذف‌شده مربوط به برنامه را نیز برگردانید، ممکن است مجبور شوید آیفون خود را از طریق iCloud یا iTunes بازیابی کنید. با این حال، برخی از برنامه‌ها مانند WhatsApp و Snapchat مکانیزم‌های پشتیبان‌گیری داخلی دارند، بنابراین ممکن است بخواهید ابتدا آن را بررسی کنید.
همانطور که گفته شد، آیفون و آیپد همچنین به شما امکان می دهند خریدهای خود را در اپ استور مخفی کنید. از این رو، مشاهده لیست خریدهای پنهان شما نیز ایده خوبی است. برای رسیدن به آن:

  1. برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و روی Apple ID خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. روی رسانه و خریدها > مشاهده حساب ضربه بزنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

    3.به پایین صفحه بروید و روی خریدهای پنهان ضربه بزنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

این باید لیستی از برنامه هایی را که در iPhone و iPad خود مخفی کرده اید نشان دهد. آخرین خریدها یا دانلودهای پنهان در بالای صفحه ظاهر می شوند.

لیست خریدهای پنهان دکمه دانلود را ارائه نمی دهد، بنابراین باید برنامه را از حالت پنهان خارج کنید و آن را از طریق لیست خریدهای اپ استور دانلود کنید (که به شما امکان می دهد دقیقا متوجه شوید که برنامه در ابتدا دانلود یا خریداری شده است).

اگر نمی خواهید جزئیات را به خود زحمت دهید، کافی است برنامه را در اپ استور جستجو کنید و آن را دانلود کنید.

نکته: iPhone و iPad راه‌های متعددی را برای پنهان کردن برنامه‌ها از صفحه اصلی بدون حذف نصب ارائه می‌دهند. با نحوه پیدا کردن برنامه های مخفی در iPhone و iPad آشنا شوید. به برنامه های اخیراً حذف شده در Android مراجعه کنید اگر از تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید، سریع‌ترین راه برای کشف برنامه‌هایی که اخیراً از دستگاهتان حذف شده‌اند، استفاده از فروشگاه Google Play است.

برای پیدا کردن برنامه‌های حذف‌شده — پولی و رایگان— در دستگاه Android خود:

1.برنامه فروشگاه Google Play را باز کنید و روی پرتره نمایه خود در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

سپس، روی مدیریت برنامه‌ها و دستگاه ضربه بزنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

2.به تب Manage بروید. سپس، روی Installed ضربه بزنید و گزینه ای با برچسب نصب نشده را انتخاب کنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

3.روی نماد فیلتر ضربه بزنید و Recently added را انتخاب کنید. که برنامه های اندروید را بر اساس زمان دانلود یا خرید فیلتر می کند و جدیدترین آنها در ابتدا ظاهر می شوند.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

اگر برنامه‌هایی وجود دارد که دوست دارید دانلود کنید، کادرهای کنار هر مورد را علامت بزنید و روی دکمه دانلود ضربه بزنید. همچنین ممکن است بخواهید نحوه بازیابی یا بازیابی اطلاعات برنامه حذف شده را بیاموزید.

فهرست بالا برنامه‌های خاص یک سازنده تلفن اندرویدی را نشان نمی‌دهد، مثلاً سامسونگ. بنابراین، ممکن است بخواهید به جای آن، گالری برنامه شخص ثالث را که در دستگاه خود تعبیه شده است، بررسی کنید.

به عنوان مثال، برای بررسی لیستی از برنامه های حذف شده در فروشگاه گلکسی سامسونگ:

فروشگاه گلکسی را باز کنید و روی نماد منو (سه خط انباشته) ضربه بزنید.

  1. روی برنامه های من ضربه بزنید.
  2. روی نماد فیلتر ضربه بزنید و گزینه Show installed apps را غیرفعال کنید.
  3. سپس، معیارهای فیلتر را روی تاریخ خرید قرار دهید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

لیست را به پایین اسکرول کنید و روی نماد دانلود در کنار هر برنامه ای که می خواهید نصب کنید ضربه بزنید.

 از ابزار شخص ثالث برای نظارت بر حذف نصب برنامه در اندروید استفاده کنید استفاده از فروشگاه Google Play و گالری برنامه‌ها مانند Galaxy Store برای شناسایی همه برنامه‌های اخیراً حذف شده غیرممکن است زیرا بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید فیلتر کردن برنامه‌های حذف‌شده بر اساس تاریخ خرید/دانلود است.

برای مقابله با این مشکل، می‌توانید یک ابزار شخص ثالث را روی دستگاه‌های اندرویدی نصب کنید تا برنامه‌های حذف شده را در آینده پیگیری کنید. این شامل برنامه های جانبی از مخازن APK نیز می شود.

به عنوان مثال، در اینجا نحوه استفاده از App Manager برای مشاهده برنامه‌های اخیراً حذف شده پس از اتمام راه‌اندازی آن آورده شده است.

  1. App Manager را باز کنید.
  2. روی نماد منو (سه خط پشته‌ای) ضربه بزنید و دکمه رادیویی کنار برنامه‌های حذف شده را انتخاب کنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

لیست برنامه های اخیرا نصب شده را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را دانلود کنید، روی نماد More در کنار آن ضربه بزنید تا پیوندهایی به فروشگاه Play و گالری برنامه‌های شخص ثالث پیدا کنید.

نحوه مشاهده برنامه های اخیراً حذف شده در آیفون و اندروید

توجه: برای اطمینان از اینکه آخرین برنامه‌های حذف شده در بالا ظاهر می‌شوند، روی نماد فیلتر ضربه بزنید و تأیید کنید که فیلتر زمان حذف By فعال است.

به غیر از مدیر برنامه، بسیاری از ابزارهای دیگر در فروشگاه Google Play می توانند برنامه های اخیراً حذف شده یا گم شده را ردیابی کنند، بنابراین با خیال راحت بررسی کنید. با این حال، برنامه های مشابه برای آیفون در دسترس نیستند.

برنامه های خود را پیگیری کنید همانطور که مشاهده کردید، با مشاهده تاریخچه خرید آیفون یا اندروید، دریافت ایده از برنامه های اخیراً حذف نصب شده چندان دشوار نیست.

امیدواریم هر دو سیستم عامل تلفن همراه گزینه های بومی را اضافه کنند که ردیابی برنامه های اخیراً حذف شده را در آینده آسان می کند.

اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که همیشه این امکان را دارید که به صورت دستی یک ابزار نظارت بر برنامه را تنظیم کنید تا گزارش‌های تمام حذف نصب‌های برنامه را نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید