مقالات آموزشی

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

آشنایی با اصطلاح Local Print Device

نحوه نصب پرینتر به صورت Local وNetwork

امروزه تمام Print Device ها دارای CD Driver مختص به Driver نرم ­افزاری می­باشد که با نصب درایور آنها برروی سیستم عامل آیکون مدیریتی مربوط به پرینتر در مسیر زیر قرار می­گیرد که در تصویرزیر قابل مشاهده است.در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network بدانیم .

Control Panel+All Control Panel Items+Devices And Printers

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

چنانچه دستگاه پرینتر قدیمی باشد و درایور آن فاقد فایلی برای نصب باشد، به مسیری که در تصویربالا مشخص شده مراجعه و گزینه Add Printer را انتخاب نمایید، با انتخاب این گزینه پنجره­ای مطابق با تصویرزیر نمایان خواهد شد.

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

در این قسمت می ­بایست گزینه Add Local Printer را انتخاب تا تصویرزیر برای مشخص کردن نوع Port پرینتر نمایش داده شود.

خرید کارتریج لیزری از مرجع تخصصی انواع کارتریج در تهران

02188322120

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

در قسمتUse an Existing نوع پورت متصل شده پرینتر به دستگاه را می ­بایست انتخاب و چنانچه پرینتر را از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل کرده باشید، پورتUSB هم در تصویر اضافه خواهد شد و اگر پرینتر دارای پورت RJ45 بود گزینه Create a New Port را انتخاب و نوع پورت را برروی Standard TCP/IP Port قرار داده و Next را انتخاب نمایید تا تصویرزیر نمایش داده شود.

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

اگر در این لیست مدل دستگاه وجود نداشت باید CD Driver آن را در CD-ROM قرار داده و با زدن گزینه Have Disk که در تصویربالا وجود دارد مسیر فولدری را که فایل­های درایور در آن قرار دارد مشخص تا درایور پرینتر برروی سیستم نصب شود بعد از این تنظیم تصویرزیر نمایش داده خواهد شد.

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

در این قسمت باید برای Printer یک نام را مشخص نمایید. پس از وارد کردن Printer Name گزینه Next را انتخاب تا تصویرزیر نشان داده شود.

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network

برای خرید کارتریج ایرانی از مرجع نخصصی و تولید کننده اصلی کلیک کنید.


در این بخش دو نوع انتخاب در اختیار قرار داده شده است که به شرح زیر می­باشد.

  • Do Not Share This Printer

انتخاب این گزینه به این منظور می­باشد که پرینتر به صورت Local برروی سیستم نصب گردد.

  • Share This Printer So That Others on Your Network Can Find and Use it

انتخاب گزینه فوق به جهت اشتراک­گذاری پرینتر در شبکه مورد استفاده قرار می­گیرد.

اگر قرار است کامپیوتر به عنوان Print Server در شبکه انجام وظیفه نماید باید گزینه دوم را انتخاب نمایید، با انتخاب گزینه دوم برای اینکه دیگر کلاینت­ها در شبکه بتوانند از این پرینتر در شبکه استفاده بکنند باید پرینتر را در شبکهShare  کرده و درایور کلاینتی این پرینتر را برروی هر کلاینت نصب نمایید که این نصب به 4 روش انجام می­شود که در مباحث آتی با این روش­ها آشنا خواهید گشت.

نکته:  گزینه Do Not Share This Printer امکان استفاده از پرینتر را فقط در صورت تک کاربر و بر روی تنها یک کامپیوتر فراهم می­کند.

یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز 7 با آن برخورد خواهند کرد این است که زمانی که برروی یک سیستم‌عامل 2 دستگاه پرینتر را که داری یک درایور یکسان می­باشند برروی یک Port یکی نصب می­نمایند در قسمت Device and Printer به جای این که دو آیکون پرینتر را برای آنها نمایش داده شود فقط یک آیکون را ایجاد می­کند، ولی در ویندوزXP  این مشکل وجود نداشت این موضوع در مباحث آني به عنوان یک سناریو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چنانچه بخواهید برای هر پرینتر یک سری تنظیمات را ایجاد نمایید باید به روش زیر عمل نمایید.برای اعمال تنظیمات برروی پرینتر مطابق تصویرزیر برروی آیکون پرینتر موردنظر راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Printer Properties می­توانید وارد تنظیمات مربوط به آن شويد.

نحوه نصب پرینتر به صورت Local و Network
برای شارژ کارتریج لیزری و دیدن قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید
02188322120

دیدگاهتان را بنویسید