مقالات آموزشی

چاپگرهای لیزری

چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند

آیا نمی دانید چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند؟ به دور از این که نوعی طلسم جادویی باشد، فرآیندهای پیچیده ای شامل لیزر، آینه، کربن، استاتیک و گرما وجود دارد. برای اینکه بدانید پرینترهای لیزری چگونه کار می کنند و چه کاری انجام می دهند، ادامه مطلب را بخوانید.

How-a-Laser-Printer-works

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

لیزر پرینترها چاپ شما را روی یک درام فلزی ارسال می کند. درام از الکتریسیته ساکن برای جذب تونر پودری به سیلندر درام استفاده می کند. درام تونر را به شکل چاپ شما روی کاغذ می‌چرخاند. تونر در اثر حرارت حاصل از فیوزر در حین عبور از غلتک های خود ذوب شده و بر روی کاغذ فشرده می شود. چاپ شما از چاپگر خارج می شود.

پرینتر لیزری چه کاری انجام می دهد؟

امروزه انواع مختلفی از چاپگرها در بازار موجود است و هر کدام از آنها از فناوری های مختلفی برای دستیابی به نتیجه مشابهی از صفحه چاپ شده استفاده می کنند. چاپگر لیزری اولین چاپگر بود که در سال 1969 توسط گری استارک ودر در حالی که در تیم توسعه محصول زیراکس کار می کرد، اختراع شد. ایده او استفاده از لیزر برای حک کردن تصویر بر روی درام دستگاه کپی بود که سپس روی کاغذ منتقل می‌شد. از این رو، “چاپگر لیزری” نامگذاری شده است.

آیا پرینترهای لیزری به جوهر نیاز دارند؟

خیر، پرینترهای لیزری از پودر رنگی به نام تونر استفاده می کنند که با جوهر مایع مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان بسیار متفاوت است.

بهترین کارتریج ایرانی

آیا پرینترهای لیزری بهتر از پرینترهای جوهرافشان هستند؟

چرا چاپگر لیزری را به جای هر نوع چاپگر دیگری مانند جوهر افشان انتخاب کنید؟ پرینترهای لیزری برای استفاده در مواقعی که نیاز به چاپ در مقادیر زیاد در مدت زمان کوتاه دارید بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند. کارتریج های تونر به اندازه کافی برای چاپ هزاران و گاهی ده ها هزار صفحه وجود دارند که فراتر از توانایی های بیشتر چاپگرهای جوهر افشان است. این همچنین باعث می شود که آنها نسبت به چاپگرهای جوهرافشان مقرون به صرفه تر باشند. با این حال، با پیشرفت فناوری جوهر افشان، اکنون ماشین‌های جوهرافشان تجاری زیادی وجود دارند که از این قاعده مستثنی هستند.

نحوه کار پرینترهای لیزری –

توضیح کامل فنی برای کسانی که عاشق توضیح فنی خوب از جمله تمام نکات و نکات علمی در مورد نحوه عملکرد چاپگر لیزری هستند، ادامه مطلب را بخوانید. قطعات و اجزای متحرک زیادی در داخل یک چاپگر لیزری وجود دارد که با هم کار می کنند تا سند یا تصویر نهایی شما را تولید کنند و هر کدام نقش مهمی را ایفا می کنند. بخش های کلیدی چاپگر عبارتند از، کارتریج های تونر، درام تصویر (همچنین به عنوان واحد درام یا رسانای عکس نیز شناخته می شود)، غلتک یا تسمه انتقال، واحد فیوزر، لیزر و آینه ها.

گام به گام

لحظه ای که چاپ را روی رایانه، تبلت یا دستگاه تلفن همراه خود فشار می دهید، اطلاعات به حافظه چاپگر فرستاده می شود، جایی که داده ها به طور موقت ذخیره می شوند. چاپگر شروع به گرم شدن می کند. این نقطه ای است که معمولاً باید منتظر بمانید، و به این دلیل است که سیم کرونا در حال گرم شدن است و آماده می شود تا بار استاتیک مثبت خود را به درام منتقل کند. هنگامی که درام (سیلندر فلزی پوشش داده شده) شروع به غلتیدن می کند، یک بار مثبت در سراسر سطح خود دریافت می کند. برخی از چاپگرها دارای چهار درام هستند، یکی برای هر رنگ – فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه. لیزر فعال می‌شود و به یک سری از آینه‌ها می‌تابد تا در سراسر سطح درام(ها) منعکس شود و با استفاده از بار الکتریکی منفی مخالف شکل چاپ شما را نشان دهد. کارتریج و قیف تونر که در کنار درام(های) قرار دارند، به آرامی ذرات تونر کربنی با بار مثبت را روی درام آزاد می کند. تونر به هر ناحیه ای با بار منفی جذب می شود و قسمت های دارای بار مثبت درام دست نخورده باقی می ماند. تسمه انتقال کاغذ را از طریق چاپگر می چرخاند و بار مثبت به آن می دهد. همانطور که از درام عبور می کند، تونر با بار منفی به شکل چاپ شما به صفحه جذب می شود. سپس تونر توسط غلتک های داغی به نام واحد فیوزر به کاغذ ذوب می شود و voila صفحه شما چاپ می شود.



برای دریافت خدمات در تخصصی ترین مرکز تعمیر پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه 02188341919

 

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید