مقالات آموزشی

چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

ویدیوهای TikTok بر اساس آهنگ های جذاب هستند. به هر حال، اگر صدای پس‌زمینه نبود، نیمی از ویدیوهای موجود در آن‌جا چندان سرگرم‌کننده نبود.

در مورد تماشای رقص سگ با یک آهنگ چیز جذابی وجود دارد. اما، از سوی دیگر، پیدا کردن آهنگ یا صدا ممکن است سخت باشد. برای دانستن اینکه چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟ به چند دلیل ضروری است.

یکی، شاید شما آهنگ را دوست داشتید.

ثانیاً، اگر سازنده TikTok هستید، استفاده از صدای پرطرفدار یا پرطرفدار می‌تواند به ویروسی شدن ویدیوی شما در مقابل پرسه‌زدگی نزدیک به انتهای لیست پخش کمک کند.

بنابراین، اگر نیاز به یافتن آهنگی دارید، در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است.


چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

ازبرنامه Shazam استفاده کنید

در حالی که Shazam نمی تواند تمام صداها را شناسایی کند، برای شناسایی چیزی که تنها بر اساس چند ثانیه از یک آهنگ است، عالی است. Shazam یک برنامه رایگان است که کاربران iOS و Android می توانند آن را دانلود کنند و می تواند آهنگ استفاده شده در یک ویدیوی TikTok را شناسایی کند.


چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

هنگام استفاده از TikTok نیز می توانید در Shazam جستجو کنید.

دکمه Shazam را به مدت طولانی فشار دهید تا بگوید “Auto Shazam روشن است”، سپس به برنامه TikTok تغییر دهید و ویدیویی را که می خواهید شناسایی کنید پخش کنید.

اگر آهنگ در کتابخانه Shazam باشد، در بالای صفحه نمایش داده می شود. می‌توانید آن را مستقیماً در Spotify، Apple Music یا پلتفرم صوتی دیگری باز کنید.

پایین صفحه را بررسی کنید

هنگام تماشای یک ویدیوی TikTok، یک علامت کوچک در پایین صفحه به شما می گوید که آهنگ چیست. اگر یک کلیپ صوتی یا آهنگ فهرست شده باشد، می‌بینید که با نام آهنگ در سراسر آن حرکت می‌کند. اگر کاربر چیزی اضافه کند، می‌گوید «صدای اصلی» یا «صدای اصلی».


چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

Soundhound را امتحان کنید

مانند Shazam، Soundhound در شناسایی قطعات خاص صدا عالی است. این آهنگ به اندازه Shazam محبوب نیست، اما اگر Shazam نتواند آهنگ را کاملاً مشخص کند، یک جایگزین عالی است. در واقع، بسیاری از کاربران دریافتند که Soundhound در شناسایی آهنگ‌ها سریع‌تر و کارآمدتر از Shazam است – اما از نظر ریمیکس و ضبط رویدادهای زنده کوتاه‌تر است.

از Musixmatch استفاده کنید

مانند Shazam و Soundhound،  Musixmatch نیز ابزار دیگری برای یافتن بیت‌های صوتی است. در حالی که احتمالاً برای استفاده از دو برنامه دیگر گزینه بهتری است، موارد (بسیار) نادری وجود دارد که نمی توانید آهنگ را در هیچ یک از پایگاه داده های آنها پیدا کنید، اما ممکن است در Musixmatch باشد. این سرویس دارای کاتالوگ عظیمی از اشعار موسیقی است و شما می توانید به تنهایی توسط آن ها جستجو کنید. فقط چند خط از آهنگ را که می توانید به خاطر بسپارید وارد کنید. ممکن است لازم باشد عبارات مختلفی را امتحان کنید، به خصوص اگر چندین آهنگ دقیقاً همان کلمات را داشته باشند. (به عبارت دیگر، “آره، بله، بله عزیزم” احتمالاً نتیجه ای نخواهد داشت.)

صداهای پرطرفدار را بررسی کنید

یکی از راه‌های آسان برای یافتن صدای پرطرفدار (مخصوصاً صوتی که آهنگ نیست) این است که صفحه صدای پرطرفدار TikTok را بررسی کنید.

1.ابزار جدید ایجاد ویدیو را باز کنید و روی Add sound ضربه بزنید.

2.آهنگ‌های پرطرفدار زیر TikTok Viral را بررسی کنید. آنها به دسته‌هایی مانند «جعبه‌گشایی» و «ولوگ» طبقه‌بندی شده‌اند.


چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

همچنین می‌توانید شرحی از صدا را در نوار جستجو تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر یک کلیپ صوتی گفتاری است، عبارتی را که به خاطر می آورید تایپ کنید و ببینید آیا نتیجه می دهد یا خیر. به خاطر داشته باشید که TikTok فقط صدای دارای مجوز برای استفاده تجاری را نشان می دهد. هشتگ ها را بررسی کنید

گاهی اوقات، کاربران TikTok ممکن است به جای استفاده از آهنگ، صدای خود را بسازند. با این حال، اگر این صداها به اندازه کافی محبوب شوند، گاهی اوقات می توانند بخشی از کتابخانه صدا شوند، به خصوص اگر مرتباً دوخته شوند. در مواردی مانند این، کاربران ممکن است صدا را از طریق هشتگ شناسایی کنند – به خصوص اگر صدای اصلی از یک تأثیرگذار معروف باشد.

از ابزار تشخیص موسیقی iOS استفاده کنید

طرفداران اپل در شناسایی آهنگ ها یک مزیت دارند. iOS دارای یک ابزار داخلی تشخیص موسیقی است که به لطف خرید Shazam توسط اپل انجام شده است. شما می توانید این را در تنظیمات فعال کنید.

1.تنظیمات > مرکز کنترل را باز کنید.

چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

2.به پایین اسکرول کنید و روی نماد مثبت در کنار Music Recognition ضربه بزنید.

اگر این گزینه را نمی‌بینید، مطمئن شوید که از آخرین نسخه iOS استفاده می‌کنید. همچنین باید مطمئن شوید که Shazam را در آیفون خود دانلود کرده اید.

برای استفاده از این ابزار، باید TikTok را باز کنید و ویدیویی را که می‌خواهید شناسایی کنید، پیدا کنید. سپس، انگشت خود را از مرکز کنترل به پایین بکشید، روی نماد Shazam ضربه بزنید و منتظر بمانید تا آهنگ شناسایی شود.


چگونه آهنگ TikTok را پیدا کنیم؟

شروع به جستجوی آهنگ های مورد علاقه خود کنید

اگر آهنگ محبوبی می شنوید، به احتمال زیاد آهنگ TikTok نیز هست. یا کلیپ صوتی “من یک سگ شاد و خوشحال هستم”؟ بله، این صدای TikTok است. این یک نیروی محرکه رسانه های اجتماعی است، اما همچنین راهی برای دیدن فرهنگ پاپ در زمان واقعی است. بنابراین اگر آهنگی در ویدیوی TikTok ظاهر شود، ممکن است به بالای نمودارهای موسیقی جدید برسد.


دیدگاهتان را بنویسید