مقالات آموزشی

اندازه کاغذ چاپگر

اندازه کاغذ چاپگر

اندازه کاغذ چاپگر به زبان ساده توضیح داده شده است .

آیا تا به حال به جلد یک جعبه کاغذ چاپگر نگاه کرده اید و فکر کرده اید که همه اعداد به چه معنا هستند؟

آیا از خود پرسیده اید که تفاوت A5، A4 یا Tabloid چیست و چرا اعداد گیج کننده زیادی روی جعبه وجود دارد؟

نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا دنیای گیج کننده اندازه کاغذ را ابهام و ساده کنیم.

اگرچه استانداردهای دیگری برای اندازه کاغذ وجود دارد، اما امروزه دو سیستم اصلی استفاده می شود، سیستم های بین المللی و آمریکای شمالی.

استاندارد بین المللی که با نام استاندارد ISO 216 نیز شناخته می شود، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. امروز، ما بر روی سیستم آمریکای شمالی تمرکز خواهیم کرد که عمدتاً در ایالات متحده آمریکا و کانادا استفاده می شود. این استاندارد شامل Letter آشنا (8.5 اینچ ×  11 اینچ) و Legal (8.5 اینچ ×  14 اینچ) است، اما همچنین برخی از اندازه‌های اضافی که ممکن است اغلب استفاده نکنید.


اندازه کاغذ چاپگر

اندازه های آمریکای شمالی

اندازه کاغذ آمریکای شمالی بر اساس فرمت های سنتی با نسبت های دلخواه است. محبوب‌ترین فرمت‌های اندازه‌های سنتی، فرمت‌های Letter (8.5 × 11 اینچ)، Legal (8.5 × 14 اینچ) و Tabloid (11 × 17 اینچ) هستند. شما به احتمال زیاد از این قالب ها در زندگی روزمره خود استفاده می کنید. نامه استاندارد اسناد تجاری و دانشگاهی است. قالب Legal برای ساخت پدهای قانونی استفاده می شود و قالب Tabloid معمولاً برای ساختن روزنامه ها یا روزنامه های با اندازه کوچکتر استفاده می شود.

Traditional North American Paper Sizes
Format Size in Inches Size in Millimeters
Junior Legal 8 × 5 203 × 127
Letter 8.5 × 11 216 × 279
Legal 8.5 × 14 216 × 356
Tabloid (Ledger) 11 × 17 279 × 432

اندازه کاغذ چاپگر

یک استاندارد پدیدار می شود

در سال 1995، موسسه ملی استاندارد آمریکا استاندارد ANSI/ASME Y14.1 را پذیرفت. فرمت های مختلف این سیستم با ANSI و با یک حرف نشان داده می شود. حتی اگر این استاندارد وجود داشته باشد، اندازه های سنتی بیشترین استفاده را دارند. فرمت‌های کاغذ ANSI مشابه استاندارد ISO هستند، زیرا با بریدن یک ورق به دو نیم، دو ورق با اندازه بعدی تولید می‌شوند.


اندازه کاغذ چاپگر

استفاده از اندازه‌های کاغذ آمریکایی اغلب در بحث تبادل بین‌المللی اسناد به مشکلات زیادی منجر می‌شود و در دانشگاه‌هایی که دانشجویان در آن‌ها معمولاً هنگام شرکت در کنفرانس‌ها یا ارسال مقاله به مجلات بین‌المللی با استانداردهای بین‌المللی نگهداری می‌شوند، کمتر رایج شده است. با توجه به اندازه‌های استاندارد بین‌المللی کاغذ، اندازه‌های کاغذ از A0-A7 می‌شود و شامل اندازه استاندارد کارت ویزیت (BC) می‌شود. از آنجایی که اکثر کشورهای اروپایی از سیستم متریک استفاده می کنند، اندازه های استاندارد بین المللی بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند. خوشبختانه، اسناد را می توان برای چاپ در قالب کاغذ ANSI و ISO آماده کرد.

ادغام استانداردها

بسیاری از دستگاه های کپی دارای فاکتورهای بزرگنمایی از پیش تعیین شده برای بزرگ کردن یا کوچک کردن یک سند کپی شده برای چاپ آن در اندازه کاغذ متفاوت هستند. این از پیش تنظیم ها معمولاً به شکل دکمه هایی با برچسب A3 یا A4 و غیره هستند. این کار حاشیه های هدر رفته را حذف می کند و شما را از تلاش برای حدس زدن ضریب بزرگنمایی مناسب که می تواند منجر به هدر رفتن کاغذ شود، نجات می دهد.

نوع کاغذی که استفاده می کنید واقعاً به موقعیت فیزیکی شما بستگی دارد. برخی از مردم می خواهند کاغذ ISO و ANSI را در دسترس داشته باشند. این شامل دانشجویان دانشگاه و کسانی می شود که تجارت بین المللی انجام می دهند یا اغلب به خارج از کشور نامه می فرستند. بسیاری از فروشگاه های لوازم اداری محلی شما هر دو نوع کاغذ را بدون توجه به کشور حمل می کنند، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به سفارش خاصی داشته باشد.



شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر لیزری

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)
تلفن :02188341919


بیشتر بخوانید:کاغذ مناسب برای پرینت

دیدگاهتان را بنویسید