مقالات آموزشی

کاغذ مناسب برای پرینت

کاغذ مناسب برای پرینت

کاغذ پرینتر یکی از مهمترین محصولاتی است که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذهای مناسب چاپ دارای انواع مختلفی هستند. این محصولات از کشورهای مختلف به ایران وارد می شوند. به همین دلیل کیفیت کاغذها نسبت به یکدیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد انواع مختلف کاغذ مناسب برای پرینت ارائه دهیم.

تفاوت کاغذهای پرینتر

می دانید که کاغذ پرینتر برای تبدیل اطلاعات مجازی کامپیوتر به نسخه های چاپ شده فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از چاپ این اطلاعاتی متفاوت است؛ تهیه مجلات، روزنامه و کتاب ها و… مهمترین مواردی هستند که به کاغذ نیاز دارند. یکی از مهمترین علت های تنوع کاغذهای پرینتر همین موضوع است. این کاغذها از جنبه هایی که در ادامه بیان می کنیم با یکدیگر فرق دارند.

  • هر نوع کاغذ برای کاربرد خاصی تولید می شود.
  • کیفیت کاغذها با یکدیگر متفاوت است. چاپ روی برخی از کاغذها کیفیت بهتری نسبت به سایر انواع آن دارد.
  • وزن و ضخامت انواع کاغذ پرینتر نیز با یکدیگر متفاوت است.

در قسمت های بعدی انواع مختلف کاغذهای مناسب برای چاپگرها را معرفی کرده ایم و ویژگی های هر کدام را توضیح داده ایم.


خرید کارتریج لیزری از مرجع تخصصی انواع کارتریج در تهران

02188322120


کاغذ پرینتر سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن یکی از انواع کاغذ پرینتر مناسب چاپ است که از کشور کره جنوبی به ایران وارد می شود. این کاغذ دارای لایه ای مات است و وزن هر برگ آن حدود صد گرم محاسبه می شود. این نوع کاغذ در پرینترهای جوهر افشان کاربرد بسیاری دارد. دو ویژگی منحصر به فرد این کاغذ خشک شدن سریع آن و رنگ پذیری بسیار بالای آن است.

کاغذ مناسب برای پرینت

کاغذ پرینتر کپی مکس

یکی از رایج ترین کاغذ پرینتر کپی مکس است. این کاغذ از کشورهای چین، اندونزی و پرتغال وارد میشود. کاغذ کپی مکس در مصارف اداری کاربرد بسیاری دارد. این کاغذها وزن مناسبی دارند و به همین دلیل در چاپ کتاب و جزوه های مختلف پرکاربرد هستند. کاغذ کپی مکس در پرینترهای جوهر افشان و لیزری مورد استفاده قرار میگیرد. این محصولات کیفیت بالایی دارند. مراکزی که حجم پرینت بالایی دارند از این کاغذ بیشتر استفاده می کنند. چرا که نسبت به سایر انواع کاغذ پرینتر کمتر چروک میشود. از اطلاعات ارائه شده در این قسمت می توان نتیجه گرفت که کپی مکس یکی از پرفروش ترین محصولات موجود در بازار است.

کاغذ پرینتر دبل آ

کاغذ پرینتر دبل آ عضو دیگری از انواع کاغذ مناسب چاپ است. این محصول از باکیفیت ترین کاغذهایی است که در بازار عرضه شده است. دبل آ در پرینترهایی که قابلیت چاپ دورو دارند نیز استفاده میشود. کاغذهای پرینتر دبل آ در مکاتبات، بروشورها، خبرنامه ها و دستگاه های کپی مورد استفاده قرار می گیرند. کاغذ دبل آ نیز یکی از پرفروش ترین انواع کاغذ مناسب چاپ در بازار ایران است. وزن این کاغذ حدود ۸۰  گرم است و ضخامت مناسبی نیز دارد. این کاغذ محصول کشور تایلند است.

دسته بندی انواع کاغذ پرینتر بر اساس کاربرد

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، کاغذهای پرینت با توجه به نوع کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه اطلاعاتی در مورد کاربرد برخی از کاغذها ارائه داده ایم.

  • کاغذ پوستر برای چاپ پوسترهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ پوستر یک رو است. بنابراین عملیات چاپ فقط روی قسمتی که صاف و براق است انجام می شود. این کاغذ نسبت به کاغذهای معمولی ضخامت بیشتری دارد و وزن آن نیز نسبت به کاغذهای معمولی بیشتر است.
  • کاغذ کرمو از کاغذ گلاسه ضخیم تر است و برای چاپ نقشه ها کاربرد دارد.
  • کاغذ جلد برای جلد مجلات و کتاب ها از آن استفاده می شود. میتوان گفت این محصول جزو ضخیم ترین کاغذهایی است که برای چاپ استفاده میشود.
    • کاغذهای تاخورده یا پاره: این کاغذها کیفیت مطلوبی ندارند و حتی ممکن است در پرینتر گیر کنند و دردسر ساز باشند.
    • کاغذهای فکس کاربنی: آنها باعث می شود فیوزینگ آسیب ببیند. همچنین ممکن است باعث تکرار چاپ شوند.
    • کاغذ منگنه دار: این کاغذها به درام کارتریج لیزری پرینتر آسیب وارد می کنند.
    • کاغذ دارای لاک غلط گیر: آنها به فیوزینگ و درام کارتریج لیزری رنگی یا مشکی دستگاه پرینتر آسیب وارد می کنند.

      کاغذهای پرینتر در ادارات و سازمآنها بیشتر از فضاهای دیگر کاربرد دارند. در این مراکز از معمولی ترین کاغذها که همان کاغذ کپی مکس است استفاده می شود. کاغذهای کپی مکس از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند. آنها همچنین برای کاربردهای معمولی هم گزینه مناسبی محسوب می شوند.در هنگامی که شما می خواهید پرینت بگیرید باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ پرینتر مناسب چاپ را در پرینتر خود قرار دهید. بنابراین علاوه بر کاغذ مناسب، باید نمونه های نامناسب را بشناسید تا از آنها استفاده نکنید. این نمونه ها عبارتند از؛

  • برای شارژ کارتریج لیزری و دیدن قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید
    02188322120


     مقالات مربوطه:

    تنظیمات کاغذ در پرینتر لیزری و جوهرافشان

    راهکار ساده برای گیر کردن کاغذ در پرینتر

           تنظیمات اندازه کاغذ در پرینتر hp


  • انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه پرینتر

    دو نکته مهم وجود دارد که پیش از خرید کاغذ پرینتر باید مشخص شوند.

    • اول اینکه آیا کاغذ مورد نظر برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است؟
    • آیا کاغذ مورد نظر با دستگاه چاپگر شما هماهنگی دارد؟

    در بخش های قبلی در مورد پاسخ سوال اول صحبت کردیم. اما برای پاسخ به سوال دوم باید توجه داشته باشید که در قسمت دیتاشیت موجود در تنظیمات همه پرینترها نوع کاغذی که پرینتر از آن پشتیبانی می کند، مشخص شده است. بنابراین لازم است پیش از خرید کاغذ به دیتاشیت مراجعه کنید و در مورد قابلیت های دستگاه خود اطلاعاتی به دست آورید.

  • در این مقاله اطلاعاتی در مورد انواع مختلف کاغذ پرینتر ارائه دادیم. اکنون می دانید که هر نوع کاغذی چه کاربردی دارد. همچنین می دانید که کدام کاغذها را نباید در پرینتر قرار دهید. به یاد داشته باشید که کیفیت و تناسب کاغذ با پرینتر با طول عمر دستگاه رابطه مستقیم دارد. کاغذهای بی کیفیت علاوه بر اینکه چاپ خوبی ندارند، باعث خرابی غلطک ها و گیر کردن کاغذ در پرینتر نیز می شوند.

    برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید