مقالات آموزشی

تأثیر کیفیت کاغذ بر چاپ

تأثیر کیفیت کاغذ بر چاپ

عوامل مختلفی در مورد کاغذی که در دستگاه کپی یا چاپگر خود استفاده می کنید وجود دارد که به طور بالقوه می تواند مشکل ایجاد کند. در نظر گرفتن این موارد قبل از کلیک بر روی دکمه “چاپ” می تواند در زمان و دردسر شما صرفه جویی کند. قبل از پروژه بعدی چاپ خود، حتما این ویژگی های کاغذ را در نظر داشته باشید تا از حداکثر موفقیت اطمینان حاصل کنید. سن کاغذ، دمای کاغذ، محتوای رطوبت ، پیچاندن کاغذ و باد زدن کاغذ ، دانه کاغذ ، کاغذ محتوای بازیافتی

 

آیا کیفیت کاغذ بر چاپ تأثیر می گذارد؟

سن کاغذ

این یک ایده عالی است که مقدار کافی کاغذ چاپگر را در دسترس داشته باشید. پس از همه، شما نمی خواهید در طول یک پروژه بزرگ چاپ کاغذ تمام شود. و نگه داشتن چند دسته کاغذ اضافی در نزدیکی چاپگر به شما امکان می دهد در صورت تمام شدن کاغذ چاپگر، دوباره پر کنید. در حالی که خرید کاغذ در مقادیر زیاد می تواند مقرون به صرفه باشد، کارشناسان توصیه می کنند که فقط یک منبع سه ماهه در دسترس داشته باشید. کاغذ کپی/چاپ اداری ممکن است بیشتر عمر کند – احتمالاً تا سه سال. اما قانون سه ماهه کاغذ با کیفیت بهتر و نیاز محدود به اشغال فضای ذخیره سازی ارزشمند را تضمین می کند. همچنین، اگر مقداری کاغذ پنهان پیدا کردید که به نظر تغییر رنگ داده است، از آن استفاده نکنید – آن را بازیافت کنید! این نشانه بصری یک یادآوری ساده برای بررسی سن موجودی کاغذ شما و برگرداندن آن به طور مکرر است.

دمای کاغذ

بسیاری از مدیران اداری نمی دانند که دمای کاغذ آنها ممکن است بر کیفیت چاپ آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر کاغذ شما در اتاقی که خیلی سرد است ذخیره می شود، ممکن است هنگام باز کردن یک بسته کاغذ موج دار به نظر برسد. توصیه می کنیم کاغذ قبل از استفاده حداقل 24 ساعت در دمای اتاق بماند. اگر کاغذ به دلیل حمل و نقل و دمای بیرون خیلی سرد (یا خیلی گرم) باشد، ممکن است احتمال گیر کردن کاغذ یا نگرانی های مربوط به پوشش تونر/جوهر را افزایش دهد.

محتوای رطوبت

رطوبت نسبی محیطی که کاغذ شما در آن نگهداری می شود نیز می تواند یک عامل باشد. توصیه می شود کاغذ کپی/پرینتر خود را در محلی که رطوبت نسبی کنترل شده 35 تا 55 درصد دارد، نگهداری کنید. کمتر از این می تواند الیاف کاغذ را خشک کند و باعث الکتریسیته ساکن شود که می تواند باعث گیر کردن کاغذ و تغذیه نادرست در چاپگر شما شود. یک دسته کاغذ باز نیز می تواند رطوبت بیشتری را از هوا جذب کند تا یک کاغذ مهر و موم شده. بنابراین، همیشه سینی کاغذ خالی خود را قبل از باز کردن یک دسته کاغذ جدید، ابتدا با کاغذ از یک قالب باز پر کنید (در صورت موجود بودن). این کار مدت زمانی را که یک قاب باز قبل از استفاده قرار می‌گیرد محدود می‌کند و احتمال مشکل چاپگر را به دلیل رطوبت بالای کاغذ کاهش می‌دهد.

پیچاندن کاغذ و باد زدن کاغذ

رطوبت بالا همچنین می تواند باعث پیچ خوردگی کاغذ، چروک شدن کاغذ در حین عبور از چاپگر یا ایجاد اشکال در تغذیه شود. اگر پیچ شدن کاغذ در محیط اداری شما نگران کننده است، در نظر داشته باشید که دسته های کاغذ را زیر یک یا دو کتاب بزرگ برای وزن صاف کنید یا کارتن دسته های کاغذ را در حین نگهداری وارونه کنید. همچنین حتماً قبل از قرار دادن در سینی کاغذ، دسته کاغذ را باد بزنید. می توانید این کار را با گرفتن دسته کاغذ در یک دست و ورق زدن صفحات با دست دیگر انجام دهید. باد زدن کاغذ به شل شدن صفحات در پشته پس از ذخیره سازی کمک می کند.

دانه کاغذ

بیشتر کاغذهای دستگاه کپی/چاپگر دارای الیاف کاغذ بلند هستند. بنابراین، دانه در امتداد سمت بلندتر ورق کاغذ شما حرکت می کند. با این حال، کاغذ دانه کوتاه نیز موجود است که در آن الیاف کاغذ عمود بر لبه بلند کاغذ است. در حالی که دانه کاغذ می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد، همچنین بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که آیا از یک واحد تکمیل در انتهای دستگاه خود برای تا کردن، نمره گذاری یا صحافی سند خود استفاده می کنید یا خیر. تا کردن موازی با دانه، چین و چروک صاف‌تری ایجاد می‌کند. تا شدن در برابر دانه باعث شکستن الیاف کاغذ و ایجاد چین و چروک کمتری می شود.

کاغذ محتوای بازیافتی

حتی امروزه، بسیاری از کاربران هنوز بر این باورند که کاغذ بازیافتی می تواند باعث گیر کردن کاغذ شود. این افسانه در سال 1998 زمانی که چندین تولیدکننده بزرگ چاپگر (از جمله Canon و Lexmark) به همراه دفتر چاپ دولتی ایالات متحده بیش از دو میلیون ورق کاغذ بازیافتی را روی مدل‌های مختلف دستگاه‌های کپی و چاپگر آزمایش کردند، از بین رفت. نتایج نشان داد که کاغذ بازیافتی چند منظوره حاوی 30 درصد فیبر پس از مصرف در تجهیزات اداری به خوبی کار می کند


برای دریافت خدمات در تخصصی ترین مرکز تعمییر پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه02188341919


 


بیشتر بخوانید:کاغذ مناسب برای پرینت

دیدگاهتان را بنویسید