مقالات آموزشی

دلایل سفيد پرينت گرفتن پرينتر سامسونگ

دلایل سفيد پرينت گرفتن پرينتر سامسونگ

اگر به دنبال راه حل براي ” سفيد پرينت گرفتن پرينتر سامسونگ ” مي‌گرديد پيشنهاد مي‌كنم اين مقاله را بخوانيد. اينجا دلايل مختلف سفيد پرينت كردن را در پرينترهاي سامسونگ ليزري ، پرينترهاي جوهرافشان كانن و اچ پي و اپسون و به طور كل دلايل سفيد پرينتر كردن را بررسي مي‌كنم و براي آن راه حل‌هاي قابل انجام ارائه خواهم كرد.

سفيد پرينتر گرفتن در پرينترهاي جوهرافشان

دليل سفيد پرينت كردن در پرينترهاي جوهرافشان معمولاً به دليل خشك شدن كارتريج / هد پرينتر مي‌باشد.

دلایل سفيد پرينت گرفتن پرينتر سامسونگ

تصوير بالا يك نمونه از هد پرينتر جوهرافشان را نشان مي‌دهد و دليل سفيد پرينت كردن خشك شدن جوهر و گرفتگي در نازل‌ها مي‌باشد. راه حل بازيابي هد پرينتر يا در مورد كارتريج‌هاي اچ پي و كانن كه عمدتاً به شكل كارتريج و هد يكي مي‌باشد بازيابي كارتريج مي‌باشد.

خشك شدن هد (نازل) در پرينترهاي جوهرافشان از مشكلات عمده كاربران پرينترهاي جوهرافشان مي‌باشد و راه حل فقط اين است كه هر چند روز يكبار از پرينتر خود استفاده كنيد و در غير اين صورت حداقل يك Nozzle Check بزنيد تا دچار مشكل نشويد.

سفيد پرينتر در پرينتر ليزري سامسونگ

منظور من از سفيد پرينت گرفتن اين است كه برگه هيچي چاپ نمي‌كند!

سفيد پرينت گرفتن در پرينترهاي ليزري سامسونگ به چند دليل اتفاق مي‌افتد :

۱- كارتريج معيوب است

۲- اتصالات پرينتر به كارتريج دچار مشكل شده

۳- ليزر اسكنر (يونيت ليزر) ايراد دارد

4- مشكل در بورد پرينتر (هاي ولتاژ High Voltage) وجود دارد

۵- درايور پرينتر مشكل دارد

6- كابل اتصال USB مشكل دارد

سفيد پرينت گرفتن به دليل معيوب بودن كارتريج

براي اين كه مطمئن شويد مشكل از كارتريج است بهترين راه اين است كه يك كارتريج ديگر را روي پرينتر تست كنيد اگر مشكل برطرف نشد آنگاه مطمئن مي‌شويد كه مشكل از پرينتر است.

اگر كارتريج معيوب باشد و كاملاً سفيد چاپ مي‌كند مشكل معمولاً با شارژ كارتريج حل نمي‌شود. اما گاهاً با تعمير كارتريج (تعويض قطعات) ممكن است بتوان مشكل را حل كرد.

گاهي سفيد پرينتر گرفتن در پرينترهاي سامسونگ ، كانن ، اچ پي و … به دليل درست جا نرفتن كارتريج مي‌باشد.

دلایل سفيد پرينت گرفتن پرينتر سامسونگ

سفيد پرينت گرفتن به دليل مشكل ليزر اسكنر

گاهي مشكل سفيد پرينت گرفتن به دليل اختلال در عملكرد ليزر اسكنر مي‌باشد. باز كردن ليزر اسكنر نياز به باز شدن كامل پرينتر دارد. در صورتي كه كثيفي و اختلال در چرخش پوليگان وجود داشته باشد امكان دارد تصوير تشكيل نشود و پرينت سفيد پرينت بگيرد.

در مجموع ساختار پرينترهاي ليزري مشابه به يكديگر مي‌باشد بنابر اين دليل سفيد پرينت گرفتن در پرينترهاي ليزري هم معمولاً شبيه به هم مي‌باشد و پيشنهاد مي‌كنم از احتمالات ساده‌تر شروع كنيد. كابل USB پرينتر را تعويض كنيد، پرينتر را با يك كارتريج ديگر تست كنيد، درايور پرينتر را به روزرساني كنيد.


تخصصی ترین مرجع شارژ کارتریج و تعمییرات پرینتر

02188322120


 

دیدگاهتان را بنویسید