مقالات آموزشی

چاپ نکردن پرینتر Hp



راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

چگونه مشکل چاپ نکردن پرینتر Hp را برطرف کنیم ؟

چاپ نشدن چاپگر مشکلی رایج برای کاربران پرینتر HP است. این مشکل می تواند به دلایل مختلف، از مشکلات اتصال گرفته تا تنظیمات یا درایورهای معیوب ایجاد شود. اگر در تلاش برای یافتن راه حل خوب هستید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مشکل پرینتر HP شما را برطرف کنید.

راهکار1: عیب یابی اولیه را انجام دهید

وقتی متوجه شدید که چاپگر HP شما کار نمی کند، ابتدا می توانید عیب یابی کنید.

شما باید وضعیت اتصال بین چاپگر و رایانه خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که دستگاه های شما به درستی به یکدیگر متصل هستند و شبکه یا کابلی که برای اتصال این دستگاه ها استفاده می کنید عادی است.

همچنین می توانید چاپگر HP خود را مجددا راه اندازی کنید. آن را به طور کامل خاموش کنید و سیم برق را جدا کنید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس سیم را دوباره وصل کنید و چاپگر را روشن کنید. ببینید آیا چاپگر شما می تواند مانند قبل به طور معمول چاپ کند.

راهکار 2: درایور چاپگر را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

در بسیاری از موارد، مشکل چاپگر از درایورهای معیوب ناشی می شود. ممکن است برای رفع مشکل چاپگر، نه مشکل چاپ، نیاز به به روز رسانی یا نصب مجدد درایور چاپگر داشته باشید.

یک راه آسان و معتبر، استفاده از Driver Easy است. Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص می دهد و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست دقیقاً بدانید رایانه شما از چه سیستمی استفاده می کند، نیازی به خطر دانلود و نصب درایور اشتباه ندارید و نیازی نیست نگران اشتباه کردن در هنگام نصب باشید.

با استفاده از نسخه رایگان یا Pro Driver Easy می توانید درایورهای خود را دانلود و نصب کنید. اما با نسخه Pro فقط 2 کلیک طول می کشد (و پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول دریافت می کنید): درایور آسان را دانلود و نصب کنید. Driver Easy را اجرا کنید و دکمه Scan Now را بزنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن می کند و درایورهای مشکل را شناسایی می کند.


بیشتر بخوانید:نحوه نصب درایور پرینتر اچ پی




		

راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

 

3. برای دانلود آخرین و صحیح درایور این دستگاه، روی دکمه Update در کنار چاپگر HP خود کلیک کنید.

همچنین می‌توانید دکمه «به‌روزرسانی همه» را در پایین سمت راست فشار دهید تا به‌طور خودکار تمام درایورهای قدیمی یا گمشده رایانه‌تان به‌روزرسانی شود (این به نسخه حرفه‌ای نیاز دارد – وقتی روی «به‌روزرسانی همه» کلیک کنید، از شما خواسته می‌شود که آن را ارتقا دهید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

به غیر از به‌روزرسانی درایور، می‌توانید از Driver Easy برای حذف درایور نیز استفاده کنید (همچنین Pro مورد نیاز است). این به ویژه هنگامی که می خواهید درایور دستگاهی را دوباره نصب کنید مفید است.

4. Driver Easy را باز کرده و Tools را انتخاب کنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

5. Driver Uninstall را انتخاب کنید و لیستی از درایورهای دستگاه را مشاهده خواهید کرد. درایور چاپگر HP خود را پیدا کنید و سپس بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید. درایوری که انتخاب می کنید به زودی حذف خواهد شد.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

راهکار 3: پرینتر خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید

هنگامی که می خواهید چیزی را چاپ کنید، رایانه شما به طور خودکار این وظایف چاپ را به چاپگر پیش فرض اختصاص می دهد، مگر اینکه چاپگر دیگری را عمداً انتخاب کنید. بنابراین اگر چاپگر HP شما آن را به عنوان چاپگر پیش فرض تنظیم نکنید و یا آن را به عنوان چاپگر برای چاپ انتخاب نکنید، کار خود را انجام نمی دهد.

اگر می خواهید چاپگر HP خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.

1. کلید لوگوی پنجره و کلید R را روی صفحه کلید خود به طور همزمان فشار دهید تا گفتگوی Run باز شود. در این دیالوگ، “control” را تایپ کرده و Enter را بزنید. با این کار Control Panel باز می شود.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

2. در Control Panel Devices and Printers را انتخاب کنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

3. در قسمت Printers، بر روی چاپگر HP خود کلیک راست کرده و سپس گزینه Set as default printer را انتخاب کنید. در صورت درخواست روی Yes کلیک کنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

4. اکنون یک تیک زیر نماد چاپگر HP شما وجود دارد. یعنی اکنون به عنوان چاپگر پیش فرض تنظیم شده است.

راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

راهکار 4: لغو همه کارهای چاپی

یکی دیگر از دلایل احتمالی مشکل چاپ نشدن پرینتر HP شما، گیرکردن صف چاپ است. صف چاپ حاوی کارهای چاپ ناموفق می تواند عملکرد عادی خود را متوقف کند و منجر به مشکلات چاپ نشدن چاپگر شود. می توانید تمام کارهای چاپ را پاک کنید تا چاپگر HP خود را به حالت عادی برگردانید. دستگاه ها و چاپگرها را در کنترل پنل باز کنید. (می توانید به مراحل a و b در روش بالا مراجعه کنید.)


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

2. روی چاپگر HP خود در قسمت Printers کلیک راست کرده و See what’s printing را انتخاب کنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

3. منوی چاپگر را باز کنید و سپس Open As Administrator را انتخاب کنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

4. منوی چاپگر را دوباره باز کنید. این بار Cancel All Documents را انتخاب کنید.

راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

5. عملیات خود را تایید کنید.

راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

6. تمام کارهای چاپ چاپگر خود را لغو کرده اید. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا می تواند به طور معمول اجرا شود.

راهکار5: وضعیت چاپگر را بررسی کنید

اگر روش های بالا را امتحان کرده اید و چاپگر HP شما هنوز نمی تواند چاپ کند، ممکن است لازم باشد بررسی کنید که آیا مشکلات سخت افزاری در چاپگر شما وجود دارد یا خیر.

باید مطمئن شوید که چاپگر HP شما کاغذ، جوهر یا تونر کافی دارد و روی کاغذ گیر نکرده است. همچنین، وضعیت کارتریج چاپگر خود را بررسی کنید و اگر به اندازه کافی خوب نیست، آن را با کارتریج جدید جایگزین کنید. در برخی موارد، چاپگر HP شما پس از تعویض قطعات آن، چاپ را متوقف می کند. اگر این اتفاق افتاد باید نسخه های اصلی را دوباره نصب کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

راهکار 6: فایل های سیستم را تعمیر کنید

مشکل پرینت HP شما احتمالاً ناشی از سایر مشکلات مربوط به سیستم عامل شما است. مراحل بالا ممکن است آن را حل کند، اما اگر اینطور نشد، باید یک تعمیر ویندوز را برای تعمیر مشکلات احتمالی فایل های سیستم اجرا کنید.

دو راه برای اجرای تعمیر سیستم وجود دارد:

  1. فایل های سیستمی خراب را با Reimage تعمیر و جایگزین کنید
  2. اسکن SFC را اجرا کنید

 

فایل های سیستمی خراب را با Reimage تعمیر و جایگزین کنید

Reimage یک راه حل سیستمی همه در یک است. این سیستم عامل رایانه شما را برای ویروس ها اسکن می کند، وب سایت های خطرناک را علامت گذاری می کند، فضای با ارزش دیسک را آزاد می کند و فایل های مشکل دار موجود را با فایل های سالم جدید جایگزین می کند. اجرای تعمیر سیستم با Reimage مانند نصب مجدد سیستم عامل شما است و تمام اطلاعات شخصی کاربر، برنامه ها و تنظیمات دست نخورده باقی می مانند.

در اینجا نحوه استفاده از Reimage برای تعمیر فایل های سیستم در رایانه شخصی خود آورده شده است:

1) Reimage را دانلود و نصب کنید.

2) Reimage را باز کنید و روی Yes کلیک کنید.

3) منتظر بمانید تا Reimage یک اسکن روی رایانه شما اجرا کند. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

4) پس از اتمام اسکن، خلاصه ای از مشکلات موجود در رایانه خود را دریافت خواهید کرد. اگر نیاز به ادامه عملکرد تعمیر دارید، باید نسخه کامل را خریداری کنید.

5) رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند. 6) رایانه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر شما به درستی کار می کند یا خیر.


بیشتر بخوانید:آموزش ریست کردن پرینتر hp


اسکن SFC را اجرا کنید

System File Checker (SFC) یک ویژگی مفید در ویندوز است که به اسکن فایل های سیستم شما و تعمیر فایل های سیستمی از دست رفته یا خراب (از جمله موارد مربوط به BSOD) کمک می کند.

برای اجرای اسکن SFC:

1.در صفحه کلید خود، کلید لوگوی ویندوز را فشار دهید و cmd را تایپ کنید. سپس روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

2.وقتی از شما برای تایید خواسته شد روی Yes کلیک کنید.

3.در پنجره خط فرمان، sfc /scannow را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.


راهکارهایی برای چاپ نکردن پرینتر Hp

در صورت شناسایی فایل‌های سیستمی خراب شده با فایل‌های جدید جایگزین SFC کمی طول می‌کشد، پس لطفا صبور باشید.

4.رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

5.رایانه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر به درستی کار می کند یا خیر.


برای دریافت خدمات در تخصصی ترین مرکز تعمیرات پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه 02188341919


دیدگاهتان را بنویسید