مقالات آموزشی

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

در این مقاله ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها مورد بررسی قرار می گیرد ، برای آشنایی هر چه بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

ظاهر شدن ارورهای پرینتر HP معمولاً وقتی که پرینتر شما خطا دارد یا کار نمی کند ، معمول است. پرینتر پیغامی را در چاپگر یا رایانه نشان می دهد. برای جلوگیری از جدی تر شدن مشکل پرینتر، ارورهای پرینتر HP را پیدا کنید تا به شما در دریافت مشکل مناسب برای اصلاح چاپگر خود با کد خطا ، کمک کند.

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

نحوه پاک کردن کدهای ارورهای پرینتر HP

در بیشتر موارد ، تنظیم مجدد ، پیام خطای HP را با دنبال کردن این مراحل ساده پاک می کند:

  • – چاپگر را روشن کنید (مگر اینکه قبلاً روشن شده باشد).
  • – قبل از ادامه چاپ صبر کنید تا چاپگر در حالت چاپ باشد.
  • – در حالی که چاپگر روشن است ، کابل برق را از پشت چاپگر جدا کنید.
  • – سیم برق را از پریز برق جدا کنید.
  • – حداقل 60 ثانیه صبر کنید.
  • – کابل برق را دوباره به پریز برق وصل کرده و کابل برق را به پشت چاپگر وصل کنید.
  • – چاپگر را روشن کنید.
  • – صبر کنید تا ببینید آیا این پیام خطا را پاک کرده است یا خیر.
  • – اگر تنظیم مجدد کار نمی کند ، برای یافتن مشکل و راه حل ، از کدهای خطای HP زیر استفاده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر کتابچه راهنمای چاپگر خود را بررسی کنید.

 02-ارورگرم شدن

این مشکل چاپگر HP معمولاً با مشکلات کابل درایور یا چاپگر همراه است. چاپگر را خاموش کنید. این پیام خطا باید ناپدید شود.

اگر این کار مفید واقع نشد چاپگر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت 30 ثانیه خارج کنید ، کابل چاپگر را برداشته و دوباره روشن کنید. اگر این کار نیز مشکل را برطرف نکند ، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

10 – ارور حافظه

پرینتر شما در تراشه کارتریج چاپگر مشکلی دارد که در خواندن آن مشکل دارد. این امر می تواند به دلیل عدم جابجایی ، خراشیدن یا عدم نصب صحیح در چاپگر باشد.

چاپگر در داشتن تراشه کارتریج تونر مشکل دارد زیرا قادر به خواندن آن نیست. چاپگر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت 30 ثانیه خارج کنید ، کابل چاپگر را برداشته و دوباره روشن کنید.

سعی کنید کارتریج چاپگر را مجدداً نصب کنید و در صورت ادامه این مشکل ، این می تواند یک عیب سخت افزاری باشد. برای خرید تمام کارتریج های جوهر HP و کارتریج های تونر حتماً از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

11  – خالی بودن سینی کاغذ

یک کد خطای آسان برای برطرف کردن ، سینی کاغذ چاپگر خالی است ، آن را باز کنید و دوباره با کاغذ پر کنید. اگر سینی کاغذ خالی نباشد ، ممکن است در حسگر یا سینی کاغذ مشکلی ایجاد شود.

اطمینان حاصل کنید که چاپگر روی یک سطح صاف قرار داشته باشد و قسمت تونر را تمیز کند. اگر کد خطا هنوز نمایش دارد ، بررسی کنید و مطمئن شوید سنسور کاغذ یا سنسور نوری تمیز بوده و آسیب نبیند.

12- باز بودن یا عدم وجود EP

اگر کارتریج تونر در چاپگر شما به درستی نصب شده باشد ، این می تواند نشان دهد که یا درپوش باز است یا سنسورهای PS5 یا فن های خنک کننده ممکن است نقص داشته باشند.

برای حل این کد خطا حتماً کارتریج های تونر نصب شده تا ارور از بین برود. اگر کد خطا به نمایش خود ادامه می دهد ممکن است خطای سخت افزاری داشته باشید.

13- مسدود شدن کاغذ

این کد به دلیل مسدود شدن کاغذ است ، مدل های جدیدتر از پرینترهای HP به شما خواهند گفت که مسدود شدن در کجا واقع شده است ، بنابراین می توانید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا کد خطا را برطرف کنید.

اگر چاپگر HP با مدل قدیمی تری دارید ، باید خودتان به دنبال مسدود شدن باشید ، می توانید در یکی از چهار مرحله از چاپ این مسدود شدن اتفاق بیفتد. برای یافتن و استخراج کاغذ ، تمام نقاط دسترسی روی چاپگر را طی کنید. از ابزارهای سخت یا تیز برای جدا کردن کاغذ استفاده نکنید زیرا این امر ممکن است باعث آسیب دیدن پرینتر شود.

14 -عدم وجود کارتریج EP

این ارور نشان دهنده این است که کارتریج نصب نشده است یا چاپگر کارتریج نصب شده را تشخیص نمی دهد. نصب مجدد کارتریج معمولاً این کد خطا را برطرف می کند ، در غیر این صورت با تنظیم کارتریج برداشته شده مجدداً پرینتر را نصب کنید و پس از روشن شدن چاپگر مجدداً آن را نصب کنید.

16- مقدار تونر کم

یکی از کدهای خطای رایج HP ، این کد است نشان می دهد که کارتریج تونر کم است یا از تونر خارج شده است. با وجود این ، ممکن است تونر مقداری پودر تونر در کارتریج داشته باشد ، کافی است کارتریج را جدا کرده و آن را به آرامی تکان دهید تا دوباره پودر تونر باقی مانده را درون کارتریج توزیع کنید. اگر کارتریج تونر کاملاً تمام شد ، باید آن را جایگزین کنید.

20 – پر شدن حافظه

اگر حجم کار چاپ بیش از حافظه چاپگر است ، این کد خطا را می توان با کاهش سایز کار حل کرد که این کار از چند طریق قابل دستیابی است. در مرحله اول DPI را کاهش دهید یا غیرفعال کردن گزینه collate می تواند این مسئله را برطرف کند. اگر چاپگر اجازه می دهد می توانید حافظه اضافی نصب کنید.

21- حجم زیاد چاپ

کار چاپ از حافظه پرینتر بزرگ تر است این یک مشکل مشابه کد خطای 20 است بنابراین به همان راه حل نیاز دارد ، اندازه کار را کاهش داده یا حافظه بیشتری را نصب کنید.

22- پیکربندی I / O

کد خطای 22 نشان می دهد که یک خطای ارتباطی بین رایانه و چاپگر وجود دارد. اگر کابل به درستی کار نمی کند کابل دیگری را امتحان کنید ، چاپگر را به پورت رایانه دیگری وصل کنید. اگر کد خطا باقی بماند می تواند یک خطای سخت افزاری باشد.

24-حافظه کامل

صف چاپگر بیش از حد بارگذاری شده است ، تعداد زیادی کار در صف وجود دارد ، به دلیل این مسئله شبیه به خطای کد 20 و 21 راه حل این کد خطا یکسان است.

25-حافظه کامل

این کد خطا همان مشکلات خطای کد 24 را نشان می دهد ، لطفاً برای راه حل ها به کدهای خطا 20 و 21 مراجعه کنید. همه این شماره ها راه حل یکسانی دارند.

30-ارور PS 16

یک خطای PostScript ، این امر به شما نیاز دارد تا یک فایل PostScript دیگری را امتحان کنید و همچنین می توانید SIMM PostScript را دوباره تنظیم کنید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این را در دفترچه چاپگر خود بیابید.

30.1.1 -خرابی دیسک

این ارور به دلیل خرابی درایو دیسک سخت چاپگر ، است. برای حل این مشکل به سادگی دکمه SELECT را فشار دهید تا چاپگر این مشکل را برطرف کند. اگر کد خطا هنوز هم وجود دارد ممکن است شما یک خطای سخت افزاری داشته باشید.

40- ارور انتقال داده

هنگام قطع اتصال بین کامپیوتر و چاپگر ، تمام کابل ها بین چاپگر و کامپیوتر را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید ، بررسی کنید که صفحه های EIO به درستی قرار گرفته اند. اگر چاپگر به صورت شبکه تنظیمات IP را دو برابر کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز تغییر نکرده است و همه چیز مطابق آنچه مطابقت دارد می باشد.

بعضی اوقات می توانید با فشار دادن دکمه SELECT این مسئله را نادیده بگیرید اما ممکن است در این صورت داده های از بین برود و به سادگی صفحات را دوباره چاپ کنید.

41 – ارور موتور چاپ موقتی

کد خطای 41 به کاربر اطلاع می دهد که چاپگر دارای یک خطای جزئی موتور بوده و به راحتی برطرف شده است.

49- ارور پرینتر یا خطای ارتباطی

این کد خطا می تواند به دلایلی مانند مشکلات کابل ، خطاهای سیستم عامل یا خطاهای سخت افزاری ظاهر شود.

می توانید فرایندهای تنظیم مجدد را همان طور که در بالای صفحه گفته شد امتحان کنید ، سپس اگر کد خطا هنوز به روزرسانی سیستم عامل را نشان می دهد ، از کابل های چاپگر مختلف استفاده کنید. اگر کد خطا بعد از انجام این مراحل هنوز نمایش یابد ، ممکن است چاپگر خطای سخت افزار را ایجاد کرده باشد.

 

 50.x – ارور فیوزر

کد خطای 50 همه موارد مربوط به فیوز را نشان می دهد ، خواه این مربوط به مدارهای پشتیبان باشد ، یا فیوزر که  بستگی به تعداد دارد.

50.1-ارور فیوزر

به شما این امکان را می دهد تا بدانید که این فیوزر هنوز گرم می شود.

50.2- ارور فیوزر

این خطا معمولاً مربوط به مدار برق است.

ارورهای پرینتر HP و نحوه رفع آن ها

50.3- ارور فیوزر

این خطا ، می تواند نتیجه خطای مدار باشد.

50.4- ارور فیوزر

مشکل در فیوزر ناشی از منبع تغذیه معیوب می باشد.

50.5- ارور فیوزر

نوع فیوزر اشتباه می باشد.

50.6 –ارور فیوزر

این خطا می تواند به دلیل گرمای بیش از حد رخ دهد.

50.7-ارور فیوزر

خرابی به دلیل فشار فیوزر اتفاق افتاده است. این خطا هنگام موتور درایو ظاهر می شود.

50.8- ارور فیوزر

ساب ترمیستور یک خطا را تشخیص داده است ، این کد نشان دهنده دمای پایین تر فیوزر است.

50.9- ارور فیوزر

ساب ترمیستور یک خطا را تشخیص می دهد ، این کد نشان دهنده دمای بالای فیوزر است.

این کدهای خطا معمولاً به یک متخصص در زمینه تعمیر چاپگر نیاز دارند.

51- ارور تشخیص پرتو

این کد خطا بسته به اینکه چاپگر چه مدلی است می تواند یکی از دو مورد زیر باشد. ابتدا در مدل های قدیمی این کد خطا به کاربر اطلاع می دهد که زبانه ای که شاتر لیزری را باز می کند وجود ندارد. در مدل های جدید ، این مشکل می تواند مربوط به واحد اسکنر لیزری باشد.

52- ارور سرعت پوینده نادرست

کدهای خطای HP 52 ، 52.1 و 52.2 همه به مسئله ای در آینه چندضلعی چاپگر اشاره دارند که منعکس کننده یک پرتو لیزر در واحد تصویربرداری است. اگر پیام همچنان ادامه داشته باشد ، می توانید تنظیم مجدد را برای پاک کردن پیام و همچنین کابل های جدید امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد با یک شرکت معتبر مانند امداد چاپگر تماس بگیرید.

54- ارور توان چرخه چاپگر

بسیاری از موارد می توانند باعث بروز این کد خطا شوند. در چند مدل این به معنی مشکل کارتریج تونر است.

55 – ارور مشکل ارتباطی داخلی یا خطای کنترل

احتمال وجود دارد که این خطا به دلیل ارتباط ضعیف بین کنترلر DC و قالب دهنده رخ داده باشد. تقصیر می تواند به  مشکل DIMMS یا مشکلات درایور منجر شود. اگر با تنظیم مجدد کد خطا درست نشود ، آن را به یک مرکز معتبر تعمیر پرینتر بسپارید.

56- ارور دستگاه چاپگر

بسته به نوع و مدل چاپگر لیزری ، این کد می تواند به معنی چند چیز متفاوت باشد. برای پاک کردن کد خطا ، موارد زیر را امتحان کنید:

  • – اطمینان حاصل کنید که سینی کاغذ به درستی نصب شده است.
  • – پشته ساز اصلی را مجدداً نصب کنید.
  • – اطمینان حاصل کنید که تنظیمات چاپگر صحیح است.
  • – و  در آخر یک فرآیند تنظیم مجدد را امتحان کنید.

57.xx  – ارور خرابی فن یا خطای گیربکس یا کارت حافظه

کد خطای دیگر بسته به نوع چاپگر می تواند به معنی چند چیز مختلف باشد. مدل های جدیدتر نشانگر این است که یک خطا در یکی از فن ها ایجاد شده است. چاپگر قدیمی تر با این کد خطا دارای مشکلات حافظه است یا چرخ دنده ها دچار مشکل شده اند.

58.xx – ارور

کد خطای رایج که می تواند به معنای طیف وسیعی از موضوعات باشد ، بسیاری از آن ها می تواند نتیجه سنسورهای معیوب ، کنترل حافظه ، فن ها یا کنترل DC باشد.

پیشنهاد ویژه:رفع خطای خالي بودن كارتريج

59- خطای موتور

خطای موتور می تواند مربوط به خطایی باشد كه در یكی از موتورها ایجاد می شود ، این می تواند یكی از آن ها به دنبال موتور باشد. موتور اصلی ، موتور فیوزر یا موتور درام تصویر.  خطای کد 59 چاپگرهای مدل قدیمی مربوط به مشکلات حافظه است. با چاپگرهای مدل قدیمی می توانید چاپگرهایی را تغییر دهید که مجدداً خطا را برطرف کنند.

60.xx  – ارور

این کد خطا بسته به نوع چاپگرها به معنی یکی از دو چیز خواهد بود ، ابتدا در چاپگر مدل جدید تری وجود دارد که می تواند در سینی بالابر رخ داده باشد ، این امر می تواند با چک کردن سینی برای هر چیزی که مانع آن است برطرف شود. چاپگر مدل قدیمی تر این کد به یک خطای حافظه اشاره دارد ، برای رفع این کد خطا می توانید مجدداً نصب یا تغییر حافظه را انجام دهید.

61- ارور حافظه

اگر این مورد باشد می تواند در مورد تراشه های حافظه باشد. در صورت نمایش کد خطا ، می بایست تراشه ها را جایگزین کنید.

مسئله دیگر که این کد خطا می تواند به معنای خطا در صفحه قالب باشد ، بنابراین شما مجبور به جایگزین کردن صفحه قالب هستید.

62- ارور حافظه

شماره و راه حل مشابه کد خطای 61 است ، برای حل مشکل به کد 61 مراجعه کنید.

63- صفحه قالب معیوب

شماره و راه حل مشابه کد خطای 61 است ، برای حل مشکل به کد 61 مراجعه کنید.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط:

روش های حل مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam

رفع خطای Supply memory error در پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید