مقالات آموزشی

رفع خطای خالي بودن كارتريج

رفع خطای خالي بودن كارتريج

ارور خالی بودن کارتریج، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بعد از شارژ کردن کارتریج به وجود می آید. بنابراین، چون کارکرد این قطعه در چاپ با کیفیت اسناد و برگه ها، بسیار مهم است، باید فورا برای عیب یابی و تعمیر آن دست به کار شوید. خطای خالی بودن کارتریج چاپگر، مخصوصا پس از شارژ این قطعه، از مشکلاتی است که کاربران بسیاری از آن شکایت کرده اند. بنابراین، به محض مشاهده این خطا، ابتدا باید وضعیت کارتریج را چک کنید. اما اگر مهارت کافی برای عیب یابی دستگاه چاپ ندارید، پرینتر خود را به یک مرکز معتبر یا یک متخصص بسپارید.

دلیل ارور خالی بودن کارتریج

ارور خالی بودن کارتریج یکی از مشکلاتی است که ممکن است کاربران، بعد از شارژ یا تعویض کارتریج قدیمی و جایگزین کردن آن با کارتریج جدید، با آن مواجه می شوند. هر کارتریج بخش ها و اجزا مختلفی دارد که آن را به پرینتر مرتبط می کنند. اما اصلی ترین بخش کارتریج که عامل ارتباط آن با پرینتر است، چیپست نام دارد. اگر چیپست دچار مشکل شود، دستگاه به کاربر ارور می دهد.

علت ارور خالی بودن کارتریج ارور خالی بودن کارتریج یکی از مشکلاتی است که ممکن است کاربران، بعد از شارژ یا تعویض کارتریج قدیمی و جایگزین کردن آن با کارتریج جدید، با آن مواجه می شوند. هر کارتریج بخش ها و اجزا مختلفی دارد که آن را به پرینتر مرتبط می کنند. اما اصلی ترین بخش کارتریج که عامل ارتباط آن با پرینتر است، چیپست نام دارد. اگر چیپست دچار مشکل شود، دستگاه به کاربر ارور می دهد.

برطرف کردن مشکل ارور خالی بودن کارتریج

 اگر بعد از شارژ کارتریج، خطای خالی بودن کارتریج چاپگر را مشاهده کردید، می‌توانید دکمه ok را بزنید و به کار خود ادامه دهید. اما اگر متوجه شدید این خطا، جلوی کار چاپ را گرفته است و ممکن است دستگاه چاپ را از کار بیندازد، باید برای تعویض چیپست، اقدام کنید.

همچنین، اگر مدت زمان زیادی است که از کارتریج استفاده می کنید، باید ارور خالی بودن کارتریج دستگاه را جدی بگیرید و آن را برای شارژ یا تعویض بفرستید. در كارتريج هاي ليزري رنگی، همراه با شارژ كارتريج، چيپست آن هم باید تعويض شود؛ در غير اين صورت، دستگاه كارتريج را نمي شناسد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تعمیر دستگاه چاپ، توصیه می کنند که پس از هر بار تعویض کارتریج، درام و چیپست دستگاه نیز باید عوض شوند. بعضی افراد، خطای خالی بودن کارتریج چاپگر را از طریق نصب نرم افزاری روی پرینتر و با حذف پیام های هشدار از بین می‌برند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که از بین رفتن این هشدار، مشکل را برطرف نمی‌کند. حتی ممکن است نادیده گرفتن این ارورها، به تدریج به دستگاه شما آسیب بزند. بنابراین، بهترین کار، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط:

حل مشکل نشناختن کارتریج

مشکلات بعد از شارژ کارتریج hp

دیدگاهتان را بنویسید