مقالات آموزشی

علت جوهر پس دادن کارتریج

علت جوهر پس دادن کارتریج

در ظاهر شارژ کارتریج راحت به نظر میاد و  ممکن است هر کسی به خود اجازه باز کردن کارتریج و ریسک شارژ تونر را بدهد ولی باید توجه داشت که برای پر کردن کارتریج با تونر نیاز به سیستم های مکنده و دمنده هوا بوده تا از تنفس مستقیم ذرات ریز و آلوده پودر شارژ جلوگیری شود، ضمن اینکه عدم آشنایی با کیفیت قطعات و تجهیزات موجب میشود تا بسیاری از افراد سودجود به جای فروش کالا و قطعات مناسب و درجه یک از محصولات ارزانتر و بدون کیفیت استفاده کنند .

از اچ پی تا برادر، از اپسون تا کانن فرقی نمی‌کند چه مدل پرینتری را با چه قیمتی انتخاب کرده باشید. در هر صورت این دستگاه‌های اداری، بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج با مشکلات بسیار مختلفی روبرو خواهند بود. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با، علت جوهر پس دادن کارتریج آشنا کنیم.

کارتریج پرینتر چیست؟

اجازه دهید ابتدا با پاسخ پرسش، کارتریج پرینتر چیست، مقاله را شروع کنیم.

کارتریج مخزنی است که، جوهر مورد نیاز پرینتر برای چاپ اسناد و مدارک، درون آن قرار می‌گیرد.

از چه پرینتری استفاده می‌کنید؟ جوهر افشان یا لیزری؟ باید بدانید برحسب پرینتری که انتخاب می‌کنید، کارتریج شما نیز به دو دسته جوهری و تونر تقسیم می‌شود.

همانطور که از نامشان پیدا است، کارتریج جوهری برای پرینترهای جوهرافشان، و کارتریج تونر برای پرینترهای لیزری به کار می‌رود.


شارژکارتریج لیزری

کارتریچ ایرانی


علت جوهر پس دادن کارتریج

علت جوهر پس دادن کارتریج

اکثرا فکرمیکنند، پرینتر‌های جوهری قابلیت شارژ ندارند. اما کارتریج این پرینتر‌ها نیز، مانند کارتریج لیزری قابلیت شارژ دارد، اما باید برای جلوگیری از هر گونه مشکلی توسط افراد با تجربه صورت بگیرد.

متخصصین برای شارژ کارتریج جوهری، از یک سرنگ استفاده کرده و کارتریج را سوراخ می‌کنند و سپس بعد از تزریق جوهر آن را درون پرینتر می‌گذارند.

همین پروسه، علت جوهر پس دادن کارتریج جوهری، درون پرینتر جوهر افشان را توضیح می‌دهد.

 اگر کارتریج توسط یک متخصص دوباره پر نشود، ممکن است مخزن جوهر شروع به نشت در چاپگر کند و آن را از استفاده بیشتر پاک کند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که جوهرهای پرکننده هرگز همان نتایجی را به شما نمی دهند که کارتریج جوهر اصلی به شما می دهد. حتی اگر با بهترین تنظیمات چاپ کنید عالی نخواهد بود. گاهی اوقات کارتریج یا چاپگر ممکن است کارتریج جوهر پر شده را رد کند. چاپگرها طوری برنامه ریزی شده اند که جوهرهای اصلی و تکراری را تشخیص دهند.

اگرچه در 95 درصد مواقع چاپگر به شما اجازه چاپ با کارتریج پر شده را می دهد، نرم افزار دسکتاپ سطح جوهر و سایر ویژگی های مرتبط را نشان نمی دهد. از این رو، هرگز نخواهید فهمید که چه زمانی باید دوباره برای پر کردن مجدد بروید. هنگامی که شروع به گرفتن یک چاپ خالی یا چاپی با یک رنگ از دست رفته کردید، متوجه خواهید شد. صحبت در مورد اینکه در مواقعی که برای پر کردن مجدد می روید، چاپگر از یک رنگ بیشتر از رنگ دیگر استفاده می کند.

مقالات مربوطه:

 شارژ کارتریج چیست

میزان شارژ کارتریج لیزری را چگونه اندازه گیری کنیم

 


چند بار می توانم کارتریج را قبل از خرید کارتریج دوباره پر کنم؟

معمولا بیشتر از سه بار شارژکارتریج لیزری پیشنهاد نمیشود ولی اگر کارتریج اورجینال و یا درجه یک و مرغوب باشد ،پوسته کارتریج تا 10 بار قابلیت شارژ دارد.و این امر بستگی به کاربر چاپگر دارد و اگر کاربر اصطحکاک بالایی به کارتریج وارد نکند شاید تا بالای 15 مرتبه هم پوسته کارتریج قابلیت شارژ داشته باشد ولی باید این مسئله را درنظر داشته باشید که بعد از هر بار شارژ کارتریج اتصالات کارتریج و همچنین پوسته کاست کارتریج در اثر انقباض و انبساط زیاد از کیفیت آن کاسته خواهد شد

 


پرچابا بزرگترین دپارتمان تخصصی شارژ کارتریج

 

 چنانچه اطلاعات بیشتری درباره کارتریج و پرینتر و همچنین قطعات آنها نیاز داشتید میتوانید به سایت مرجع خرید کارتریج یعنی سایت www.parchaba.com    مراجعه نمایید .
شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)
مرجع تخصص فروش انواع کارتریج و پرینتر
تلفن تماس دفتر مرکزی:02188322120  

دیدگاهتان را بنویسید