مقالات آموزشی

نحوه گذاشتن کارتریج

نحوه گذاشتن کارتریج

چه به تازگی یک چاپگر جدید تهیه کرده باشید و چه وقت آن رسیده است که یک کارتریج جوهر خالی را در چاپگر فعلی خود جایگزین کنید، قرار دادن کارتریج در چاپگر خود فقط چند دقیقه طول می کشد. پس از روشن شدن چاپگر، کارتریج جدید خود را از بسته بندی خارج کنید، سینی جوهر خود را باز کنید و کارتریج های قدیمی را با کارتریج های جدید جایگزین کنید. بیشتر پرینترها به طور مشابه عمل می کنند و قرار دادن کارتریج جدید را آسان می کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا  تمام نکاتی که درباره نحوه گذاشتن کارتریج لازم است بدانید رابررسی کنیم .


کارتریج ایرانی پردیس با کیفیت بالا و ضمانت بی قید وشرط


نحوه گذاشتن کارتریج

سینی جوهر را در مرکز چاپگر خود باز کنید. اگر یک چاپگر HP Deskjet دارید، درب بالایی برای اسکن اسناد خواهید داشت. زیر آن درب مرکزی یک سینی اجزا و جوهر وجود دارد که بالای سینی خروجی شما قرار دارد. سینی جوهر خود را باز کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما به برق وصل و روشن است. برای اینکه محفظه‌های جوهر به صورت کشویی در معرض دید قرار گیرند، چاپگر شما باید روشن باشد. کارتریج‌های جوهر در مرکز چاپگر شما به نمایش در می‌آیند. در برخی از چاپگرهای HP، مانند چاپگرهای HP All-in-One، درب بالایی وجود دارد که برای دسترسی به کارتریج های جوهر آن را بالا می برید.

ابتدا باید کارتریج جدیدی که برای دستگاه انتخاب کرده‌اید، مطابق و هماهنگ با دستگاه باشد. هر پرینتری، کارتریج مخصوص و سازگار با خود را دارد؛ پس در انتخاب کارتریج دقت کرده و مدل و سری سازگار با پرینتر را بخرید.


  برای مشاهده قیمت شارژ کارتریج لیزری کلیک کنید .


مقالات مربوطه:

حل مشکل نشناختن کارتریج

مشکلات بعد از شارژ کارتریج hp

علت جوهر پس دادن کارتریج


بعد از خرید کارتریج لیزری ،کارتریج جدید را از بسته بندی خارج کرده و آن را به آرامی تکان دهید. این احتمال را بدهید که ممکن است تونر یا جوهر درون کارتریج، داخل مخزن ته نشین شده باشد. اما با به آرامی تکان دادن کارتریج، تونر یا جوهر در سرتاسر مخزن پخش شده و نتیجه چاپ بهتر از قبل خواهد بود.
تمامی کارتریج‌ها، چه برای پرینتر لیزری باشد یا جوهری فرقی نمیکنه  با یک نوار نارنجی رنگ که محافظ کارتریج است پوشیده شده‌اند.

قبل از قرار دادن کارتریج درون دستگاه، این نوار محافظ نارنجی را از کارتریج جدا کنید.

نوار نارجی در کارتریج‌های جوهری، همراه با بسته بندی است و به راحتی با بسته بندی جدا می‌شود.

اما در کارتریج‌های تونر اوضاع کمی فرق کرده و باید برای خارج کردن نوار نارنجی رنگ، ضامن آن را گرفته و از کارتریج جدا کنید.

نحوه گذاشتن کارتریج

قطعه پلاستیکی نارنجی رنگی که روی چیپست قرار دارد را نیز، از کارتریج جدا کنید.


شارژ کارتریج لیزری  ۰۲۱۸۸۳۲۲۱۲۰


نحوه گذاشتن کارتریج

هنگام جا زدن کارتریج hp، باید مراقب باشید چون برخورد نوک انگشتان با سطح درام می‌تواند کیفیت پرینت را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

پس هنگام جا زدن کارتریج hp، از یک دستکش استفاده کنید، تا اثر و چربی انگشتان تاثیری روی درام نگذارد. به یاد داشته باشید، هرگونه ضربه، آسیب و افتادن لک روی درام، می‌تواند روی چاپ تاثیر منفی بگذارد.
در کارتریج‌های جوهری هم، باید مراقب نازل باشید. زیرا وجود هرگونه لک روی نازل، مانع از انتقال درست جوهر روی کاغذ شده و باعث می‌شود اسناد پرینت شده، کیفیت قابل قبولی نداشته باشند.
حالا باید کارتریج را درون پرینتر گذاشته، سپس ضامن‌های نگهدارنده آن را بسته و در نهایت درپوش کارتریج را ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید