مقالات آموزشی

علت سیاه شدن کاغذ هنگام پرینت

علت سیاه شدن کاغذ هنگام پرینت

چند دلیل مهم برای سیاه شدن کاغذ در پرینتر وجود دارد. البته سیاه شدن هم به معنای سیاهی کامل کاغذ و هم به معنای وجود خطوط و لکه های سیاه در صفحه کاغذ است. در هر صورت، وجود سیاهی و تیرگی بیش از حد کاغذ، به دلایل مختلفی روی می دهد و راه های رفع آن نیز می تواند متفاوت باشد. سیاه شدن برگه می تواند به دلایلی از جمله تنظیمات اشتباه در تراکم رنگ پرینتر، اختلال در نقاط اتصال چاپگر، کثیف شدن هد دستگاه، پر شدن سطل آشغال پرینتر و یا مشکل از کارتریج دستگاه باشد.

برای رفع مشکل سیاهی برگه در پرینتر HP، ابتدا باید ببینید کدامیک از این دلایل باعث سیاه شدن کاغذ شده و متناسب با آن اقدام به رفع مشکل کنید. معمولاً اصلی ترین دلیل این مشکل به کارتریج دستگاه مربوط می شود و باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. اما برخی قطعات دیگر مانند هد نیز می توانند این مشکل را به وجود آورده باشند.علت سیاه شدن کاغذ هنگام پرینت اغلب به دلیل مشکلات سخت افزاری در کارتریج یا تونر، هد و غلطک ها می باشد. بنابراین اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، شخصاً اقدام به تعمیر پرینتر نکنید.

علت سیاه شدن کاغذ هنگام پرینت

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید