مقالات آموزشی

نحوه تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

نحوه تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

تمیز کردن هد پرینتر اچ پی در مواقعی انجام می شود که کیفیت چاپ بسیار پایین بوده و یا اینکه با تغییر رنگ یا عدم نمایش رنگ در تصویر چاپ شده مواجه هستیم. هد مهمترین قسمت پرینتر اچ پی می باشد و تقریباً 80 درصد ارزش پرینتر به هد آن بر می گردد. بنابراین باید در تمیز کردن آن هم تخصص کافی داشت و هم اینکه باید نهایت دقت را در این کار لحاظ کرد.در این مقاله  ما نحوه تمیز کردن هد پرینتر را به شما آموزش می دهیم تا درصورت امکان بتوانید در منزل یا محیط کار آن را انجام دهید.
نحوه تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

در چه مواقعی تمیز کردن هد پرینتر اچ پی لازم است؟

هد شیارهای باریکی دارد که از طریق آنها جوهر از کاتریج ها با مدیریت بردهای متصل به هد، بر روی کاغذ پاشش می شود. این شیارها که Nozzle نیز نامیده می شوند آنچنان باریک هستند که فقط حباب های جوهر می توانند از آنها عبور کنند. هنگامی که این شیارها مسدود شوند پرینتر نمی تواند رنگ ها را به درستی چاپ و حتی آنالیز کند. در این شرایط تمیز کردن هد پرینتر اچ پی لازم و ضروری است. از مهمترین نشانه هایی که کثیف بودن یا انسداد در شیارهای هد را هشدار می دهد، وجود خطوط نازک بر روی کاغذ پرینت گرفته است.

این خطوط نشان دهنده مسدودی در یکی از شیارها می باشد. چاپ نشدن یک یا چندین رنگ نیز می تواند از علائم مسدودی هد باشد. زمانی که یکی از رنگ ها در تصویر چاپ نشود معمولاً هد، رنگ دیگری را جایگزین آن می کند. در این شرایط اگر کاتریج به اندازه کافی رنگ داشته باشد، احتمالاً هد دستگاه کثیف شده است. برای اطمینان از کثیفی هد، می توانید فرآیند Nozzle Cheek را روی پرینتر اعمل کنید. در صورتی که خطو باریکی در آن مشاهده کردید باید برای تمیز کردن هد اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن هد پرینتر اچ پی

اگر هد پرینتر شما قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد باید ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس اقدام به درآوردن هد کنید. در ادامه مراحل این کار را به شما آموزش می دهیم.

  • برای تمیز کردن هد ابتدا دستکش، آب گرم فیلتر شده، حوله و چند پارچه تمیز به همراه یک ظرف مناسب آماده کنید.
  • یک برگ دستمال کاغذی تا کرده و در کف ظرف قرار دهید و سپس آب گرم را تا پنج سانتی متری ظرف بریزید.
  • برای درآوردن هد، پس از روشن شدن دستگاه، پس از آنکه هد در مکان مناسب قرار گرفت پرینتر را از برق بکشید. این موضوع سبب دسترسی راحت به هد پرینتر می شود. کاتریج ها را خارج کرده و بر روی یک دستمال بگذارید.
  • چنانچه هد قابل بییرون کشیدن باشد ابتدا بالشتک هد پرینتر را به بالا کشیده و سپس اقدام به آزاد کردن هد کنید.
  • هد را با یک حوله و آب گرم تمیز کرده و جوهرهای آن را پاک کنید. قدم بعدی برای تمیز کردن هد پرینتر اچ پی، قرار دادن آن در ظرفی است که آب گرم را داخل آن ریخته اید. هد را به مدت ده دقیقه در آن بگذارید.
  • پس از 10 دقیقه هد را خارج کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی پارچه قرار دهید تا خشک شود.
  • پس از خشک شدن هد، آن را در داخل دستگاه قرار داده و کاتریج ها را یکی یکی در جای خود بگذارید. با زدن دوشاخه پرینتر به برق، دستگاه روشن شده و هد شروع به حرکت می کند. حال می توانید یک تست چاپ از پرینتر اچ پی بگیرید.

    برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


مقالات مرتبط

نحوه تعمیر کارتریج خشک شده

رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون

دیدگاهتان را بنویسید