مقالات آموزشی

نحوه تعمیر کارتریج خشک شده

نحوه تعمیر کارتریج خشک شده

چنانچه چاپگر شما شروع به چاپ صفحات خالی می کند ، یا هشدار خالی بودن جوهر را به شما می دهد در صورتی که اطمینان دارید کارتریج ها خالی نیست ، ممکن است با خشک شدن جوهر کارتریج پرینتر خود مواجه شده باشید.

در این مقاله ، ما بررسی می کنیم چه اتفاقی می افتد که کارتریج های یک پرینتر خشک می شوند و چه کاری می توانید برای حل مشکل و جلوگیری از وقوع آن انجام دهید.

زمانی که پرینتر با مشکل خشک شدن جوهر کارتریج مواجه می‌شود، پرینت نمی‌گیرد یا اگر هم پرینت بگیرد، صفحات سفیدی را چاپ می‌کند یا اینکه یکسری خطوط افقی رنگی بر روی کاغذ چاپ می‌کند. در کل کیفیت چاپ پرینتر به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. اگر با چنین مشکلاتی در پرینتر خود مواجه شده‌اید، می‌توانید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا نحوه تعمیر کارتریج خشک شده را یاد بگیرید و تمام آنچه که یاد گرفتید را روی پرینتر خود اعمال کنید.

چه چیزی باعث خشک شدن جوهر می شود؟

ابتدا باید فهمید که چه عواملی باعث خشک شدن جوهر درون کارتریج می شود و یا چه چیز هایی روند خشک شدن و غیر قابل استفاده شدن کارتریج را تسریع می بخشد. وقتی جوهر کارتریج های ما خشک می شوند کار را متوقف می کنند ، طبیعی است زیرا جوهر موجود در این نازل ها با هوای بیش از حد در تماس بوده و تا حدی خشک شده است و هیچ جوهر دیگری نمی تواند از آن عبور کند ، آن ها مسدود می شوند. عوامل زیر باعث خشک شدن جوهرکارتریج می شود:

استفاده نادرست و غیر اصولی

استفاده نادرست وغیر اصولی باعث خشک شدن جوهر می شود. افرادی که از چاپگرهای خود فقط به ندرت استفاده می کنند متوجه می شوند که کارتریج ها به سرعت خشک می شوند و در نتیجه به راحتی آن ها را گرفتار می کند. این امر را می توان با انجام چاپ صفحات بیشتر یا پرینت تعداد کمی برگه در مدت زمان های منظم کاهش داد تا اطمینان حاصل شود که نازل ها خشک نمی مانند.

منقضی شدن کارتریج

بسیاری از افراد از این امر آگاه نیستند که کارتریج چاپگرها دارای تاریخ انقضا هستند و استفاده از آن ها پس از این تاریخ می تواند منجر به ایجاد مشکل در چاپ شود. ما به طور کلی توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل ، هیچ وقت کارتریج ها را بیش از 12 ماه نگهداری نکنید و حتماً آن ها را در مناطق خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

شارژ دستی کارتریج ها

اگر این کار به صورت نادرست انجام شود ، می تواند منجر به ورود هوا به داخل کارتریج ، خشک شدن جوهر و گرفتگی سر نازل شود. به همین دلیل است که ما فقط از تولید کنندگان معتبر و دارای کنترل کیفیت استفاده می کنیم. بهتر است شارژ کارتریج پرینترهای خود را به امداد چاپگر بسپارید.

با توجه به حساس بودن قطعات کاتریج ها بهترین راه برای شارژ کارتریج سپردن آن ها به مراکز معتبر می باشد.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


نحوه تعمیر کارتریج خشک شده

قرار دادن پرینتر در نزدیکی رادیاتورها یا در اتاق های گرم

همیشه اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما در اتاقی با دمای پایدار نگه داشته می شود زیرا درجه حرارت بالا می تواند بر عملکرد کارتریج های شما تأثیر بگذارد. اگر میز را نزدیک به رادیاتور قرار دهید این کار باعث خشک شدن جوهر داخل کارتریج می شود.

 نحوه تعمیر کارتریج خشک شده چیست ؟

یکی از راه های تعمیر کارتریج خشک شده این است که تمیز کردن خودکار هد چاپگر را در تنظیمات چاپگر خود اجرا کنید.

این گزینه ممکن است از طریق رایانه شما یا به عنوان تابعی از خود چاپگر در دسترس باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، دفترچه راهنمای پرینتر خود را مطالعه کنید. احتمالاً باید 4-5 بار این کار را انجام دهید.


برای مشاهده مقاله رفع مشکل گرفتگی هدپرینتر اپسون کلیک کنید .


استفاده منظم از پرینتر

خوشبختانه ، یک روش واقعاً ساده برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج های جوهر وجود دارد. فقط از پرینتر خود استفاده کنید ، با روان کردن آن نازل ها با جوهر تازه ، جلوی انسداد آن ها را گرفته اید.

اگر شما فردی باشید که هر چند ماه یک بار چاپ می کند ، احتمال اینکه کارتریج های شما بین استفاده ها خشک شود ، بسیار زیاد است. برای غلبه بر این ، ماهانه به خود یادآوری کنید تا یک صفحه آزمایشی چاپ کنید. این نوع صفحه به طور خاص برای فعال کردن تمام کارتریج های رنگی مختلف شما طراحی شده است. بدیهی است در صورتی که فقط یک سند سیاه و سفید چاپ کنید ، چنین اتفاقی نمی افتد.

خیس کردن کارتریج

کارتریج را از پرینتر جدا کنید. کارتریج را در یک کاسه آب گرم قرار دهید ، توصیه می شود که این کار را در یک کاسه پلاستیکی انجام دهید ، به طوری که سر پرینتر غوطه ور شود استفاده از کاسه های چینی ، فلزی یا سینک ممکن است خراش هایی را در هد کارتریج به وجود بیاورد.

برداشتن کارتریج ها بسیار آسان است ، چاپگر خود را باز کنید و یا کارتریج خشک شده را خارج کنید. یک کاسه به اندازه متوسط پیدا کنید و آن را با آب ولرم پر کنید. کارتریج را زیر آب بگیرید ، تا مطمئن شوید که نازل ها به طور کامل با آب پوشانده شده اند. حالا با استفاده از یک پارچه تمیز یا پنبه قسمت ورودی نازل را پاک کنید و با باز شدن منافذ جوهر شروع به جاری شدن در آب می کند. اگر این طور نیست ، دوباره کارتریج را برای چند دقیقه در داخل آب بگذارید.

در مورد انسدادهای جدی بهتر است یک تکه پنبه را در آب گرم خیس کنید و آن را در سراسر کارتریج جایی که جوهر در آن قرار دارد مالش دهید. نازل ها را با یک حوله کاغذی یا پارچه ای بدون پرز تمیز کرده و داخل چاپگر قرار دهید. اگر لازم است این کار را بیش از دو بار تکرار کنید ، توصیه می کنیم یک کارتریج جدید خریداری کنید زیرا احتمالاً غیرقابل حل است.

خرید کارتریج جدید

امیدواریم با راه حل های گفته شده در بالا این مشکل برطرف شود. اگر این گونه نباشد ، احتمالاً وقت آن رسیده است که بر روی کارتریج جدید سرمایه گذاری کنید. اگر مرتباً کارتریج پرینتر شما خشک می شود ، ممکن است کارتریج شما بلا استفاده شده باشد و باید نسبت به خرید کارتریج جدید اقدام کنید. این بدان معناست که وقتی چاپگر خشک می شود ، باید قبل از اینکه چاپگر صدمه ببیند شما کارتریج را تعویض کنید.

اما اکنون می دانید که چگونه به مراقبت بهتر از آن ها بپردازید ، قبل از آنکه واقعاً خالی شوند احتمال خشک شدن آن ها بسیار کمتر است.


لیست قیمت کارتریج لیزری پردیس


پرچابا بزرگترین دپارتمان تخصصی شارژ و تعمیر کارتریج

تخصص ما کار با سازمان ها و شرکت ها میباشد

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)
تلفن  :  02188322120  /  02188341919
تعمیر پرینتر

خرید کارتریج


مقالات مرتبط:

کارتریج لیزری چیست؟ آشنایی با ایرادات کارتریج لیزری و قطعات

شارژ کارتریج چیست وچگونه انجام میشود؟آموزش کامل شارژ کارتریج

تونر ریزی کارتریج و ایراد تونر ریزی کارتریج

مشکلات بعد از شارژ کارتریج hp

نحوه تهیه گزارش از میزان تونر در کارتریج لیزری

صدای ناهنجار کارتریج در هنگام کار با پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید