مقالات آموزشی

نحوه تنظیم اتصال پرینتر بی سیم

چطور به یک پرینتر بی سیم متصل شویم؟

 

داشتن یک پرینتر بی سیم به شما امکان چاپ را از هر دستگاه متصل، در محل کار یا شبکه خانگی شما می دهد. اما، اتصال یک پرینتر بی سیم همیشه آسان نیست و در واقع می تواند کار بسیار پیچیده ای به نظر برسد. نکته ای که باید در نظر داشت این است که بیش از یک نوع چاپ بی سیم وجود دارد، مانند پرینترهای دارای بلوتوث و اتصالات مادون قرمز (IrDA).

با این حال،  پرینتر بی سیم مورد علاقه یشتر مردم پرینترهای WiFi میباشد. نصب و پیکربندی یک پرینتر بی سیم به کار بیشتری نسبت به نصب پرینتر سنتی خود با استفاده از کابل USB نیاز دارد.در ادامه همراه ما باشید تا نحوه تنظیم اتصال پرینتر بی سیم مورد بررسی قرار دهیم .


نحوه تنظیم اتصال پرینتر بی سیم

نصب پرینتر بی سیم

ابتدا باید پرینتر خود را در جایی نسبتا نزدیک به روتر بی سیم خود قرار دهید تا سیگنال بی سیم خوبی دریافت کند. در دراز مدت، تا زمانی که پرینتر در محدوده روتر بی سیم شما قرار دارد، گزینه های قرار دادن پرینتر شما بسیار انعطاف پذیرتر است.

همین حالا زمان آن رسیده است که پرینتر را نصب کرده و پیکربندی را برای اولین بار تنظیم کنید.

شما باید سیم برق خود را وصل کنید و آن را به پریز برق وصل کنید، کارتریج های خود را (در صورت نیاز) نصب کنید و آن را روشن کنید.

سپس،  پیکربندی را اجرا کنید، از طریق آن کار کنید تا دستگاه خود را روی لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود نصب کنید.

قبل از نصب بر روی هر یک از دستگاه های خود، باید آن را به شبکه خود متصل کنید.

برای این کار، از طریق منو نگاه کنید و تنظیمات شبکه بی سیم یا موارد مشابه را جستجو کنید.

پس از کلیک بر روی این گزینه، باید گزینه اتصال پرینتر از طریق کارت شبکه بی سیم را پیدا کنید. بسته به مدل پرینترتان، ممکن است لازم باشد گزینه‌ای را پیدا کنید که آن را از طریق کابل شبکه متصل می‌کند.

 

نحوه تنظیم اتصال پرینتر بی سیم

نحوه اتصال پرینتر به وای فای

پرینتر بی سیم خود را با وارد کردن نام شبکه خود، معروف به SSID و رمز عبور در گزینه های پیکربندی، به شبکه خانگی خود متصل کنید (این کار فقط در صورتی کار می کند که پرینتر شما صفحه نمایش و دکمه هایی روی آن داشته باشد).

اتصال بی سیم خود را انتخاب کنید و سپس از طریق ویزارد راه اندازی بروید.

اگر یک رمز عبور امنیتی روی روتر تنظیم کرده باشید، از شما می خواهد رمز عبور را وارد کنید.

هنگامی که تمام جزئیات را وارد کردید پرینتر شما شروع به اتصال می کند.

پرینتر بی سیم خود را با کلیک بر روی دکمه WPS در چاپگر و روتر خود به شبکه خانگی خود متصل کنید. سپس باید دکمه WPS را روی روتر خود فشار دهید تا دستگاه های جدید را کشف کنید، سپس دکمه WPS را روی چاپگر فشار دهید. این به طور خودکار شبکه بی سیم شما را شناسایی کرده و به آن متصل می شود. روش نهایی استفاده از کابل اترنت است.

پرینتر شما یک آدرس IP خواهد داشت که می توانید آن را در صفحه مدیریت وب روترها پیدا کنید. آدرس IP خود را در یک مرورگر وب وارد کنید تا بتوانید از رابط وب بازدید کنید. سپس به دنبال بخشی به نام Wireless LAN باشید، نام، رمز عبور و سایر جزئیات مورد نیاز برای شبکه بی سیم خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که برخی از مدل‌های پرینتر بی‌سیم تنظیمات مشابهی را مستقیماً در نرم‌افزار نصب درایور خود به شما ارائه می‌دهند و اگر این مورد برای شما باشد، می‌توانید از نرم‌افزار برای تشخیص خودکار اتصال پرینتر به شبکه خانگی و همچنین پیکربندی استفاده کنید. برای اتصال به شبکه بی سیم اکنون باید بررسی کنید که پرینتر به شبکه بی سیم شما متصل است.

اگر با مشکلی مواجه شدید، می‌خواهید برای دستورالعمل‌های عیب‌یابی و پیکربندی روتر خود برای هر چیزی که می‌تواند اتصال را مسدود کند، به کتابچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید همه چیزهایی را که می‌توانید مجبور کنید پرینتر را چاپ کند، جزئیات پیکربندی شبکه را بررسی کنید تا بتوانید تمام اطلاعات مهم مانند آدرس MAC و آدرس IP و غیره را ببینید.


بیشتر بخوانید:حل مشکل پیدانکردن پرینتر در کامپیوتر


نحوه نصب پرینتر بی سیم

اکنون زمان نصب پرینتر بر روی رایانه شما فرا رسیده است.اگر از ویندوز 10 یا 8 استفاده می کنید، بخشی از فرآیند به طور خودکار توسط سیستم عامل انجام می شود. اگر از ویندوز 7 یا پایین‌تر استفاده می‌کنید یا اگر ویندوز شما چاپگر شما را شناسایی و پیکربندی نکرده است، می‌توانید از سیستم عامل داخلی خود برای اضافه کردن چاپگر به رایانه خود استفاده کنید یا نرم‌افزار پرینتر همراه را اجرا کنید.

اگر به سراغ گزینه نرم افزار همراه پرینتر بروید، باید مراحل نصب را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که برای روش اتصال پرینتر ، گزینه های «استفاده از پرینتر با اتصال LAN بی سیم» را انتخاب کنید.

 

اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید، روند کمی متفاوت است. هنگامی که از شما خواسته می شود پرینتر خود را پیدا کنید، باید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

یک پرینتر قابل شناسایی بلوتوث، بی سیم یا شبکه اضافه کنید
یک پرینتر با استفاده از آدرس TCP/IP یا نام میزبان اضافه کنید
یک پرینتر محلی یا پرینتر شبکه با چاپگر دستی اضافه کنید.


بیشتر بحوانید: نحوه اتصال پرینتر بی سیم در ویندوز 10


نحوه اضافه کردن پرینتر در مک

اگر از MAC استفاده می کنید، مراحل زیر وجود دارد:

شبکه Wi-Fi خود را با استفاده از کنترل های داخلی چاپگر خود انتخاب کنید. اگر شبکه ایمن است، ممکن است از شما خواسته شود نام کاربری و رمز عبور شبکه خود را وارد کنید.

باید درایور پرینتر لازم را روی MAC r خود از سی دی همراه پرینتر نصب کنید. اگر سی دی همراه پرینتر شما همراه نیست، به وب سایت سازنده بروید و نرم افزار مدل چاپگر خود را دانلود کنید.

“System Preferences” را از Dock خود انتخاب کنید.

در بخش سخت افزار، کنترل پنل «چاپ و فکس» را انتخاب کنید.

روی “+” در سمت چپ کنترل پنل خود کلیک کنید.

سپس باید تب “IP” را در بالای پنجره انتخاب کرده و از لیست پروتکل ها “Internet Protocol IPP” را انتخاب کنید. آدرس IP چاپگر بی سیم و نام صف را وارد کنید.

درایور پرینتر مناسب را از منوی کشویی «Print Using» انتخاب کنید.

در نهایت روی دکمه “افزودن” کلیک کنید تا راه اندازی چاپگر بی سیم تمام شود. اکنون پرینتر دفعه بعد که چاپ می کنید به عنوان یک دستگاه در دسترس نشان داده می شود.

آیا می دانستید که می توانید به صورت بی سیم از تلفن هوشمند یا تبلت خود نیز چاپ کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال برنامه های کاربردی چاپگر از سازنده چاپگر خود باشید.

همانطور که ثابت کرده‌ایم نصب یک پرینتر بی‌سیم در دستگاه‌های شما می‌تواند به زمان و تلاش نیاز داشته باشد. باید مراقب باشید که هیچ مرحله ای را از دست ندهید وگرنه کار نمی کند. با این حال، پس از تکمیل زمانی که برای آن صرف کرده اید، واقعاً نتیجه داده خواهد شد و توانایی چاپ از هر نقطه در خانه، در هر زمان، به بهبود بهره وری کلی شما کمک می کند.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمیر پرینتر لیزری و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند


دیدگاهتان را بنویسید