مقالات آموزشی

پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

 پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

استفاده آسان، مونتاژ سریع، کیفیت بی نظیر

Photon Mono X 6K با بالاترین وضوح نسخه AnyCubic از Mono X است، چاپگر رزینی که از استریولیتوگرافی ماسک‌دار برای تبدیل رزین مایع به یک ماده پلاستیکی جامد استفاده می‌کند. ما هیجان زده بودیم که ببینیم این چاپگر جدید با وضوح بالا تا چه حد می تواند پرینت هایی با جزئیات بالا تولید کند.در ادامه همراه ما باشید تا پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K باهم بررسی کنیم.

معرفی پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

همانند Mono X، با Mono X 6K یک سری لوازم جانبی از جمله کاردک/خراش های فلزی و پلاستیکی، ماسک، دستکش و تمام قطعاتی که برای راه اندازی و راه اندازی چاپگر نیاز دارید دریافت می کنید.

چاپگر رزینی قدرتمند با وضوح بسیار بالا برای مدل‌های دقیق

این پرینتر سه بعدی قادر است مدل‌های بزرگ با جزئیات واضح را چاپ کند. از این چاپگر می‌توان در صنایع گوناگونی چون جواهرات، دندانپزشکی، مجسمه‌سازی و اشیا تزئینی بهره جست.

معرفی پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

صفحه نمایش (LCD) بزرگ ۹.۲۵ اینچی

صفحه نمایش (LCD) این پرینتر تک‌رنگ، ۹.۲۵ اینچ است که ۱۸۵٪ بزرگتر از Anycubic Photon 5.5 اینچی، ۱۳۸٪ بزرگتر از صفحه نمایش 6 اینچی و ۸٪ بزرگتر از صفحه نمایش Photon Mono X 8.9 اینچی است. کیفیت چاپ در این پرینتر 6K است که چاپ نهایی با وضوح ۳۴ میکرون ارائه می‌دهد. رزولوشن این پرینتر ۵۷۶۰ * ۳۶۰۰ پیکسل است که نسبت به نسخه‌ی Mono X آن افزایش چشمگیری داشته است. از مزیت‌‌های اصلی و مهم صفحه نمایش تک‌رنگ (LCD)، نسبت به صفحه نمایش چند رنگ (RGB) که امروزه منسوخ شده است، طول عمر آن است. LCDهای تک رنگ طول عمر بیشتر، توانایی پخت سریع‌‌تر و زمان کمتری برای چاپ نیاز دارند.

معرفی پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

حجم ساخت بزرگ

حجم ساخت این پرینتر ۱۹۷*۲۴۵* ۱۲۲ میلی‌متر است (تقریبا اندازه مینی توپ راگبی) که نسبت به مونو ایکس افزایش بسیار بسیار کمی داشته است. حجم ساخت بالا همیشه هم خوب نیست. اگر به حجم چاپ زیادی نیاز ندارید، برای داشتن بیشتر آن هزینه‌‌ی مازاد پرداخت نکنید.

معرفی پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

چاپ تمیز و شارپ گوشه‌های محصول

نسبت کنتراست صفحه نمایش ۳۵۰:۱ است که تقریبا ۷۵٪ بالاتر از Photon Mono X است. در نتیجه لبه‌های واضح و شفاف در مدل‌های سه بعدی تضمین می‌شود.

 

مجهز به ضدخش ویژه برای صفحه نمایش

برای محافظت بهتر از صفحه نمایش و افزایش طول عمر آن، یک ضدخش ویژه و قابل تعویض روی صفحه نمایش اعمال شده است.

 

سرعت چاپ چشمگیر

سرعت چاپ از مولفه‌های اصلی در یک پرینتر سه بعدی است. این چاپگر قادر است با سرعت ۸۰ میلی‌متر در ساعت چاپ کند. (برای درک بیشتر در نظر بگیرید یک مدل ۱۲۰ میلی‌متری در ۱/۵ ساعت چاپ شود).

معرفی پرینتر سه بعدی Anycubic Photon Mono X 6K

 

صفحه ساخت حکاکی شده با لیزر

Mono X دارای صفحه ساخت آلومینیومی است در حالیکه 6K مجهز به صفحه حکاکی شده‌ی لیزری است. صفحه‌ی حکاکی لیزری درجه‌ی چسبندگی بالاتری نسبت به صفحه‌ی مونو ایکس دارد و خطر خرابی چاپ تا حد زیادی کاهش یابد.

 

ماتریس نوری فوق‌العاده قدرتمند

وجود ۴۰ چراغ LED در پایه‌ی چاپگر موجبات توزیع یکنواخت نور را فراهم می‌کند و کیفیت چاپ را بهبود می‌بخشد. سرعت انتقال نور در این پرینتر ۲۰۰ برابر بهتر از مونو ایکس است که به زمان پخت سریع‌تر کمک می‌کند.

 

نرم‌افزار رایگان و بدون هزینه ماهانه

به لطف اسلایسر اختصاصی Anycubic Photon Workshop دیگر نیازی به نگرانی بابت هزینه‌ی ماهانه نیست.

 

سازگار با مواد مختلف و قابل تنظیم

با تنظیم ۳۰ تا ۱۰۰٪ نور خروجی، نه‌تنها می‌توان از رزین‌های معمولی 405 نانومتری UV، بلکه از رزین‌های ویژه نیز پشتیبانی می‌کند که امکان استفاده از مواد بیشتری را فراهم می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که قابلیت ارتقا برای چاپگر Mono X وجود ندارد. چنانچه صاحب یک چاپگر مونو ایکس هستید اما می‌خواهید کیفیت چاپ 6K را تجربه کنید، باید قیمت کامل دستگاه جدید را بپردازید. قیمت دستگاه در حال حاضر ۶۵۹ دلار خواهد بود.


 مشخصات فنی

 

 

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پرینترها

دیدگاهتان را بنویسید