مقالات آموزشی

پرینترهای بلوتوث و وای فای

مقایسه پرینترهای بلوتوث و وای فای

پرینترهای بلوتوث و وای فای : بهترین انتخاب برای شما کدام است؟

اغلب قسمت میز ما با انبوهی از سیم‌ها برای رایانه‌ها، چاپگرها  در دفتر شلوغ می‌شود. در خانه ممکن است چند نفر از اعضای خانواده یک چاپگر را به اشتراک بگذارند و همه باید دستگاه خود را در صورت نیاز به چاپ وصل کنند. خوشبختانه، امروزه انتخاب های متعددی برای چاپ بی سیم وجود دارد. با انبوهی از سیم‌ها خداحافظی کنید و از بین پرینرت بلوتوث یاپرینتر  Wi-Fi یکی را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد.


چاپگر بلوتوث یا وای فای ؟

اهمیت فاصله چاپ

هنگام انتخاب چاپگر بی سیم خود، فاصله ای را که از آن چاپ می کنید را در نظر بگیرید. گزینه های بلوتوث به خوبی از فاصله کوتاهی چاپ می کنند.. همچنین باید قبل از انتخاب این گزینه با رایانه خود چک کنید تا ببینید آیا با بلوتوث سازگار است یا خیر. همه کامپیوترها این گزینه را ندارند. با این حال، آداپتورهای مقرون به صرفه در دسترس هستند. اگر بیشتر روز را صرف چاپ از روی میز خود می‌کنید، یا بدتان نمی‌آید که تمام چاپ خود را از یک نقطه انجام دهید، این گزینه برای شما مناسب است.

چاپگرهای Wi-Fi با هر شبکه ای که در دفتر یا خانه خود استفاده کرده اید کار می کنند. این به طور قابل توجهی دامنه خدمات را افزایش می دهد. شما می توانید از اکثر اتاق های خانه خود چاپ کنید.

در یک محیط اداری این می تواند بسیار راحت باشد. کارمندان می توانند از ایستگاه های مختلف بدون نیاز به شلوغ کردن چاپگر چاپ کنند. این همچنین می تواند نیاز به چاپگرهای متعدد را کاهش دهد. اما برای انجام این کار، باید یک روتر خریداری و راه اندازی شود تا با چاپگر انتخابی شما کار کند. Wi-Fi می تواند خانه و محل کار را با قابلیت پشتیبانی از چندین کاربر از مکان های مختلف راحت تر کند.

بررسی سازگاری و پرینترهای USB

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات نیاز به یک آداپتور برای تنظیم دستگاه برای سازگاری با بلوتوث وجود دارد. همچنین برای استفاده از پرینترهای وای فای دارد به یک روتر نیاز دارید.

همچنین راهی وجود دارد که چاپگر USB قبلی خود را با چاپ بی سیم سازگار کنید. این یک گزینه عالی برای کسانی است که از چاپگر خود راضی هستند . راه حل برای این موضوع در حال حاضر  مبدل سرور چاپ وجود دارد که چیزی در حدود 100 دلار است که قطعا در ایران برای مصارف خانگی به صرفه نیست .

قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، حتماً الزامات راه اندازی برای هر نوع اتصال بی سیم را بررسی کنید. بلوتوث تا حدودی پیچیدگی کمتری دارد، اما باید فاصله چاپ در هنگام استافده از پرینترهای بلوتوثی را در نظر بگیرد چون برد کمتری دارند.

چاپ بی سیم یکی از راحت ترین موارد اضافه شده به نیازهای چاپ اداری و خانگی است. با افزایش استفاده از لپ تاپ ها، افراد به فضای کاری بدون سیم عادت کرده اند.

به لطف این گزینه ها، می توان در پول صرفه جویی کرد و نیازی به چاپگرهای متعدد را از بین برد.


برای دریافت خدمات در تخصصی ترین مرکز تعمییر پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه 02188341919


 

دیدگاهتان را بنویسید