مقالات آموزشی

چرا چاپگر من چاپ نمی‌کند؟

چرا چاپگر من چاپ نمی‌کند؟

وقتی یک چاپگر اداری یک کار خود را انجام نمی دهد، به راحتی احساس ناامیدی می کنید. و اگر آن دستگاه معیوب یک چاپگر چند منظوره (MFP) باشد که به عنوان اسکنر و دستگاه کپی شما نیز عمل می کند، زمان گرانبها را از دست می دهید و بهره وری آسیب می بیند. همین کافی است که بخواهید چاپگرتان را به دیوار پرتاب کنید و فریاد بزنید: «چرا چاپگر من چاپ نمی‌کند؟»

خبر خوب این است که بسیاری از مشکلات چاپگر را می توان با کمی دانش حل کرد. برای کمک، فهرستی از 10 مشکل رایج چاپگر و نکات عیب‌یابی برای رفع آنها گردآوری کردیم.

  1. چاپگر پاسخگو نیست
  2. چاپگر چاپ نمی کند
  3. کیفیت چاپ بد
  4. نگرانی های امنیتی چاپگر
  5. چاپگر من دیگر اسکن نمی کند
  6. گیر کردن کاغذ بسیار زیاد است
  7. خیلی آهسته چاپ می شود
  8. استفاده بیش از حد از تونر و جوهر
  9. من نمی توانم از دستگاه تلفن همراه خود چاپ کنم
  10. چاپ Wi-Fi بیش از حد طول می کشد


چرا چاپگر من چاپ نمی‌کند؟

1. چاپگر پاسخگو نیست

قبل از اینکه بیش از حد به مشکلات و راه حل های رایج چاپگر بپردازیم، ابتدا بهترین روش هایی را که تکنسین های چاپ مدیریت شده ما دنبال می کنند، در نظر بگیرید.

قبل از تلاش برای حل مشکلات رایج چاپگر، مطمئن شوید که اصول اولیه بررسی شده است:

آیا وضعیت چاپگر روشن است؟

کاغذ داره؟

آیا تمام کابل های لازم وصل شده اند؟

آیا همه اتصالات چاپگر بی سیم به درستی کار می کنند؟ آیا جوهر چاپگر یا کارتریج های تونر را بررسی کرده اید؟

اگر به این سؤالات پاسخ مثبت داده اید و هنوز نمی توانید چاپگر خود را چاپ کنید، راه حل های زیر را بررسی کنید.


2. چاپگر چاپ نمی شود

آیا در هنگام چاپ پیام‌ها روی کنترل پنل با خطا مواجه می‌شوید یا احساس می‌کنید کار چاپ شما در فضای مجازی گیر کرده است؟ ترجیحاً قبل از ارسال کپی‌های غیرضروری متعدد از سند خود به دستگاه دیگری که در پایین سالن قرار دارد، بررسی کنید که تنظیمات چاپ صحیح را انتخاب کرده‌اید.

همچنین صف چاپ را در مدیر دستگاه خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار چاپ شخص دیگری جلوی کار شما قرار نمی گیرد.

اگر درایور چاپگر شما ارتباط دو طرفه دارد، ممکن است قبل از رفتن به چاپگر در مورد مشکلی به شما هشدار داده شود (فقط برای اینکه چیزی در سینی چاپ در انتظار شما نباشد). خوشبختانه، این هشدارها اغلب به شما می گویند که مشکل چیست و تاکتیک های عیب یابی را توصیه می کند. اگر همه چیز با شکست مواجه شد، چاپگر خود را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید، سپس چاپگر و برنامه نرم افزاری خود را مجددا راه اندازی کنید.


3. کیفیت چاپ بد

ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما خود کاغذ تفاوت عمده ای در کیفیت چاپ نهایی شما ایجاد می کند. به طور کلی، کاغذ با کیفیت بالاتر نسبت به کاغذ چاپگر ارزان و معمولی مشکلات کمتری دارد. اما چه چیزی حتی مهمتر است؟

تنظیمات چاپگر را با آنچه چاپ می کنید مطابقت دهید. این به معنای بیشتر از اطمینان از انتخاب نوع صحیح کاغذ است. همچنین به این معنی است که تنظیمات کیفیت چاپ مناسب را برای صفحات چاپ شده خود انتخاب کنید.

آیا می خواهید برای ارائه روی کاغذ عکس چاپ کنید یا فقط یک کپی از ایمیلی است که قصد دارید آن را بایگانی کنید؟

اگر عکس‌های باکیفیت را روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنید، تنظیمات با کیفیت پیش‌نویس و کاغذ ساده کافی نیستند. علاوه بر این، مخلوط کردن مارک‌ها و انواع کاغذ در یک سینی چاپگر می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

یکی دیگر از مشکلات کیفیت چاپ زمانی است که صفحات خالی چاپ می شوند. این ممکن است به دلیل داشتن حاشیه های بسیار باریک تنظیم سند باشد. یا تنظیمات چاپگر ممکن است نشان دهنده استفاده از صفحات جداکننده باشد.

اگر اینطور است، به سادگی پنجره چاپگر را در رایانه خود باز کنید، “settings” و سپس “preferences” را انتخاب کنید و “separator pages” را از حالت انتخاب خارج کنید.


4. نگرانی های امنیتی چاپگر

اکثر تولید کنندگان چاپگر دارای ویژگی های امنیتی هستند که قبلاً برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز نصب شده اند. با این حال، اگر اقدامات خاصی انجام نشود، یک هکر می تواند از چاپگر شما به عنوان درب پشتی برای نفوذ به شبکه شما استفاده کند. بزرگترین اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از این اتفاق بردارید شامل تغییر رمز عبور پیش فرض چاپگر و اطمینان از نصب آخرین به روز رسانی های امنیتی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، از مدیر فناوری اطلاعات یا ارائه دهنده خدمات چاپ مدیریت شده (MPS) بخواهید تنظیمات امنیتی شما را پیکربندی کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که شما یک جعبه قفل دیجیتال و تنظیمات امنیتی به روز دارید. آنها حتی می توانند حالت های چاپ محرمانه را برای محافظت در برابر تهدیدات داخلی بالقوه تنظیم کنند.


مطالب مرتبط: چگونه از چاپگرهای خود در برابر هکرها محافظت کنیم


5. چاپگر من دیگر اسکن نمی کند

هنگامی که یک MFP دیگر اسکن نمی کند، نرم افزار اسکنر خراب اغلب مقصر است. برای اینکه چاپگر خود را دوباره اسکن کنید، بسته نرم افزار چاپ را دوباره نصب کنید. اگر موفقیت آمیز نبود، بخش عیب یابی دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید یا به وب سایت سازنده به صورت آنلاین نگاه کنید تا مدل چاپگر خاص خود را پیدا کنید. ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد که باید تعمیر یا تعویض شود.


6. گیر کردن بیش از حد کاغذ

در حالی که مقصر آشکار گیر کردن کاغذ ممکن است اشیاء خارجی داخل چاپگر باشد، چندین عامل کمتر شناخته شده وجود دارد، از جمله سینی کاغذ که بیش از حد پر شده یا کاغذی که به درستی وارد شده است. سعی کنید پشته کاغذ را بادبزنید تا هر گونه استاتیک و گرد و غبار کاهش یابد، و کاغذ را دوباره وارد کنید در حالی که آن را با راهنماها همسطح نگه دارید. هنگامی که از کاغذ ضخیم تر استفاده می کنید، اغلب بهتر است هر ورق را به صورت دستی از طریق یک سینی بای پس وارد چاپگر کنید. اگر گیر کاغذ نمی بینید، ممکن است یک “شباح گیر” باشد – یک خطای مکانیکی که زمانی رخ می دهد که پرزهای زیادی از کاغذ روی چرخ دنده ها و مکانیسم تغذیه کاغذ جمع می شود. چاپگر فقط «فکر می‌کند» پارگی وجود دارد در حالی که واقعاً وجود ندارد. در این مورد، تمیز کردن خوب لازم است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توسط یک ارائه دهنده خدمات چاپ مدیریت شده می تواند به رفع این مشکل کمک کند.


7. خیلی آهسته چاپ می کند

چاپگرهای جوهر افشان می توانند با زمان خشک شدن جوهر بسیار کند باشند، اما چاپگرهای لیزری نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشند. همانطور که چاپ با کیفیت «پیش‌نویس» برای عکس‌های با جزئیات می‌تواند منجر به کیفیت چاپ ضعیف شود، چاپ در «حالت ارائه» برای اسناد متنی سیاه و سفید ساده نیز می‌تواند منجر به چاپ کیفیت پایین شود. هرچه استاندارد کیفیت چاپ کمتر باشد، سریعتر چاپ می شود. همچنین در نظر بگیرید که آیا کار چاپ شما در حالت دورو (با استفاده از هر دو طرف کاغذ) چاپ می شود. در این حالت، چاپگر باید زمان بگذارد تا هر ورق کاغذ را برگرداند. اگر هدف شما سرعت است، هرچه تنظیمات چاپگر ساده تر باشد، بهتر است.


8. استفاده از تونر و جوهر

بیش از حد قبل از پرداخت هزینه برای مجموعه دیگری از جوهر یا کارتریج تونر، موارد زیر را در نظر بگیرید: آیا اکثر اسناد شما می توانند با کیفیت “پیش نویس” چاپ شوند؟

آیا به هر صفحه از سند یا شاید فقط چند صفحه نیاز دارید؟

آیا می توانید به جای رنگی سیاه و سفید چاپ کنید؟

آیا کارتریج های جوهر شما واقعاً برای دستگاه شما ساخته شده اند و آیا از یک فروشنده معتبر خریداری می شوند؟

گرفتگی نازل‌های چاپ و کیفیت جوهر پایین‌تر، دو شکایت رایج مربوط به جوهر شخص ثالث با قیمت پایین‌تر هستند.

به ناچار، احتمالاً مجبور خواهید بود سفارش‌های مکرر جوهر انجام دهید و در درازمدت در هزینه صرفه‌جویی نخواهید کرد. اطمینان از اینکه همه کارمندان از استانداردهای رایج چاپ پیروی می کنند نیز می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و ابتکارات سبز شما را بیشتر کند.


9. من نمی توانم از دستگاه تلفن همراه خود چاپ کنم

تقریباً هر شرکت چاپگر بزرگ برنامه ای ارائه می دهد که به شما امکان می دهد دستگاه تلفن همراه خود را به چاپگر خود متصل کنید تا چاپ بی سیم را فعال کنید. چاپگر بی سیم شما حتی ممکن است به اتصال Wi-Fi نیاز نداشته باشد و در عوض ممکن است به یک نقطه دسترسی بی سیم نیاز داشته باشد که به شما امکان می دهد نرم افزار لازم را نصب کنید. اگر در چاپ از تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه دیگر مشکل دارید، به‌روزرسانی‌های برنامه و نرم‌افزار را بررسی کنید و مطمئن شوید که با دستگاه چاپ شما سازگار هستند.


10. چاپ Wi-Fi بیش از حد طول می کشد

اگر سرعت چاپگر شما هنگام اتصال از طریق USB خوب است، اما چاپ بی سیم به طرز دردناکی کند است، چاپگر شما احتمالاً یک تماشاچی بی گناه است. این نحوه انتقال داده های چاپی است که مقصر است. سعی کنید روتر و چاپگر را به هم نزدیک کنید. اگر نزدیک‌تر کردن چاپگرتان به روتر امکان‌پذیر نیست، مطمئن شوید که روتر شما برای چاپ Wi-Fi با پشتیبانی 802.11n، سیستم‌افزار به‌روز، مجهز است و هر دو باند 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. تغییر به یک اتصال سیمی و سپس بازگشت به بی سیم، گاهی اوقات می تواند کارساز باشد.

مشکلات چاپ مداوم ممکن است نشانه این باشد که زمان یک دستگاه جدید فرا رسیده است.


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمییرات پرینتر و شارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120  تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات با شما تماس بگیرند.


دیدگاهتان را بنویسید