مقالات آموزشی

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

اگر به فناوری ارزهای رمزپایه و بلاک چین علاقه دارید و می خواهید از آن درآمد کسب کنید، احتمالاً نام NFT را شنیده اید.

آنها به شما این امکان را می دهند که قطعات هنری و کارهای دیجیتال را به توکن های NFT تبدیل کنید و سپس توکن ها را در بازار NFT بفروشید. در این راهنمای گام به گام، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هنر NFT خود را ایجاد کنید، و چگونه آن را برای اولین بار به صورت آنلاین بفروشید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT را با هم مورد بررسی قرار دهیم.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

NFT چیست؟

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، قطعاتی از داده‌های منحصربه‌فرد هستند که در یک بلاک چین ذخیره می‌شوند.

یک NFT می تواند یک ویدیو، تصویر، یک GIF یا هر شکلی از هنر دیجیتال باشد.

NFT ها مالکیت دیجیتالی یک قطعه هنری، موسیقی و بسیاری از انواع فایل های دیگر را نشان می دهند.

بخش «غیر قابل تعویض» چیزی است که NFTها را از دارایی‌های قابل تعویض مانند طلا، نقره، پول کاغذی و ارز دیجیتال جدا می‌کند.

قابل تعویض بودن آنها به این معناست که مثلاً شما می توانید 100 دلار را با هر 100 دلار دیگری مبادله کنید یا اینکه یک اونس طلا به اندازه هر اونس طلای دیگر است.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

NFT ها به عنوان دارایی های دیجیتال همه منحصر به فرد هستند. شما نمی توانید یک NFT را با NFT دیگر مبادله کنید، بنابراین آنها غیر قابل تعویض هستند. مهم است که به یاد داشته باشید که یک NFT یک شی نیست، بلکه رشته ای از کاراکترها است که می توانید از آنها به عنوان مدرک مالکیت استفاده کنید. یک NFT همچنین می تواند به طور عمومی تأیید کند که فایل دیجیتال شما معتبر است و کپی نیست.

NFT ها چگونه کار می کنند؟

NFTها نیازمند ایجاد توکن های دیجیتالی از طریق تکنیکی به نام رمزنگاری هستند. در دنیای کریپتو، به این فرآیند ایجاد توکن به عنوان منتینگ گفته می شود. به طور معمول، برای ضرب NFT، باید برای ایجاد قراردادهای هوشمند هزینه پرداخت کنید. قراردادهای هوشمند بخش‌هایی از کد نرم‌افزاری هستند که به یک بلاک چین اجازه می‌دهد اطلاعات را به روشی امن و شفاف ذخیره کند. در نهایت، این کدها چیزی هستند که مالکیت و قابلیت انتقال NFT ها را مدیریت می کنند.

فروش NFT چقدر هزینه دارد؟

هنگامی که NFT می فروشید، باید انتظار داشته باشید که مقداری پول برای آن خرج کنید. اکثر NFT ها برای اعتبارسنجی تراکنش ها به بلاک چین اتریوم متکی هستند و حتی ایجاد NFT می تواند برای شما هزینه داشته باشد. مقدار دقیق پولی که باید برای فروش NFT خود بپردازید به «کارمزد گاز» اتریوم بستگی دارد که بسته به زمان روز و از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر متفاوت است. در حالی که نمی توانید از پرداخت هزینه های گاز اجتناب کنید، می توانید با صبر کردن برای کاهش قیمت بنزین، آنها را به حداقل برسانید. برای اطلاع از هزینه فعلی گاز اتریوم می توانید از وب سایت هایی مانند Etherscan استفاده کنید. دلیل دیگری که قیمت ثابتی برای ایجاد و فروش NFT شما وجود ندارد این است که کارمزد گاز NFT همچنین به اندازه دارایی دیجیتال شما و پیچیدگی تراکنش بستگی دارد.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

در برخی از پلتفرم‌های NFT، خریداران برای تایید یک تراکنش در بلاک چین از طریق کیف پول دیجیتال خود، هزینه‌های گاز پرداخت می‌کنند.

در پلتفرم های دیگر، شما به عنوان فروشنده باید هزینه های گاز را برای ضرب کردن و فروش NFT بپردازید.

در حالی که هیچ اعداد دقیقی در مورد میزان هزینه برش و فروش NFT وجود ندارد، در اینجا میانگین تخمین ها آورده شده است: 70 دلار برای تولید (ضراب) یک NFT 15 دلار برای لیست NFT خود 50 دلار برای حراج NFT اگر زمانی تصمیم گرفتید که ایده فروش NFT خود را کنار بگذارید، باید چند دلار نیز برای از بین بردن توکن خود بپردازید.

پلتفرم‌ها و بلاک‌چین‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید NFT‌های خود را برش داده و بفروشید، همه آنها مزایا و معایب خاص خود را برای سازندگان NFT دارند. برخی از محبوب ترین پلتفرم ها عبارتند از Rarible، Opensea و Superrare.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

قبل از انتخاب پلت فرمی که متناسب با نیازهای شما باشد، باید تحقیق کنید تا از قبل قیمت بنزین و کارمزد تراکنش را بیابید. در حالی که بلاک چین محبوب در میان سازندگان NFT، اتریوم است، انتخاب های محبوب دیگر عبارتند از Polkadot، Tezos، Polygon، Binance Smart Chain و Cosmos. اگر فقط انگشتان پای خود را وارد تجارت NFT می‌کنید، دستورالعمل‌های ما را برای استفاده از پلتفرم OpenSea و بلاک چین Polygon دنبال کنید، زیرا این ترکیب به شما امکان می‌دهد NFT خود را به صورت رایگان (بدون پرداخت هزینه گاز) ایجاد و فهرست کنید.

چگونه اولین NFT خود را ایجاد کنیم

قبل از اینکه بتوانید اولین NFT خود را ایجاد کنید و آن را در پلتفرم OpenSea بفروشید، باید کیف پول رمزنگاری خود را به OpenSea متصل کنید. هنوز کیف پول رمزنگاری ندارید؟ مشکلی نیست. خدمات زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد کیف پول استفاده کنید. Metamask و Coinbase از محبوب ترین آنها هستند. آنها همچنین برای مبتدیان مناسب هستند و به شما این امکان را می دهند که کیف پول Metamask یا کیف پول Coinbase خود را تنها در چند دقیقه آماده استفاده کنید.

چگونه با استفاده از کوین بیس یک کیف پول رمزنگاری بسازیم

برای ایجاد کیف پول رمزنگاری کوین بیس، مراحل زیر را دنبال کنید.وب سایت کوین بیس را باز کنید.

  1. در گوشه سمت راست بالا، Get Started را انتخاب کنید.
  2. برای ایجاد حساب Coinbase فرم را پر کنید. وقتی کارتان تمام شد، Create account را در پایین صفحه انتخاب کنید.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

3.از شما خواسته می شود که حساب خود را از طریق ایمیل تأیید کنید. پس از این مرحله، می توانید از حساب Coinbase خود استفاده کرده و ارز دیجیتال را به آن انتقال دهید.

4.به وب سایت Coinbase برگردید و وارد حساب کاربری خود شوید.

5.در قسمت دارایی ها، Get Wallet را انتخاب کنید.



چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

6.این از شما می خواهد افزونه مرورگر Coinbase Wallet را نصب کنید. اگر از Chrome استفاده می کنید، برای ادامه افزودن به Chrome را انتخاب کنید.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

7.وقتی افزونه مرورگر را باز می کنید، ایجاد کیف پول جدید را انتخاب کنید.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

8.اطمینان حاصل کنید که از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و عبارت بازیابی را در مدیر رمز عبور خود یا در جایی دیگر ذخیره کنید که در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید. اگر بعداً جزئیات رمز عبور خود را فراموش کنید، این عبارت تنها راه برای بازیابی کیف پول رمزنگاری شما است. سپس دستورالعمل های روی صفحه را برای مقداردهی اولیه دنبال کنید و سپس ساخت کیف پول Coinbase خود را به پایان برسانید.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

اکنون می توانید از لیست افزونه های مرورگر به کیف پول رمزنگاری Coinbase خود دسترسی پیدا کنید. می توانید از آن برای مشاهده سریع موجودی رمزنگاری خود و همچنین مشاهده NFT های خود و لیستی از تراکنش ها استفاده کنید.

چگونه اولین مجموعه NFT خود را در OpenSea ایجاد کنیم

مرحله بعدی، اتصال کیف پول اتریوم (ETH) خود به پلتفرم OpenSea است. توجه داشته باشید که نیازی به داشتن رمز ارز در کیف پول خود ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید حتی اگر موجودی شما صفر باشد.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

هنگامی که کیف پول شما به OpenSea متصل شد، مراحل زیر را برای ایجاد اولین NFT خود دنبال کنید.

1.در OpenSea، ابتدا باید یک مجموعه NFT ایجاد کنید. برای انجام این کار، مجموعه های من را از منوی سایت انتخاب کنید و ایجاد مجموعه را انتخاب کنید.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT
چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

2.در صفحه بعد، باید تمام جزئیات مهم در مورد اثر هنری NFT خود را پر کنید. شما باید یک تصویر لوگو، تصویر برجسته و تصویر بنر را برای مجموعه خود آپلود کنید، نام و توضیحاتی برای NFT های خود ارائه دهید – همه اینها برای جلب توجه خریداران بالقوه شما مهم است. همچنین می‌توانید یک URL سفارشی برای مجموعه OpenSea خود ایجاد کنید که اشتراک‌گذاری پیوند را آسان‌تر می‌کند. شما همچنین می توانید یک دسته برای مجموعه خود انتخاب کنید (هنر، کلکسیون، موسیقی، عکاسی و غیره) و حتی پیوندهای شخصی خود را به عنوان یک هنرمند NFT اضافه کنید.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

3.در پایین‌تر صفحه، گزینه مهمی برای افزودن درآمد ایجادکننده پیدا خواهید کرد. این درصدی است که وقتی خریدار NFT شما را دوباره بفروشد، دریافت خواهید کرد. می توانید آن را روی هر چیزی که دوست دارید تنظیم کنید یا آن را روی صفر بگذارید. اگر تصمیم به اضافه کردن کارمزد دارید، باید آدرس کیف پول پرداخت خود را نیز پر کنید.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

4.مرحله بعدی انتخاب زنجیره بلاک است. برای جلوگیری از پرداخت هزینه گاز، Polygon را انتخاب کنید. سپس توکن‌های پرداختی را انتخاب کنید که می‌توان از آنها برای خرید NFT استفاده کرد.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

5.در نهایت دکمه Create را در پایین صفحه انتخاب کنید تا راه اندازی مجموعه شما به پایان برسد.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

چگونه یک NFT را ضرب کنیم

اکنون که مجموعه NFT شما آماده است، می توانید اولین NFT خود را در OpenSea ضرب کنید.

1.به وب سایت OpenSea بروید و مجموعه خود را باز کنید.

2.در گوشه بالا سمت راست، Add item را انتخاب کنید.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

3.در صفحه ایجاد آیتم جدید، یک تصویر، ویدئو، صدا یا مدل سه بعدی را برای برش به عنوان NFT آپلود کنید. انواع فایل های پشتیبانی شده عبارتند از JPG، PNG، GIF، SVG، MP4، WEBM، MP3، WAV، OGG، GLB و GLTF. حداکثر حجم فایل 100 مگابایت است.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

4.در همین صفحه می توانید جزئیات بیشتری در مورد NFT خود وارد کنید. می‌توانید توضیحات مورد، پیوندی به یک صفحه وب با اطلاعات بیشتر در مورد آن مورد اضافه کنید، و همچنین هر محتوای قابل باز شدنی را که فقط برای صاحب مورد آشکار می‌شود، اضافه کنید.

5.پس از پر کردن تمام جزئیات، به پایین بروید و ایجاد را انتخاب کنید.

چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

تمام است، NFT شما تنها در چند ثانیه ساخته می شود. پس از استخراج NFT، می‌توانید آن را برای تغییر توضیحات یا هر جزئیات دیگری ویرایش کنید.

چگونه NFT خود را بفروشیم

هنگامی که یک NFT ضرب کردید، می توانید آن را در OpenSea فهرست کنید و منتظر بمانید تا اولین فروش خود را انجام دهید. برای فروش NFT خود، آن را از مجموعه خود باز کنید و دکمه آبی فروش را در بالا سمت راست انتخاب کنید


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

قیمت کالای خود را در اتریوم و مدت زمان انتخاب کنید. در OpenSea، حداقل قیمتی که می توانید تعیین کنید 2 دلار است. اگر نمی خواهید NFT شما فوراً در دسترس باشد، می توانید هر روزی را در آینده به عنوان تاریخ شروع فروش خود تعیین کنید. OpenSea همچنین به شما امکان می دهد NFT خود را برای یک خریدار خاص رزرو کنید. اگر آن گزینه را انتخاب کردید، باید آدرس کیف پول رمزنگاری خریدار را پر کنید. ما قیمت بلندپروازانه 1ETH را برای اثر هنری خود تعیین کردیم. قیمت و مدت فروش دو مورد هستند که بعداً نمی‌توانید آنها را تغییر دهید، بنابراین در تکمیل این مرحله نباید عجله کنید. توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد آثار هنری خود، به اطراف خود نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر کاربران دیگر برای آثار هنری مشابه درخواست می کنند.


چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

برای تکمیل فهرست NFT خود، Complete your listing را انتخاب کنید. OpenSea از شما می خواهد که امضای الکترونیکی خود را از طریق کیف پول رمزنگاری خود ارسال کنید. تمام، شما با موفقیت اولین NFT خود را در OpenSea فهرست کرده اید! با این حال، ضرب کردن و فهرست کردن NFT شما بسیار ساده تر از فروش واقعی آن است. در Opensea، شما فقط می توانید مدت زمان فروش خود را انتخاب کنید. در پلتفرم‌های دیگری مانند Rarible، همچنین می‌توانید یک حراج زمان‌دار یا حراج نامحدود راه‌اندازی کنید تا شانس خود را برای فروش توکن افزایش دهید. یکی دیگر از راه‌های افزایش شانس این است که در یک شبکه اجتماعی فالوور داشته باشید که بتوانید از آن برای تبلیغ هنر خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید NFT های خود را در حساب اینستاگرام، صفحه فیس بوک خود یا در زیرگروه های تخصصی تبلیغ کنید. می توانید هدایای کوچکی را برای تبلیغ مجموعه های خود و جلب توجه خریداران بالقوه انجام دهید.

یک نکته حرفه ای برای فروش NFT های شما

NFTهایی که فروش خوبی دارند، بیشتر آنهایی هستند که از هنرمندان شناخته شده (به عنوان مثال به Beeple و مجموعه او مراجعه کنید) و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی با دنبال کنندگان زیادی هستند.



چگونگی ساخت و فروش رایگان NFT

با این حال، برای کسانی که در فروش NFT ها تازه کار هستند، راهی نیز وجود دارد که از فروش توکن های خود سود ببرند. هنگامی که NFT های خود را ایجاد می کنید، باید فکر کنید که خریدار چگونه می تواند از آنها در بیش از یک حوزه استفاده کند. به عبارت دیگر، NFT شما به غیر از اینکه یک دارایی دیجیتال ذخیره شده در بلاک چین است چه ارزشی دارد؟ اگر بتوان از آن در زندگی واقعی به روشی استفاده کرد – این یک NFT است که پتانسیل محبوب شدن در بین خریداران و فروش را دارد. یک مثال خوب NFT ها هستند که نشان دهنده و افزایش آگاهی در مورد درگیری در اوکراین است. آنها همچنین برای جمع آوری پول برای خیریه ها استفاده می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید