مقالات آموزشی

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم ؟

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم ؟

برای هنرمندانی که از iPad استفاده می کنند، برنامه هنری Procreate یکی از قدرتمندترین برنامه های موجود است.

هزاران قلم مو برای انتخاب، ترکیب رنگ های بی پایان و مجموعه وسیعی از ابزارها وجود دارد که می توانند از آنها استفاده کنند.

یکی از ویژگی های Procreate که این برنامه را در بین بسیاری از برنامه های هنری دیگر متمایز می کند، قابلیت های انیمیشن آن است.

شما به راحتی می توانید انیمیشن های کوتاه را در Procreate ایجاد کنید و آنها را در قالب های مختلف صادر کنید.

این می تواند برای متحرک سازی پروژه های بزرگتر در بخش ها، استوری بورد، معرفی یوتیوب یا ایجاد یک GIF متحرک ساده مفید باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا اموزش اینکه چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم ؟ را باهم یاد بکیریم .

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

Procreate این ویژگی را کاربرپسند کرده است، بنابراین اگر مبتدی هستید نگران نباشید. بیایید یاد بگیریم که چگونه اولین انیمیشن Procreate خود را بسازیم.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

پس از باز کردن Procreate، ابتدا باید یک بوم جدید را شروع کنید. مراحل زیر را برای شروع پروژه انیمیشن خود دنبال کنید.

روی نماد مثبت در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

2.اندازه بوم مورد نظر خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید انیمیشن خود را صادر کنید، اندازه آن در همان اندازه باقی می ماند.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

3.بوم خالی جدید شما باز خواهد شد.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

اگر قبلاً از Procreate استفاده کرده اید، احتمالاً با ابزارهای اینجا آشنا هستید. اگر نه، مقاله ما را در مورد اصول استفاده از Procreate بررسی کنید. اکنون می‌توانیم با انیمیشن شروع کنیم.

1.روی نماد آچار در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا منوی Actions باز شود.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

2.روی Canvas ضربه بزنید.

Animation Assist.3 را روشن کنید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

رابط کمکی انیمیشن

هنگامی که ویژگی Animation Assist را فعال کردید، یک پانل جدید در پایین صفحه خود خواهید دید. این همان چیزی است که می خواهید در هنگام انیمیشن سازی بیشتر روی آن تمرکز کنید. چند بخش مختلف از این پانل وجود دارد که باید آنها را درک کنید.

تنظیمات: دکمه Settings به شما امکان می‌دهد تا گزینه‌های مختلف انیمیشن و فریم را تغییر دهید، مانند حلقه یا پخش انیمیشن در یک شات، فریم در ثانیه و پوست پیاز.

اگر با اصطلاحات انیمیشن آشنا نیستید، پوست پیاز به شما امکان می دهد تمام فریم های دیگری را که قبلاً کشیده اید ببینید. صاف نگه داشتن انیمیشن شما مفید است. در اینجا می توانید مقدار قاب های پوست پیاز و تیرگی پوست پیاز را تغییر دهید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

افزودن فریم: این دکمه در پانل انیمیشن فریم بعدی شما را به جدول زمانی اضافه می کند که درست در زیر است.

تایم لاین: خط زمانی تمام فریم های شما و آنچه را که روی آنها کشیده اید را نشان می دهد. می‌توانید روی یک فریم ضربه بزنید تا آن را ببینید یا ضربه بزنید و نگه دارید تا آن را به جای دیگری در جدول زمانی منتقل کنید. اگر روی فریمی که در حال مشاهده آن هستید ضربه بزنید، می توانید مدت زمان نگه داشتن قاب را تغییر دهید، آن را کپی کنید یا آن را حذف کنید.

پخش: دکمه Play انیمیشن شما را برای شما پخش می کند.

طراحی انیمیشن خود در Procreate

الان قسمت خوبش شروع میشود. برای شروع انیمیشن خود، فقط باید نقاشی کنید! در این آموزش، ما یک انیمیشن ساده انجام می دهیم تا به شما نشان دهیم که انیمیشن در Procreate چگونه کار می کند. ابتدا از میان براش های Procreate انتخاب کنید و سپس سوژه خود را در موقعیت اولیه خود در اولین فریم خود بکشید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

وقتی کارتان تمام شد، روی Add frame ضربه بزنید تا حرکت سوژه خود را بکشید. به طور پیش فرض، پوست پیاز روشن خواهد بود، بنابراین آخرین فریمی را که کشیده اید نیز خواهید دید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

هنگامی که سوژه خود را در موقعیت بعدی خود می کشید، دوباره روی Add Frame ضربه بزنید تا انیمیشن ادامه یابد. این کار را تا زمانی که انیمیشن خود را تمام کنید تکرار کنید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

برای پخش انیمیشن خود می توانید در هر زمانی روی Play ضربه بزنید. در هنگام ترسیم به طور خودکار ذخیره می شود تا بتوانید در هر زمان از پروژه خود خارج شوید.

چگونه انیمیشن خود را صادر کنیم؟

اکنون که انیمیشن را به پایان رساندید، می توانید آن را در قالب های مختلف صادر کنید. بسته به جایی که از انیمیشن استفاده می کنید، قالبی که می خواهید صادر کنید متفاوت است. مراحل زیر را برای صادرات پروژه خود دنبال کنید.

1.روی آچار در بالا سمت چپ ضربه بزنید.

2.روی Share ضربه بزنید.

3.در زیر لایه های اشتراک گذاری، گزینه هایی برای صادرات به عنوان یک فایل متحرک، مانند PNG یا HEVC متحرک را خواهید دید.

اگر می خواهید انیمیشن خود را در رسانه های اجتماعی یا وب سایت های دیگر آپلود کنید، بهترین گزینه در اینجا Animated MP4 است، زیرا این فرمت تقریباً در همه جا پشتیبانی می شود.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

4.در Max Resolution یا Web Ready صادرات را انتخاب کنید. Web Ready فایل را کوچک‌تر می‌کند و امکان آپلود آسان‌تر را فراهم می‌کند. با این حال، Max Resolution جزئیات بیشتری را حفظ خواهد کرد.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

5.همچنین می توانید تعداد فریم ها را با استفاده از نوار لغزنده تغییر دهید.

6.وقتی آماده شدید، روی Export ضربه بزنید. سپس می‌توانید مکان ارسال یا ذخیره ویدیو را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید روی گزینه Save Video ضربه بزنید تا آن را مستقیماً در رول دوربین خود ذخیره کنید.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

اکنون می توانید انیمیشن خود را در هر کجا که بخواهید به اشتراک بگذارید. همانطور که می بینید، Procreate یک ابزار قدرتمند برای نیازهای هنری و انیمیشن است.

نکاتی برای انیمیشن سازی با Procreate

مراحل بالا به تشریح اصول اولیه می پردازند، اما شما می خواهید در مورد استفاده از ویژگی های Procreate برای ساخت انیمیشن واقعا خوب بیشتر بدانید. در زیر نکاتی وجود دارد که می‌خواهید هنگام ایجاد انیمیشن خود در نظر داشته باشید.

فریم های تکراری

اگر هر فریم را از ابتدا شروع کنید، متوجه خواهید شد که خطوط شما در انیمیشن نهایی متزلزل به نظر می رسند. اگر قسمت‌هایی از سکانس خود دارید که ثابت هستند، کپی کردن فریم کار زیادی را از بین می‌برد و از لرزش جلوگیری می‌کند. و اگر نیاز به پاک کردن و ترسیم مجدد موضوعات متحرک انیمیشن دارید، می توانید از گروه های لایه استفاده کنید که ما را به نکته بعدی می رساند.

از گروه های لایه استفاده کنید

هنگامی که یک فریم جدید در Procreate اضافه می کنید، در پانل لایه ها ظاهر می شود. اگر می خواهید چندین لایه در یک فریم وجود داشته باشد، می توانید از گروه های لایه استفاده کنید. ابتدا پنل لایه ها را باز کرده و روی نماد مثبت ضربه بزنید تا یک لایه جدید اضافه کنید. سپس، آن را روی یک قاب موجود بکشید تا یک گروه لایه شروع شود.

چگونه در Procreate انیمیشن ایجاد کنیم؟

سپس می‌توانید با لایه‌های درون این گروه همانطور که معمولاً در Procreate کار می‌کنید، کار کنید. این برای متحرک سازی عالی است زیرا لازم نیست نگران پاک کردن قسمت هایی از انیمیشن خود باشید که در هنگام کشیدن قسمت های متحرک ثابت می مانند.

FPS  مناسب را انتخاب کنید

انتخاب یک سرعت خوب برای فریم های خود برای داشتن یک انیمیشن روان تر بسیار مهم است. این به تعداد فریم ها و سطح جزئیات انیمیشن شما بستگی دارد. با چندین سرعت آزمایش کنید تا زمانی که سرعتی را پیدا کنید که صاف به نظر برسد. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که هر فریم به نظر برسد که به فریم بعدی منتقل شود، اما همچنین نمی‌خواهید خیلی سریع پیش برود تا بیننده‌تان نتواند بگوید چه اتفاقی می‌افتد.

Layer Cap را بشناسید

Procreate قدرتمند است، اما محدودیتی برای تعداد فریم هایی که می توانید در یک انیمیشن داشته باشید وجود دارد. این محدودیت ناشی از میزان توانایی دستگاه شما و اندازه بوم مورد استفاده شما است. به طور کلی، قاب ها در حدود 100-120 درپوش دارند. اگر می‌خواهید انیمیشن‌های طولانی‌تری ایجاد کنید، می‌توانید چندین پروژه انیمیشن در برنامه ایجاد کنید و آنها را به یک ویرایشگر ویدیو صادر کنید تا آنها را کنار هم قرار دهید.

انیمیشن بعدی خود را با Procreate بسازید

با اپلیکیشن Procreate می‌توانید هنرهای دیجیتالی زیبایی بسازید و آن را متحرک کنید. با طراحی بصری برنامه، متحرک سازی آسان است. بنابراین چه یک مبتدی با Procreate یا یک حرفه ای با تجربه باشید، می توانید به سرعت و به سادگی قطعات متحرک خیره کننده بسازید.


دیدگاهتان را بنویسید