مقالات آموزشی

چگونگی و نحوه باز و بسته کردن کارتریج

چگونگی و نحوه باز و بسته کردن کارتریج

دستگاه های اداری مانند انواع پرینتر و دستگاه کپی برای عملکردشان به کارتریج وابسته اند. این قطعه را ابتدا چند بار شارژ می کنند، اما در صورت اتمام عمر آن باید کارتریج را تعویض کرد. بنابراین یکی از مواردی که کاربران این دستگاه ها به دانستن آن نیاز دارند، آشنایی با چگونگی و نحوه باز و بسته کردن کارتریج است. کار کردن با کارتریج برای هر منظوری به مهارت نیاز دارد تا آسیبی به این بخش و قطعات مرتبط با آن وارد نشود. در صورتی که در زمان باز و بستن کارتریج این قطعه بشکند کاربر ناچار به صرف هزینه ای بالا برای تعویض کارتریج خواهد بود. باز و بسته کردن کارتریج الزاما برای شارژ کردن یا تعویض آن ضرورت ندارد. در مواردی که برای تعمیرات پرینتر مانند تعمیر درام نیاز به باز کردن پرینتر یا دستگاه کپی باشد، باید ابتدا کارتریج را باز کرد. در نتیجه با دانستن دقیق نحوه باز یا بسته کردن کارتریج کاربران می توانند به راحتی کارتریج خود را شارژ کنند، آن را تعویض کرده یا درام دستگاه را سرویس کنند. در ادامه نحوه باز و بسته کردن کارتریج به صورت دقیق آموزش می دهیم.

نحوه-باز-و-بسته-کردن-کارتریج-در-پرینتر

باز و بسته کردن کارتریج نو در پرینتر لیزری رنگی

در برخی مواقع به منظور تعویض کارتریج نیاز به باز و بسته کردن کارتریج وجود دارد. در این حالت کارتریج جدید و اصلی متناسب با دستگاه را خریداری کرده و بسته بندی آن را باز کنید. کارتریج را به گونه ای مقابل تان بگیرید که مدل حک شده آن رو به روی شما قرار بگیرد. در پایین این کارتریج معمولا یک ضامن وجود دارد که باید آن را گرفته و به سمت پایین بکشید تا از کارتریج جدا شود. یک قطعه نارنجی رنگ هم روی چیپست وجود دارد که به هیچ عنوان نباید آن را جدا کنید. جدا بودن این قطعه از کارتریج موجب می شود بعد از جایگذاری آن در پرینتر، با ارور خالی بودن کارتریج مواجه شوید. این کارتریج ها در ادامه با توجه به مدل پرینتر باید در جای خود قرار بگیرند. در پرینتر های لیزری محل قرار گیری کارتریج یک محفظه کشویی شکل است که باید برای قرار دادن کارتریج این کشو را باز کرده و با خارج کردن کارتریج قدیمی، کارتریج جدید را به آرامی در جای خود قرار دهید. نکته مهم در باز و بستن کارتریج در این پرینتر ها این است که اگر کارتریج رنگی است حتما به لیبل های رنگی رو به روی جایگاه هر تونر توجه کنید.

نحوه باز و بستن کارتریج در پرینتر های لیزری رنگ ریلی

آموزش بعدی برای باز و بسته کردن کارتریج در پرینتر هایی است که کارتریج در محفظه آن ها به صورت ریلی کنار هم قرار گرفته است. در خصوص این نوع پرینتر ها و نحوه باز و بستن کارتریج در آن ها باید به رنگ ها و محفظه ای که هر کارتریج متناسب با رنگی که دارد باید در آن قرار بگیرد توجه کرد. در نتیجه با باز کردن درب پرینتر و خارج کردن کارتریج قبلی، کارتریج جدید را دقیقا مطابق رنگی که دارد در جای قبلی خود قرار دهید.


اگر به دنبال جایی هستید برای شارژ کارتریج لیزری خود که هم مطمئن باشد و هم کیفیت مواد مصرفی بالا داشته باشد کلیک کنید


 

دیدگاهتان را بنویسید