مقالات آموزشی

 کارتریج بازیافتی

 کارتریج بازیافتی و تولید محصولات متنوع

کارتریج بازیافتی با علم نوین می تواند کمک شایانی به محیط زیست نماید.بازیافت و محیط زیست موضوعات داغ در سال های اخیر بوده است و مستندهایی مانند سیاره آبی 2; که به ما نشان داد تاثیری که ما بر اقیانوس‌ها و حیات وحش جهان خود داریم، واضح است که همه افراد روی سیاره ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای بازیافت یا کاهش استفاده از پلاستیک‌ها تلاش بیشتری کنند.

در حالی که ممکن است هر روز یک داستان جدید محیطی بخوانید، این مشکلات چیز جدیدی نیستند. پلاستیک‌های دور ریخته شده با سرعت‌های هشداردهنده‌ای تولید می‌شوند ، و برای بازیافت هر پلاستیک 1000 سال زمان لازم است.

وقتی صحبت از کارتریج های چاپگر به میان می آید،با  آمارهای تکان دهنده ای که در سال 2013 منتشر شده روبه رو می شویم که نشان می دهد از 65 میلیون کارتریج که هر سال فقط در بریتانیا استفاده می شود، فقط 9.75 میلیون کارتریج بازیافت می شوند، امروز قطعا آمار بسیار بدتر خواهد بود.

و به طور کلی در بریتانیا،  سالانه حدود 3.7 میلیون تن پلاستیک خریداری می شود که تنها 842،000 تن (22.7٪) بازیافت می شود. در اقیانوس های جهان، تقریباً 150 میلیون تن پلاسنیک شناور  وجود دارد و این زنگ خطری برای زمین می باشد.


bottles-container-daylight-802221-1024x681

چیزهای شگفت انگیزی که با  پلاستیک های بازیافتی ساخته شده اند

در حالی که آمار ترسناک است، جایی که تاریکی وجود دارد، نور نیز وجود دارد، و ما قهرمانان واقعی را در آنجا پیدا کردیم که با تغییر طرز تفکر ما در مورد بازیافت و نگاه کردن به امکانات جدید برای استفاده از مواد بازیافتی برای ایجاد محصولات جدید، تفاوت واقعی ایجاد می‌کنند. .

1. مسیر دوچرخه ساخته شده از کارتریج جوهر بازیافتی

پارک ملی West MacDonnell در استرالیا هر سال به بیش از 120000 بازدیدکننده خدمات ارائه می دهد و زمانی که آنها تصمیم گرفتند برای جایگزینی مسیر دوچرخه و سکوی بازدید سرمایه گذاری کنند، برنامه ای نابغه برای کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش دوام و طول عمر آن ارائه کردند.

چگونه این کار را کردند؟ آنها به یک شرکت بازیافت پلاستیک رپلاس مراجعه کردند. تولید کننده پیشرو پلاستیک های بازیافتی مخلوط استرالیا، که توانست مسیر دوچرخه سواری 17 کیلومتری را از پلاستیک های بازیافتی از جمله کارتریج های جوهر افشان، تنها با 130000 دلار تولید کند. مسیر دوچرخه جدید که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده بود، تعمیر و نگهداری پایینی داشت، در برابر رطوبت مقاوم بود، در برابر ترک خوردن یا شکافتن مقاوم بود و از هر همتای بتنی دوام بیشتری داشت. علاوه بر این، نصب آن آسان تر بود.

recycled-ink-cartridges-used-to-make-bike-path
Floating-deck

2. جاده های پلاستیکی و پارکینگ

در سراسر جهان تقریباً 40 میلیون کیلومتر جاده وجود دارد. یک جاده آسفالته باید تا 15 سال دوام بیاورد مگر اینکه در طول عمرش آسیب ببیند، چیزی که اغلب اتفاق می افتد. جاده ها معمولاً از مواد مختلفی مانند ماسه و سنگ آهک ساخته می شوند، اما حدود 10 درصد از جاده ها قیر است که برای چسباندن سایر مواد استفاده می شود.

قیر یک ماده سیاه چسبنده است که از نفت خام یا نفت استخراج می شود و در دماهای بالا حمل می شود تا در حالت مایع بماند. تولید آن دشوار، گران و برای محیط زیست مضر است.

اکنون استارت‌آپ اسکاتلندی MacRebur تنها یکی از مجموعه‌ای از شرکت‌هایی است که بیشتر قیر موجود در آسفالت خود را با پلاستیک‌های بازیافتی از جمله جوهر و کارتریج‌های تونر جایگزین می‌کنند، که قبلاً برای دفن زباله یا سوزاندن مقصد بوده‌اند. مواد زائد به گلوله های پلاستیکی کوچک تبدیل می شوند که در عوض برای چسباندن مواد آسفالت استفاده می شوند.

1 کیلومتر از جاده‌های پلاستیکی جدید معادل 648000 بطری پلاستیکی استفاده می‌کند، ساخت آن ارزان‌تر است و از جاده‌های آسفالته فعلی بیشتر دوام می‌آورد، که به معنای چاله‌های کمتر برای ما است!


برای دریافت خدمات تعمیر وسرویس پرینتر لیزری در تخصصی ترین مرکز تعمیرات پرینتر وشارژ کارتریج کافیست با ما تماس بگیرید  02188322120   خط ویژه 02188341919

دیدگاهتان را بنویسید